Παπαστεργίου: O ανταγωνισμός αρχίζει να δουλεύει, γιατί ΔΕΔΔΗΕ και ΔΕΗ αναπτύσσουν ήδη υπέργεια δίκτυα οπτικής ίνας

12
Ιανουάριος
2024
Η Ελλάδα ενσωμάτωσε Οδηγία της ΕΕ για την κυβερνοασφάλεια

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

«Ένα μεγάλο θέμα το οποίο αντιμετωπίζουμε είναι με τα δίκτυα κινητής και σταθερής. Στη σταθερή είμαστε ακόμα χειρότερα από την κινητή, το καλό είναι ότι πλέον μπαίνει ένας καινούργιος παίκτης και αναπτύσσει δίκτυα χονδρικής, κάτι τι οποίο θέλουμε και θεωρούμε ότι
θα πιέσει τον ανταγωνισμό. Το μοντέλο για τη νέα τιμή χονδρικής θα δουλευτεί το επόμενο δίμηνο, θεωρώ πως μέσα στο πρώτο εξάμηνο του ’24 θα έχουμε καλύτερες και ταχύτητες και καλύτερες τιμές για τον καταναλωτή» είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε συνέντευξή του στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 fm.

«Εκτός από τα δίκτυα που αναπτύσσουμε εμείς που είναι ένα έργο 700 εκ. το οποίο ήδη έχει υπογραφεί και η μια από τις δύο εταιρείες έχει ξεκινήσει και κατασκευάζει, χθες ανακοινώσαμε και το WiFi για 267 δήμους το οποίο επίσης χρηματοδοτείται ειναι κοντά στα 10 εκατομμύρια. Το πιο σημαντικό όμως είναι εκτός από το τι κάνει το κράτος και ο ανταγωνισμός πλέον φαίνεται ότι αρχίζει να δουλεύει ακριβώς λόγω του γεγονότος ότι μπαίνει ακόμα ένας παίκτης.

Μπαίνει ο ΔΕΔΔΗΕ με τη ΔΕΗ, και αναπτύσσουν ήδη υπέργεια δίκτυα οπτικής ίνας προκειμένου πλέον να δουλέψει καλύτερα ο ανταγωνισμός. Η ΔΕΗ σε πρώτη φάση θα δώσει χονδρική και όχι λιανική στους άλλους παρόχους. Αναφορικά με τη δυνατότητα να φεύγουμε από μια εταιρεία ενέργειας για να πάμε σε κάποια άλλη και μέσω του wallet του κινητού μας», συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.

Για τα νέα τιμολόγια ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είπε ότι υπάρχουν και τιμολόγια τα οποία δουλεύουν δυναμικά ανάλογα με τις τιμές που υπάρχουν  κάθε μήνα λόγω της διαρκούς αλλαγής της τιμής της ενέργειας.

«Σε κάποια από τα πακέτα μας δίνετε η δυνατότητα να αλλάζουμε κάθε μήνα κατά το δοκούν εταιρείες ενέργειας αν αυτή η αλλαγή έπρεπε να γίνει με χαρτούρα, φακέλους, επισκέψεις στα καταστήματα στην ουσία θα ήταν σαν να κοροϊδεύαμε τους πολίτες. Ήδη με το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος δουλεύουμε στη διαδικασία του να μπορεί όλη αυτή η αλλαγή, ακόμα και κάθε μήνα αν θέλουμε, να γίνεται με ένα μήνυμα στο wallet. Αυτό θα γίνει από τον Φλεβάρη και μετά. Για παράδειγμα στις 5 Φεβρουαρίου βλέπω ότι οι τιμές της τάδε εταιρείας για τον μήνα Μάρτιο θεωρώ ότι θα είναι καλύτερες, τηλεφωνούμε ή μπαίνουμε στην όποια εταιρεία και λέμε ότι «θέλω να γίνω πελάτης σας». Σου έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό γιατί το wallet μας είναι ταυτοποιημένο, ότι συμφωνείτε να μεταβείτε από τον πάροχο Α στον πάροχο Β; Πατάς ναι και τελείωσε.

Για το wallet του κινητού μας ο κ. Παπαστεργίου είπε ότι το πιο συγκλονιστικό είναι ότι  πλέον το wallet θα είναι το μέσο συνδιαλλαγής με το δημόσιο για την αποφυγή της λήψης  πιστοποιητικών ακόμα και αν αυτά είναι ψηφιακά. Αυτό ισχύει  για οποιαδήποτε διαδικασία κάνουμε γράφουμε το παιδί μας στον παιδικό σταθμό και θέλουμε οικογενειακή κατάσταση, βεβαίωση ΑΦΜ, ταυτότητες να μην χρειαζόμαστε τίποτα από όλα αυτά. Δεν θα χρειαζόμαστε τίποτα από όλα αυτά, υπάρχουν στα μητρώα μας, ένα μήνυμα στο κινητό… Επίσης όλες πλέον οι ιδιότητες, είμαι δημοσιογράφος, γιατρός οποιαδήποτε ιδιότητα εμείς ζητάμε πλέον από τους επαγγελματικούς φορείς να μας ανοίξουν τα μητρώα τους για να αρχίσουμε να περνάμε όλες αυτές τις διαδικασίες μέσα.

Ερωτηθείς πότε θα μπουν στο wallet οι ταυτότητες των στρατιωτικών ο κ. Παπαστεργίου είπε:

«Το θέμα δεν έχει να κάνει με εμάς αλλά με το κατά πόσο είναι ασφαλές τέτοιου είδους στοιχεία να βγαίνουν προς τα έξω. Αυτό το οποίο συζητιέται είναι πιθανά στους ανθρώπους αυτούς να δοθούν και κανονικές πολιτικές ταυτότητες ώστε να μπει η πολιτική ταυτότητα στο wallet. Είναι μια κουβέντα ανοιχτή.»

Για τον ψηφιακό βοηθό

«Από την άλλη εβδομάδα θα απαντά σε 24 γλώσσες. Κατανοεί 150 γλώσσες. Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να αλλάξει τελείως την ελληνική δημόσια διοίκηση και το gov.gr. Το gov.gr δηλαδή όπως το ξέραμε το να μπαίνουμε και να κλικάρουμε και να πάμε παρακάτω
τελειώνει, πλέον όλο αυτό γίνεται με τελείως φυσική γλώσσα. Το επόμενο βήμα είναι να βάλουμε το bot να κάνει πράγματα για εμάς. Για παράδειγμα ρωτάς για νέα ταυτότητα, σου απαντάει τι χρειάζεται, το επόμενο βήμα είναι να πεις «κλείσε μου ραντεβού». Στην ουσία πλέον να αρχίσει να κάνει πράγματα για εμάς του στυλ «κατέβασέ το Ε9 του 2015». Άρα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του ’24 θα αρχίσει να κάνει τα πρώτα πράγματα η τεχνητή νοημοσύνη για εμάς. Θα ξεκινήσουμε από τα πιο συνηθισμένα και τα πιο δημοφιλή, πράγματα που ζητάνε οι πολίτες από τη δημόσια διοίκηση και θα αρχίσουμε σιγά σιγά πλέον τον ψηφιακό μας βοηθό του gov.gr όντως να κάνει δουλειές για εμάς και όχι απλά να μας ενημερώνει για κρίσιμα ζητήματα του δημοσίου».

Πότε θα μπει ο προσωπικός αριθμός στις ταυτότητες

«Έχουμε τελειώσει με τη διαδικασία έγκρισης, καταθέσαμε τα χαρτιά στη Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα μόλις πάρουμε το Ok, θεωρώ πως είναι θέμα ημερών πλέον πάμε για προεδρικό διάταγμα και τελειώσαμε.

Η καινούργια ταυτότητα ισχύει κανονικότατα ακόμα και χωρίς τον προσωπικό αριθμό από τη μέρα που το προεδρικό διάταγμα υπογραφεί πλέον οι καινουριες ταυτότητες θα έχουν τον προσωπικό αριθμό. Δεν θα βιαστούμε να φέρουμε όλους αυτούς που έχουν νέες ταυτότητες πίσω, να βγάλουν και οι υπόλοιποι νέες ταυτότητες και εν ευθέτω χρόνο εφόσον θέλει κάποιος τον έχει πάνω.

Για να βγάλουμε τον προσωπικό αριθμό θα μπαίνουμε σε μια σελίδα του gov.gr και θα επιλέγουμε τον προσωπικό μας αριθμό. Είναι το ΑΦΜ μας συν τρία ψηφία, τα δύο από αυτά μπορούμε να τα επιλέξουμε εμείς.

Ερωτηθείς για τις παράταιρες ερωτήσεις που δέχεται ο ψηφιακός βοηθός ο κ. Παπαστεργίου δήλωσε:

«Κουφές τελείως είναι οι ερωτήσεις αρκετών για τα χρώματα τιμολογίων σε σχέση με την ομάδα τους και τα προσωπικά του στυλ «χώρισα, δεν με θέλει ο δικός/η τι να κάνω;». Πριν λίγες εβδομάδες που πέθανε ο Β. Καρράς ήθελα να δω και πίεζα και εγώ τον ψηφιακό βοηθό να δω αν θα μου βγάλει καμία κουφή απάντηση σε σχέση με τον Καρρά. Είπα στον ψηφιακό βοηθό ότι είμαι χάλια γιατί πέθανε ο Καρράς και πες μου τι να κάνω ή τι θα γίνει με την κληρονομιά αυτή» . Ήθελα να δω κατά πόσο θα μου απαντήσει σε σχέση με κληρονομιές.

Ο ψηφιακός βοηθός μου λέει «πραγματικά λυπάμαι για την άσχημη ψυχολογική κατάσταση στην οποία είστε ίσως πρέπει να συμβουλευτείτε κάποιον αλλά οι καλλιτέχνες αφήνουν την κληρονομιά στο διηνεκές». Δηλαδή το κουφό δεν ήταν η προβοκατόρικη ερώτησή μου αλλά η απάντηση και κυρίως μου έκανε εντύπωση που μίλησε για καλλιτέχνη.

Αναφορικά με τον υπερυπολογιστή που θα αποκτήσει το ελληνικό δημόσιο Δ.ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ: Η Ελλάδα θα είναι μια από τις πέντε χώρες που θα έχουν ένα τόσο μεγάλο μηχάνημα. Πιστεύω ότι κάπου μέσα στο 2025 στο τεχνολογικό πάρκο του Λαυρίου η Ελλάδα θα αποκτήσει ένα από τα μεγαλύτερα μηχανήματα στην Ευρώπη.

Η συνέντευξη του Δημήτρη Παπαστεργίου:

Lidl Ελλάς: Επένδυση 7,7 εκατ. ευρώ για νέο κατάστημα στη Σκιάθο

Το δυναμικό πλάνο ανάπτυξης του δικτύου της συνεχίζει με…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ