Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση με τον διευθυντή της Καθημερινής Αλέξη Παπαχελά και τον καθηγητή Οικονομικής και Κοινωνικής Ιστορίας του ΕΚΠΑ και διευθυντή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης Κώστα Κωστή, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Μεταπολίτευση: 50 χρόνια μετά», αναφέρθηκε τόσο για τον Καραμανλή όσο και για τον Παπανδρέου αλλά και για τις μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται να γίνουν στη χώρα.
«Στη δεύτερη τετραετία δεν εκπλήσσουμε κανέναν, όταν κάνουμε αυτό που είχαμε πει. Ότι θέλουμε να υλοποιήσουμε πολλές μεταρρυθμίσεις, ειδικά στην αρχή της τετραετίας», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Μάλιστα, τόνισε πως η παράμετρος των ευρωεκλογών ουδέποτε προσδιόρισε τον χρονισμό υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων και κατέστησε σαφές πως «θα συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό».
Το πολιτικό σύστημα δεν είναι η γενεσιουργός αιτία των προβλημάτων
Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι «Έχουμε μία ισχυρή δημοκρατία, με ισχυρά θεσμικά αντίβαρα. Το πολιτικό σύστημα έτσι όπως έχει διαμορφωθεί θεωρώ ότι δεν είναι η γενεσιουργός αιτία των προβλημάτων της χώρας. Σε έναν απολογισμό 50ετίας δεν θα εστίαζα στις πιθανές αδυναμίες του κοινοβουλευτικού μας συστήματος για να αναδείξω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας περιόδου όπου η χώρα μας αναντίρρητα προόδευσε ως προς την ισχυροποίηση των θεσμών μέσα από μία σειρά και συνταγματικών παρεμβάσεων και σίγουρα έχει την καλύτερη δημοκρατία που είχε από συστάσεως ελληνικού κράτους.
Τα προβλήματα που πρέπει να αναδείξουμε είναι κυρίως στην οικονομική μας αδυναμία να εκμεταλλευτούμε σημαντικές ευκαιρίες προόδου όπως η ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Κάνοντας συνολικό απολογισμό της οικονομικής πορείας της χώρας, συγκρίνοντάς την με αντίστοιχες πορείες άλλων χωρών, διαπιστώνουμε πως η πρόοδός μας δεν ήταν επιθυμητή».
Για την Μεταπολίτευση
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας για τη Μεταπολίτευση, είπε πως ήταν 6 ετών όταν αποκαταστάθηκε η Δημοκρατία. Γυρίσαμε στην Ελλάδα από τη Γαλλία, ο πατέρας μου από τους τελευταίους πολιτικούς κρατούμενους, εκείνη την εποχή, σημείωσε.
Τα προσωπικά μου βιώματα είναι βιώματα ενός παιδιού που μεγάλωσε μέσα από την πολιτική διαδρομή του πατέρα του, όπως είπε. Και στην εφηβεία ήταν υποψήφιος για την προεδρία της ΝΔ.
«Ίσως είχα το πλεονέκτημα το 1986 να φύγω από την Ελλάδα και να μη ζυμωθώ με τη διαδικασία της Μεταπολίτευσης και να δω τα πράγματα καλύτερα, από μια απόσταση», σημείωσε.
«Στις εκλογές του 1993 όταν ο πατέρας μου έχασε τις εκλογές, πήρα την απόφαση να μην ασχοληθώ με την πολική και πέρασα 10 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα μέχρι να πάρω τελικά την απόφαση να πολιτευτώ. Αυτά ίσως ήταν πλεονεκτήματα γιατί μου επέτρεψαν για 10 χρόνια να δω την Ελλάδα από το εξωτερικό και για άλλα 10 να δω τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της οικονομίας μέσα από την ενασχόλησή μου με τον ιδιωτικό τομέα».
Για τον Κωνσταντίνο Καραμανλή
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως ο ιδρυτής της ΝΔ Κωνσταντίνος Καραμανλής αποκατέστησε τη Δημοκρατία και έβαλε την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Οικογένεια. Αυτή και μόνο η παρακαταθήκη τον καθιστά κατά τη γνώμη μου τον μεγαλύτερο πολιτικό της μεταπολίτευσης.
Ο Ανδρέας Παπανδρέου ήταν μια ιδιαίτερη προσωπικότητα, χαρισματική αναμφίβολα, όπως σημείωσε.
