Με χρονικό ορόσημο τις ευρωεκλογές ο Νίκος Ανδρουλάκης έριξε στο τραπέζι το πότε θα γίνει εκείνο το κάλεσμα στην κοινωνία και στον προοδευτικό χώρο.
Τρία είναι τα ζητήματα που δημιουργούν ένα καινούριο πεδίο στο προοδευτικό χώρο του κέντρου. Πρώτον η μεταγραφή της Εύης Χριστοφιλοπούλου στη Νέα Δημοκρατία, δεύτερον, η έντονη φημολογία για τη συμμετοχή της όσο και του Πύρρου Δήμα στο ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ και τρίτον η ανακοίνωση του Ανδρέα Λοβέρδου πως θα κατέλθει με το δικό του κόμμα δείχνουν τις ζυμώσεις που διεξάγονται σε αυτό τον πολιτικό χώρο, την ώρα που οι δημοσκοπήσεις δείχνουν κυριαρχία της ΝΔ στους κεντρώους ψηφοφόρους.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης θέλησε να στείλει ένα μήνυμα για τις πιέσεις που δέχεται εκ δεξιών, λέγοντας «Ό,τι κι αν κάνουν οι πολιτικοί δορυφόροι του Μητσοτάκη δεν θα αποτρέψουν την προσπάθεια του ΠΑΣΟΚ να γίνει αξιωματική αντιπολίτευση».
Από τη μία, η μεταγραφή και από την άλλη η φημολογία για την συμμετοχή τόσο εκείνης όσο και του στο . Από την άλλη, , αυτόνομα, στις ευρωεκλογές, δημιουργούν ένα νέο πεδίο στον χώρο του προοδευτικού κέντρου,
«Κάθε τύπου συνεργασία είναι πολιτική, όχι στην συγκόλληση»
Ο Ανδρουλάκης έπαιξε το χαρτί που έχει στην διάθεσή του, δηλαδή αυτό του δεύτερου δημοσκοπικά κόμματος και της αργής, αλλά σταθερής ανόδου του ΠΑΣΟΚ -θέτοντας εκ νέου το χρονικό ορόσημο των ευρωεκλογών, όταν όλοι θα έχουν μετρηθεί, για το κοινωνικό κάλεσμα στον προοδευτικό χώρο.
«Κάθε τύπου συνεργασία είναι πολιτική, όχι στην συγκόλληση», ανέφερε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. «Σε διάλογο θα καλέσουμε. Είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε με ανθρώπους στη Νεά Αριστερά και τον ΣΥΡΙΖΑ που δεν αντέχουν. Μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι και στη ΝΔ που ασφυκτιούν», σχολίασε, ξεκαθαρίζοντας πως ο διάλογος δεν θα γίνει με όρους κορυφής -άρα δεν θα γίνει με τον πρόεδρο της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης, Στέφανο Κασσελάκη.
«Συγκόλληση κομμάτων δεν πρόκειται να κάνουμε. Δεν θα κάνω παζάρι είτε κάτω είτε πάνω στο τραπέζι. Θεωρώ ότι η Κεντροαριστερά θα ανασυγκροτηθεί με όρους πολιτικούς και νέα πρόσωπα. Αν κάποιοι παλιοί πρωταγωνιστές πιστεύουν στο παρασκήνιο ότι συγκολλώντας τα κόμματα θα νικήσουμε τη Νέα Δημοκρατία, νομίζω ότι είναι εκτός πραγματικότητας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το μήνυμα Ανδρουλάκη μετά την μεταγραφή Χριστοφιλοπούλου στη ΝΔ
Δεν παρέλειψε, πάντως, να σχολιάσει την μεταγραφή Χριστοφιλοπούλου, θυμίζοντας την έμμεση εμπλοκή της στο ζήτημα των υποκλοπών και την πρόθεση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αντικαταστήσει τον Κώστα Μενουδάκο, πρόεδρο μιας εκ των ανεξάρτητων αρχών που πρωτοστάτησαν στην αποκάλυψη του σκανδάλου, με την πρώην υπουργό:
«Το καλοκαίρι του 2022, -αν δεν κάνω λάθος αρχές Ιουλίου-, η κυρία Χριστοφιλοπούλου είπε σε μένα και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ότι δεν θέλει να ξανακατέβει βουλευτής και πως της είχε κάνει πρόταση ο κ. Μητσοτάκης να την βάλει στη θέση του Προέδρου της Ανεξάρτητης Αρχής για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, του κ. Μενουδάκου», υπενθύμισε ο Νίκος Ανδρουλάκης.
«Θέλω να σας πω ότι στη γιορτή της Δημοκρατίας ο κ. Μητσοτάκης μου το είπε και προσωπικά. Με ρώτησε: “γιατί δεν δέχεσαι μιας και απαιτείται πλειοψηφία 3/5 για να γίνει η αντικατάσταση;”. Για καλή τύχη δική μου και κακή τύχη της κυρίας Χριστοφιλοπούλου και του κ. Μητσοτάκη, λίγες ημέρες πριν είχα μάθει από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την απόπειρα παγίδευσης του κινητού μου από το Predator.
Η κυρία Χριστοφιλοπούλου ήταν η επιλογή του κ. Μητσοτάκη για να αντικαταστήσει τον κ. Μενουδάκο, έναν άνθρωπο που έδωσε αγώνα για να φτάσουν τα “χτυπήματα” του Predator στη Βουλή (…) Κάποιοι άνθρωποι, επιτέλους, ας μην προκαλούν ούτε τη νοημοσύνη ούτε την αξιοπρέπεια μας. Διότι αυτό που συνέβη το καλοκαίρι του 2022, έπρεπε να κάνει την κυρία Χριστοφιλοπούλου να είναι πιο φειδωλή στις δηλώσεις της», επεσήμανε. Σημειώνοντας πως η μεταγραφή της στη ΝΔ θα μπορούσε να γίνει με πολιτικούς όρους και όχι ψάχνοντας άλλοθι.
Την επόμενη εβδομάδα η απόφαση για τα ομόφυλα
Ερωτώμενος για τους διαφωνούντες βουλευτές του ΠΑΣΟΚ όσον αφορά το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια, που αγγίζει το 1/3 της κοινοβουλευτικής ομάδας, ο Νίκος Ανδρουλάκης επισήμανε πως η πλειοψηφία των βουλευτών του θα στηρίξει το νομοσχέδιο και σημείωσε πως, μέχρι την επόμενη εβδομάδα και την συνεδρίαση της ΚΟ που θα «λύσει ορθολογικά» όποιες απορίες και ενστάσεις υπάρχουν, η προσοχή οφείλει να πέσει στην ΚΟ της ΝΔ και όχι «να μετακομίζει η κυβέρνηση το πρόβλημα» στην αντιπολίτευση.
«Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές», σημείωσε, τονίζοντας πως τέτοια θέματα «δεν μπορούν να διχάζουν τον λαό». Και πάλι, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ έστρεψε το βλέμμα του στη ΝΔ: «Θα μας κάνουν μαθήματα εκείνοι που το 1/5 των βουλευτών τους ψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης και κρύβουν ότι ο Βορίδης μιλάει για αντισυνταγματικό νόμο;», αναρωτήθηκε.
«Είναι κοινοβουλευτικές πρακτικές να ζητάει ο Πρωθυπουργός από τους βουλευτές του να απέχουν;», επεσήμανε, επαναλαμβάνοντας πως είναι αδιανόητο να θέλουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ να κάνουν τα γαλάζια ρεπό.
