Η ενημέρωση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας για το βασικό πλαίσιο και τη φιλοσοφία των νέων ρυθμίσεων για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών ολοκληρώνεται σήμερα.
Οι αντιδράσεις στο εσωτερικό του κόμματος, ωστόσο, παραμένουν, με συνεργάτες του Αντώνη Σαμαρά να εκδίδουν και σχετική ανακοίνωση. Καλούν τον Παύλο Μαρινάκη να είναι πιο προσεκτικός και να συνειδητοποιήσει ότι «ο πολιτικός αντίπαλος είναι ο ΣΥΡΙΖΑ».
«Δεν αντιδικούμε ως κυβέρνηση με τον Αντώνη Σαμαρά, απλά απαντήσαμε στις δηλώσεις του παραθέτοντας την αλήθεια, όπως οφείλει να κάνει κάθε κυβερνητικός εκπρόσωπος παραθέτοντας το κυβερνητικό έργο», επισήμανε ο Παύλος Μαρινάκης μιλώντας στον ΑΝΤ1. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει θέμα ρήξης στη ΝΔ και υπεραμύνθηκε της προωθούμενης κυβερνητικής ρύθμισης σημειώνοντας: «δεν καταλαβαίνω γιατί τα ομόφυλα ζευγάρια να είναι ακατάλληλα να μεγαλώσουν παιδιά».
Από την πλευρά του ο ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Στράτος Σιμόπουλος τόνισε ότι «επειδή το θέμα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών, όπως το φέρνει η κυβέρνηση είναι ένα καθαρά νομικό θέμα, πιστεύω ότι θα μπορούσε να λυθεί με βελτιώσεις στο σύμφωνο συμβίωσης. Υπάρχουν σήμερα ζευγάρια ομόφυλα στην Ελλάδα που ένα από τα δύο μέλη έχει υιοθετήσει κάποιο παιδί. Όπως υπάρχουν και Έλληνες του εξωτερικού που έχουν συνάψει αντίστοιχες σχέσεις και των οποίων τα παιδιά στην Ελλάδα δε θα έχουν ίσα δικαιώματα. Σε αυτά τα προβλήματα πρέπει η πολιτεία να δώσει λύσεις».
Ακόμη, ο βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός, Ευριπίδης Στυλιανίδης σχολίασε ότι «Σε αξιακά ζητήματα ψηφίζουμε κατά συνείδηση. Εγώ θα καταψηφίσω, δεν θα απέχω, θα καταψηφίσω», σημειώνοντας ότι η λύση μπορεί να υπάρξει με συμπλήρωση διατάξεων του οικογενειακού δικαίου στο σύμφωνο συμβίωσης.
Επιπλέον, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 τόνισε ότι δεν υπάρχει σοβαρό επιχείρημα καταψήφισης.
Πιο συγκεκριμένα ανέφερε ότι «Περίμενα να δω το νομοσχέδιο, το είδα και πραγματικά δεν βρίσκω ότι υπάρχει σοβαρό επιχείρημα καταψήφισης. Εάν η βάση μας είναι ότι συμφωνούμε ότι στην Ελλάδα πλέον δεν μπορούν να υπάρχουν διακρίσεις βάσει της ερωτικής επιλογής, τότε στο νομοσχέδιο αυτό σοβαρό επιχείρημα καταψήφισης δεν υπάρχει γιατί το θέμα της υιοθεσίας και τεκνοθεσίας που τόσο πολύ προβάλλεται θεσπίζεται μόνο βελτιωτικά ως προς το υπάρχον πλαίσιο».
Τέλος, η βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών της ΝΔ Άννα Καραμανλή επανέλαβε την πρόθεσή της να καταψηφίσει το νομοσχέδιο. «Εάν ισχύουν αυτά που άκουσα και δεν έρθει κάτι άλλο, εννοείται ότι καταψηφίζω» είπε στο Action24.
Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης
Στην Κουμουνδούρου αναμένουν το τελικό κυβερνητικό νομοθέτημα για τα ομόφυλα ζευγάρια γιατί «η κυβέρνηση ακόμη διατηρεί απλώς μία θολή εικόνα για αυτό» όπως λένε. Όπως διαμηνύουν στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έχει καταθέσει τη δική του ολοκληρωμένη πρόταση, δεν πρόκειται να εγκλωβιστεί αναμένοντας τις κινήσεις της κυβέρνησης. Αντιθέτως θα προχωρήσει σε σειρά και άλλων πρωτοβουλιών πάνω σε σοβαρά θέματα και τομείς.
«Δεν είμαστε à la carte δικαιωματιστές. Είμαστε υπέρ της νομοθέτησης του πολιτικού γάμου των ομόφυλων ζευγαριών. Είναι καταγεγραμμένη θέση εδώ και πολλά χρόνια στο πρόγραμμά μας. Ήμασταν αυτοί, οι οποίοι φέραμε μεγάλες αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο στην Ελλάδα. Έχουμε στηρίξει τις ανεξάρτητες αρχές και όλες τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις. Υπερασπιζόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα καθολικά έχοντας ψηφίσει και το σύμφωνο συμβίωσης» δήλωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης αναφερόμενος στη θέση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής σχετικά με το επικείμενο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.
Τέλος, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, Μιχάλης Κατρίνης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, ανέφερε ότι «το ΠΑΣΟΚ, όπως κάνει πάντα, χωρίς δεύτερες σκέψεις, θα τοποθετηθεί στη σωστή πλευρά και δεν θα θέσει τα ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων υπό αμφισβήτηση».
