Εκτενής διάλογος μεταξύ του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρη Αυγενάκη και τους φορείς αναπτύχθηκε κατά την ακρόασή τους στο σχέδιο νόμου για την «Ενίσχυση της πρότυπης κτηνοτροφίας, ρυθμίσεις για την αλιεία και τις υδατοκαλλιέργειες, διατάξεις για τη φυτοϋγεία, τα βιοκτόνα προϊόντα και την ποιότητα τροφίμων και άλλες διατάξεις για την τόνωση της αγροτικής ανάπτυξης» στην Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης απαντώντας στους εκπροσώπους των φορέων τους επισήμανε ότι προετοιμάζονται ήδη επτά νομοσχέδια εκ των οποίων τα περισσότερα θα έρθουν εντός του 2024.
Απέρριψε τις επικρίσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Αλιευτικού Τουρισμού ανέφερε ότι ο στόχος μας είναι να ενδυναμώσουμε τον κλάδο και περιμένουμε και από εσάς και από τις Αναπτυξιακές Εταιρείες προτάσεις, που δεν μας έχετε φέρει έτσι ώστε ο αλιευτικός τουρισμός να κάνει ακόμα περισσότερα βήματα. Επανέλαβε όσε ότι αφορά την δυνατότητα δραστηριοποίηση σκαφών από ιχθυοκαλλιέργειες στον αλιευτικό τουρισμό ότι αυτός περιορίζεται μονάχα στις ιχθυοκαλλιέργειες και εάν χρειάζεται μια ακόμα πιο αυστηρή διατύπωση στο κείμενο του νομοσχεδίου αυτό θα γίνει. Σχετικά με προτάσεις για την εκτατική υδατοκαλλιέργεια, ο κ. Αυγενάκης είπε ότι δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι χρειάζεται μεγαλύτερη επεξεργασία. Για τις εγκαταστάσεις των ιχθυοκαλλιεργειών, ανέφερε ότι η έγκριση εισηγείται η Περιφέρεια υποχρεωτικά πρέπει να συνεργαστεί με τον οικείο δήμο, επομένως είπε ο υπουργός είναι άδικη η κριτική που ακούστηκε ότι οι δήμοι δεν συμμετέχουν στην γνωμοδότηση. Αναφορικά με την ίδρυση αγροτικών τμημάτων στα Επιμελητήρια, ο υπουργός είπε πως η διάταξη είναι απόλυτα σαφής καθώς γράφει ότι « αυτό είναι δυνητικό. Δηλαδή τα Επιμελητήρια έχουν την δυνατότητα τα ίδια να αποφασίσουν κατά περίπτωση και κυρίως ότι οι αγρότες δεν θα εγγράφονται στο ΓΕΜΗ καθώς έτσι θα αποκτούν εμπορική ιδιότητα και θα χάσουν τα προνόμια του αγρότη (φορολογικό καθεστώς, επιδοτήσεις κ.λ.π) και πρότεινε στους φορείς εάν έχουν κάποια νομοθετική πρόταση που θα το κάνει ακόμα πιο ευκρινές να την καταθέσουν. Ο κ. Αυγενάκης κάλεσε το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο να ανταποκριθεί στην πρόσκληση που του έχει κάνει για να υποβάλει προτάσεις για την πραγματική του αναβάθμιση, όπως για παράδειγμα την ανάθεση έργων κατά αναλογία με ότι γίνεται σήμερα με το ΤΕΕ, ώστε και έσοδα να αποκτήσει αλλά και οι συνάδελφοί του μέσα από ένα Μητρώο που θα δημιουργήσει να εξασφαλίζουν εργασίες που θα του αναθέτει είτε ο φορέας είτε το Υπουργείο. Στον πρόεδρο των εργαζομένων του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου είπε ότι «δεν είναι όλα μαύρα και καταστροφικά όπως υποστήριξε» του παρατήρησε ότι δεν «είπατε ούτε μια καλή κουβέντα για την διάταξη του νομοσχεδίου που αναβαθμίζει του Γεωτεχνικούς και ήταν αίτημα του κλάδου» και πρόσθεσε ότι « στις προθέσεις του Υπουργείου μας είναι να διορθώσουμε βήμα – βήμα και σε συνάρτηση με τα οικονομικά της χώρα μας (που πάνε από το καλό στο καλύτερο και μας κάνει αισιόδοξους) την διόρθωση πολλών λαθών και την ικανοποίηση αιτημάτων γιατί σεβόμαστε στον κόπο και την αποστολή όλων εργαζόμενων και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου». Από τους φορείς Κρέατος, Γάλακτος και ΕΘΕΑΣ, ο υπουργός ζήτησε έως τις 15 Φεβρουαρίου τις προτάσεις τους για την αναδιάρθρωση και ανασύσταση του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ καθώς αυτό δεν μπορεί να γίνει ερήμην σας. Σχετικά με την αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων των Συνεταιρισμών αγροτών , ο κ. Αυγενάκης είπε ότι έχει ζητήσει το θέμα με την ΕΘΕΑΣ, δεν είναι κάτι που μπορεί να αντιμετωπιστεί από το ΥΑΑΤ αλλά θα το μαζί βήμα βήμα, όπως και για την δέσμευση των λογαριασμών παλαιοτέρων ή εν ενεργεία μελών συνεταιρισμών. Χαρακτήρισε ως πολύ θετικές την πρόταση της ΕΘΕΑΣ για το Μητρώο Συνεταιρισμών και Συνεταιριζομένων όπως και την πρόταση για το ΑΡΤΜΙΣ 2. Κάλεσε και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθήνας να συνεργαστεί με την ΕΘΕΑΣ και το Υπουργείο για την προετοιμασία του επόμενου νομοσχεδίου που θα αφορά τους Συνεταιρισμούς . Προανήγγειλε ότι θα υπάρξει κινητροδότηση για την ένταξη σε κτηνοτροφικά πάρκα, αλλά πρόσθεσε πως θέλουμε και τις Περιφέρειες και τους δήμους να μπορούν να τα υποστηρίζουν, με πρώτο στόχο την Θεσσαλία. Σχετικά με την εμπλοκή των δήμων για την υγειονομική ταφή, ο κ. Αυγενάκης είπε ότι δεν του έχουμε εκτός κάδρου καθώς αυτοί εκ του Νόμου είναι που πρέπει να υποδείξουν τους κατάλληλους χώρους. Για τα φωτοβολταϊκά στο χωράφι, ο υπουργός ότι είμαστε σε διάλογο με το συναρμόδιο Υπουργείο ώστε να σχεδιαστή το μέτρο και για να συμπεριληφθούν Συνεταιρισμοί, οι ομάδες παραγωγών και η συμβολαιακή γεωργία. Για την Διεπαγγελματική Οργάνωση Μελιού, ο κ. Αυγενάκης είπε ότι σήμερα δεν υπάρχει αναγνωρισμένη καθώς δεν κάλυψε όσα επέβαλε η ΕΕ, λέγοντας ότι εμείς όμως θα θέλαμε να υπάρχουν Διεπαγγελματικές Οργανώσεις Μελιού, Λαδιού, Ροδάκινου, Εσπεριδοειδή, ή βιομηχανικής Ντομάντα, συμβιώντας ότι δυστυχώς έχουμε στην χώρα μας μόνο οκτώ Διεπαγγελματικές Οργανώσεις και θα θέλαμε να είχαμε περισσότερες.
