Συγκεκριμένα εκτιμά ότι η χρονιά θα κλείσει φέτος με έναν κύκλο εργασιών κάπου 1,1 δισ. ευρώ χωρίς μάλιστα να συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις του ΣΥΝΚΑ, στην Κρήτη, όπου η αλυσίδα κατέχει το 50% των μετοχών. Για την τελευταία η εκτίμηση είναι για περίπου 170 εκατ. ευρώ.

Ο ρυθμός ανάπτυξης που καταγράφει η Μασούτης φέτος, όπως ειπώθηκε απ’ τη διοίκηση της αλυσίδας, είναι στο 17,4%, όταν το σύνολο της αγοράς “τρέχει” με περίπου 9%. Περίπου το μισό αυτής της ανάπτυξης προέρχεται από υπάρχοντα σημεία και το άλλο μισό απ’ τα νέα σημεία που προστέθηκαν την τελευταία χρονιά. Σημειωτέον πως φέτος έχουν ενταχθεί 17 νέα καταστήματα σε Αττική, Βόρεια Ελλάδα και Κυκλάδες και ως το τέλος του έτους αναμένονται άλλα τρία σε Πάτρα, Λαμία και Γλυφάδα. Το τελευταίο μάλιστα, το οποίο θα λειτουργήσει ως το τέλος του Νοέμβρη, θα αποτελέσει και το πρώτο υπερμάρκετ της αλυσίδας στην Αττική (Grand Μασούτης). Τα νέα σημεία, όπως διευκρίνισε ο διευθυντής αγορών της αλυσίδας κ. Γρηγόρης Παπαδόπουλος, βοήθησαν ώστε να διατηρηθεί ο όγκος των πωλήσεων στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Όπως είπε ο γενικός διευθυντής της Δ. Μασούτης κΘοδωρής Γεροστεριούδης οι πωλήσεις της εταιρείας το 2022 διαμορφώθηκαν σε 924 εκατ. ευρώ και τα ΕΒΙΤ στα 8,5 εκατ. ευρώ την κερδοφορία να κινείται κάτω από το 1% επηρεασμένη απ’ το ενεργειακό κόστος και τη συγκράτηση των τιμών. Μάλιστα όπως διευκρίνισε ο οικονομικός διευθυντής της αλυσίδας κ. Μενέλαος Μπουφίδης το ενεργειακό κόστος που είχε η αλυσίδα πέρυσι ήταν υπερδιπλάσιο φθάνοντας τα 33 εκατ. ευρώ, από 16 εκατ. ευρώ το 2021.

Για τη φετινή χρονιά η διοίκηση δεν παρείχε εκτίμηση κερδοφορίας σημειώνοντας πως εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες που καθιστούν επισφαλές κάτι τέτοιο και αναφέροντας ως παράδειγμα τα μέτρα στήριξης στη Θεσσαλία, που ήδη έχουν ξεπεράσει το 1 εκατ. ευρώ.

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Μασούτης επιβεβαίωσε ότι η αλυσίδα ενδιαφέρεται για εξαγορές διαψεύδοντας ωστόσο κάθετα τα σενάρια που “ξαναζεστάθηκαν” τις τελευταίες μέρες για την ΑΒ Βασιλόπουλος και υπογραμμίζοντας ότι η αλυσίδα κάνει εξαγορές που μπορεί να “σηκώσει” και οικονομικά και από την άποψη διαχείρισης. Επίσης απέρριψε κάθετα ότι η Δ. Μασούτης είναι προς πώληση κάνοντας ευθεία αναφορά στα σενάρια περί διαπραγματεύσεων με την CVC. “Δεν τους γνωρίζω τους ανθρώπους. Ακόμη και εάν μου ζητούσαν να τους συναντήσω θα το απέφευγα για να μη δημιουργηθούν εντυπώσεις. Είμαστε μία οικογενειακή επιχείρηση και δεν υπάρχει πρόθεση αυτό να αλλάξει”, τόνισε.

Ο κ. Γιάννης Μασούτης πάντως εκτιμά ότι ο κύκλος συγκέντρωσης θα επιταχυνθεί το επόμενο διάστημα καθώς πολλές μικρές αλυσίδες ή καταστήματα δεν θα μπορούν να επιβιώσουν στο δύσκολο χρηματοοικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται πλέον. Επίσης προέβλεψε ότι κάποια στιγμή θα αρχίσει να μπαίνει λουκέτο από τις μεγάλες αλυσίδες σε καταστήματα τα οποία δεν είναι κερδοφόρα. Κάτι που όπως ο ίδιος είπε, είναι σήμερα “ταμπού”.

Στο επίπεδο της οργανικής ανάπτυξης, η αλυσίδα πραγματοποιεί ετήσιες επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ. Ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού αφορά την Αττική όπου στόχος είναι η ανάπτυξη καταστημάτων άνω των 2000 τμ. Μάλιστα η αλυσίδα θα έχει έτοιμο ως το τέλος του 2024 το κατάστημα που ετοιμάζει στις Τρεις Γέφυρες, στην Αθήνα το οποίο έχει συνδέσει με οικιστικό project με πάνω από 100 διαμερίσματα. Μία επένδυση, που ήδη τρέχει τα τελευταία χρόνια η ίδια η αλυσίδα και θα φθάσει συνολικά τα 40 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές επενδύσεις στην πενταετία θα υπερβούν τα 127 εκατ. ευρώ -εξαιρούνται τυχόν εξαγορές- σε τομείς όπως η οργανική ανάπτυξη του δικτύου, η τεχνολογία και οι υποδομές.

Ο κ. Μασούτης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της ακρίβειας και στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως είναι άδικο να στοχοποιείται το Σούπερ Μάρκετ για τον πληθωρισμό.

«Το περιθώριο κέρδους είναι κλειδωμένο από το 2021 και δεν γίνεται να αλλάξουμε το κέρδος μας. Κανένα σούπερ μάρκετ δεν θα το κάνει, το λέμε με βεβαιότητα για εμάς, και κανείς δεν θέλει να χαλάσει τη φήμη του. Ακρίβεια υπάρχει στο σούπερ μάρκετ αλλά δεν είναι η ευθύνη των σούπερ μάρκετ» τόνισε ο κ. Μασούτης. Το 2022, η Μασούτης δέχτηκε ανατιμήσεις 13% από τους προμηθευτές και πέρασε το 9% στην τελική τιμή πώλησης, μειώνοντας τες κατά 4% και ενισχύοντας τις προωθητικές ενέργειες, πιέζοντας το περιθώριο κέρδους και γι’ αυτό συμπιέστηκε η κερδοφορία, όπως εξήγησε με τη σειρά του ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος, διευθυντής αγορών της Μασούτης.

Επιπλέον το καλάθι του νοικοκυριού έχει μέχρι τώρα ένα κόστος που υπολογίζεται στα 5-6 εκατ. ευρώ ενώ στο 1 εκατ. ευρώ εκτιμάται το κόστος των εκπτώσεων και των παροχών προς τους πληγέντες της Θεσσαλίας. Σε ό,τι αφορά την τάση που παρουσιάζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο σύνολο της αγοράς, για τον Μασούτη η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται με διψήφιο ποσοστό, άνω του μέσου όρου της αγοράς, με τις ετικέτες “Από τον Τόπο μας” και “Mr Grand”. Αυτήν τη στιγμή διαθέτει περισσότερα από 1.100 προϊόντα, με τη συμμετοχή στο τζίρο από το 14% που ήταν το 2021 σήμερα να βρίσκεται στο 16%. Ποσοστό άνω του 80% των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας παράγονται στην Ελλάδα από μικρούς ή μεγαλύτερους προμηθευτές.

Σήμερα η Δ. Μασούτης διατηρεί δίκτυο 380 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 349 στη λιανική, 14 Grand Μασούτης, 1 πράσινο κατάστημα, 24 καταστήματα Cash & Carry και 1 dark store. Το μερίδιο αγοράς της ανέρχεται στο 10%.  Σε επίπεδο υποδομών logistics, διατηρεί συνολικές εγκαταστάσεις επιφάνειας 62.000 τ.μ., με κυριότερη εξ αυτών το logistics center στο Καβαλάρι της Θεσσαλονίκης. Σε ό,τι αφορά το e-shop, αυτήν τη στιγμή εξυπηρετεί 50 πόλεις της Ελλάδας συνεισφέροντας περίπου το 2% των συνολικών πωλήσεων.