Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΟ ΣΥΡΙΖΑ και τα… ταξί, το «δίλημμα» Λοβέρδος ή Σκανδαλίδης και η...

Ο ΣΥΡΙΖΑ και τα… ταξί, το «δίλημμα» Λοβέρδος ή Σκανδαλίδης και η «επάνοδος» της Ομπρέλας

Ο ΣΥΡΙΖΑ και η μεγάλη «μάχη» στα… ταξί 

Οι εκλογές πλησιάζουν και τα κομματικά επιτελεία δίνουν καθημερινά την δική τους «μάχη» προκειμένου να επικρατήσουν σε διάφορους εργασιακούς χώρους.

Ένας ιδιαίτερος χώρος, που πάντα όλα τα κόμματα προσέγγιζαν με μεγάλη προσοχή είναι αυτός της λεγόμενης «κίτρινης φυλής». 

Ο λόγος για τους χιλιάδες οδηγούς ταξί, που μπορεί κάλλιστα να πει κανείς πως λειτουργούν και ως «άτυπη» σφυγμομέτρηση της κοινής γνώμης. 

Και αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό, καθώς καθημερινά μπαίνουν στα οχήματά τους δεκάδες άνθρωποι από όλες τις κοινωνικές τάξεις, με αποτέλεσμα οι οδηγοί των ταξί να ακούνε, στην κυριολεξία, τα πάντα από τους πάντες.  

Έτσι, όλα τα κόμματα, με τον δικό του τρόπο το καθένα, πάντα ήθελαν να είναι αρεστά στους οδηγούς των ταξί.

Καταρχήν, διότι μόνο στην Αττική τα νόμιμα ταξί ανέρχονται σε πάνω από 16.000, με τους οδηγούς – ιδιοκτήτες και ενοικιαστές – να ξεπερνούν κατά πολύ τις 35.000. 

«Πολύς κόσμος για να αφεθεί στην τύχη του», όπως έλεγε χαρακτηριστικά και ένας παλαιός πολιτικός, που κινούνταν στον κεντρώο χώρο. 

Επίσης, να σημειωθεί, ότι οι οδηγοί ταξί μπορούν άνετα να λειτουργήσουν και ως «προπαγανδιστικά όργανα» κάποιου κόμματος. 

Δηλαδή, μπορούν να μιλάνε θετικά για ένα κόμμα σε όλους τους πελάτες τους και κάποιους από αυτούς να τους πείσουν να το ψηφίσουν. 

Απλά, λαϊκά, αλλά απόλυτα αληθινά τα όσα αναφέρουμε. 

Για τους παραπάνω λοιπόν λόγους τα κόμματα δίνουν πραγματική μάχη για να αποκτήσουν την εύνοια της «κίτρινης φυλής». 

Τα τελευταία χρόνια και μέχρι το 2020, τον πρώτο λόγο τον είχε ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς ο επί πολλά χρόνια πρόεδρος των ταξί της Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος, στήριζε με όλες του τις δυνάμεις τον Αλέξη Τσίπρα. 

Να σημειωθεί, ότι ο Θύμιος μέχρι και το 2010 ήταν ένθερμος οπαδός του Κώστα Καραμανλή και της ΝΔ. 

Τα τελευταία όμως δύο χρόνια φαίνεται πως σταδιακά τα ταξί της Αττικής αλλάζουν πολιτική «γραμμή».  

Όπως μαθαίνει η στήλη, πολλοί ταξιτζήδες που στήριζαν τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλάζουν πολιτικό «στρατόπεδο» και κινούνται οι περισσότεροι προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη και αρκετοί προς το ΠΑΣΟΚ. 

Το γεγονός αυτό οδήγησε, σύμφωνα με πληροφορίες, την Κουμουνδούρου να «ενεργοποιήσει» ξανά τον Λυμπερόπουλο, που είχε αποχωρήσει από την προεδρεία, προκειμένου να σταματήσει τις «διαρροές». 

Αυτό, όπως μαθαίνει η στήλη, δεν φαίνεται να είναι και τόσο εύκολο, καθώς η αύξηση που δόθηκε στα κόμιστρα από την κυβέρνηση της ΝΔ λειτούργησε θετικά, ενώ ετοιμάζονται και άλλα μέτρα στήριξης για τα ταξί από το Μέγαρο Μαξίμου. 

Επομένως, πολύ δύσκολα οι ταξιτζήδες θα αλλάξουν «στρατόπεδο»…  

Το «δίλημμα» Λοβέρδος ή Σκανδαλίδης για τον Νίκο Ανδρουλάκη 

Οι εσωκομματικές κόντρες καλά κρατούν στο ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ. 

Όπως μαθαίνει η στήλη από στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη ο πρόεδρος Ανδρουλάκης βρίσκεται μεταξύ δύο πολιτικών «στρατοπέδων».  

Το πρώτο εκφράζεται από τον πρώην υπουργό και παλαιό στέλεχος του Κινήματος, Ανδρέα Λοβέρδο και το δεύτερο από τον επίσης πρώην υπουργός και παλαιό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, Κώστα Σκανδαλίδη. 

Ο Λοβέρδος είναι υπέρμαχος της πολιτικής «σύμπραξης» μεταξύ του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στην περίπτωση που υπάρξει ζήτημα με τον σχηματισμό σταθερής κυβέρνησης. 

Μάλιστα, ο Ανδρέας δεν θέλει καν να ακούει για συνεργασία του ΠΑΣΟΚ με τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα. Μην ξεχνάμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τον Λοβέρδο για εμπλοκή του στο σκάνδαλο Novartis.  

Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Λοβέρδος, «εφόσον δεν υπάρξει αυτοδυναμία, η χώρα επιβάλλεται να κυβερνηθεί και να μην μπει σε περιπέτειες ακυβερνησίας. Επομένως, το Κίνημα θα πρέπει να δώσει λύση και να συγκυβέρνηση με το πρώτο κόμμα που θα είναι η ΝΔ». 

Από την πλευρά του ο Σκανδαλίδης, δεν θέλει συνεργασία με την ΝΔ και «πιέζει» για δημιουργία συνασπισμού στην αριστερά με την συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ. 

Μάλιστα, στις αντιρρήσεις στελεχών του ΠΑΣΟΚ για συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ ο πρώην υπουργός επισημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει αριστερή συγκυβέρνηση με πρόεδρο κάποιο πρόσωπο κοινής αποδοχής και όχι αποκλειστικά τον Αλέξη Τσίπρα. 

Φυσικά, σε μια τέτοια πρόταση δεν θα συμφωνούσε σε καμία περίπτωση η Κουμουνδούρου. 

Πάντως, ο Νίκος Ανδρουλάκης δεν έχει πάρει ακόμη μια ξεκάθαρη θέση, αλλά, όπως λένε πολλά στελέχη του Κινήματος, πολύ σύντομα θα αναγκαστεί να το κάνει. 

«Η τακτική του δεν λαμβάνω θέση σε κάποιες πολιτικές προτάσεις δεν μπορεί να συνεχιστεί, το κόμμα χρειάζεται πολιτικό προσανατολισμό και ξεκάθαρες θέσεις προς του πολίτες», επισημαίνουν χαρακτηριστικά κορυφαία στελέχη του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, στέλνοντας σαφές μήνυμα στον πρόεδρο Ανδρουλάκη. 

Η δυναμική «επάνοδος» της Ομπρέλας 

Μπορεί να έχει χάσει την αρχική της δύναμη, αλλά η εσωκομματική τάση «Ομπρέλα» στον ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί να επηρεάζει ένα σημαντικό ποσοστό, της τάξης του 30%, στο εσωτερικό του κόμματος. 

Επομένως, κάθε διαφοροποίηση από την κεντρική πολιτική γραμμή αποτελεί είδηση στην πολιτική «πιάτσα». 

Πρόσφατα η ομάδα των Φίλη, Τσακαλώτου, Σκουρλέτη κτλ. διαφοροποιήθηκε στο ζήτημα της ένταξη της Φιλανδίας και της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, εκφράζοντας διαφορετική θέση από εκείνη του Αλέξη Τσίπρα. 

Όπως μαθαίνει η στήλη μας, η διαφοροποίηση ενόχλησε, αλλά δεν δόθηκε περαιτέρω συνέχεια με εντολή του προέδρου Αλέξη, που δεν θέλει να ανοίξει εσωκομματικό «μέτωπο». 

Σύμφωνα όμως με τις «κακές γλώσσες», στελέχη της Κουμουνδούρου σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις, επισημαίνουν με έμφαση ότι η Ομπρέλα αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα να διαφοροποιηθεί και σε κεντρικές πολιτικές επιλογές του Αλέξη, γεγονός που αναμένεται να δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ. 

Όπως υπογραμμίζουν παλαιά στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το κόμμα έχει «βαλτώσει» στο 23% με 24% και χρειάζεται ένα «ηλεκτροσόκ» για να αποκτήσει και πάλι ανοδικές τάσεις. 

Επομένως, αναμένεται δύσκολος χειμώνας στην Κουμουνδούρου και δεν θα ευθύνεται γι’ αυτό μονάχα η ενεργειακή κρίση…   

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας