Σε απευθείας μετάδοση από το ertnews.gr η ομιλία του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Στέφανου Κασσελάκη στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος, που διεξάγεται σε γνωστό ξενοδοχείο.
Ο κ. Κασσελάκης δήλωσε ότι πρέπει να εκσυγχρονιστεί, να ανανεωθεί και να ενδυναμώσει ο ΣΥΡΙΖΑ ώστε να γίνει το κόμμα πιο λειτουργικό και πιο φιλόξενο για εκατομμύρια προοδευτικούς πολίτες. Για τις συγκλίσεις τόνισε ότι πρέπει να γίνονται συντεταγμένα και με διαφάνεια και με σεβασμό στην αυτοτέλεια των υφιστάμενων σχημάτων. Τόνισε πως λέει όχι σε συμφωνίες πίσω από κλειστές πόρτες.
Όπως είπε το χρήμα μπορεί να κερδίσει για λίγο την αλήθεια, αλλά δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο όπου μπορεί να το κάνει για τρεις συνεχόμενες φορές και αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες του ΣΥΡΙΖΑ, εκτίμησε ότι έπαιξαν ρόλο για να «κοντύνουμε τον κ. Μητσοτάκη στο 28%».
Δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ένα «κανονικό κόμμα εξουσίας», κέρδισε εκλογικά και έγινε κυβέρνηση με την εντολή να τα αλλάξει όλα και για τη μη υλοποίηση αυτής της εντολής έχασε, ενώ ανέφερε για τους αποχωρήσαντες προς τη Νέα Αριστερά χωρίς να την κατονομάσει, ότι η κομματική νομεκλατούρα έδινε μάχες για την καθημερινή της επιβίωση χωρίς να υλοποιεί την εντολή «αλλάξτε τα όλα» και αναρωτήθηκε «που βρίσκονται τώρα» για να συμπληρώσει ότι απολαμβάνουν τις βουλευτικές τους έδρες και τη βουλευτική αποζημίωση.
Με τις προτάσεις στη Βουλή για σύγκρουση με όλα τα καρτέλ και τα ολιγοπώλια, ο ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε την ατζέντα για τις συγκλίσεις, είπε ο κ. Κασσελάκης.
Κοινωνική απαίτηση είναι μια γνήσια προοδευτική κυβέρνηση που δεν θα θεωρεί ταξικούς αντίπαλους ένα εκατομμύριο ελευθεροεπαγγελματίες, μικρομεσαίους, ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και συμπλήρωσε ότι η αριστερά είναι τρόπος ζωής και όχι τρόπος για να βιοπορίζεσαι.
Αναφέρθηκε στη μεταρρύθμιση για ένα κράτος δικαίου, αλλαγές στο παραγωγικό μοντέλο, που θα φέρει πίσω τα παιδιά μας και θα επιτρέψει να γεννιούνται πολλά νέα παιδιά. Επίσης η εκπόνηση σχεδίου αντιμετώπισης της δημογραφικής κρίσης, που απειλεί την υπόσταση της πατρίδας μας που δεν λύνεται με επιδόματα.
Μίλησε για τις επιπτώσεις της πρωτοφανούς κλιματικής αλλαγής και κρίσης και τις πολύπλευρες επιπτώσεις της. Μίλησε για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο πολιτικό σύστημα, γιατί αν οι κουρασμένοι από τα ψέματα των πολιτών, πολίτες πήγαιναν να ψηφίσουν η ακροδεξιά θα ήταν ασήμαντη εκλογικά. Αν δεν κάνουμε κάτι γι’ αυτό, σημαίνει ότι θα κυβερνά η αποχή, δηλαδή θα κυβερνούν οι διεφθαρμένοι, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη θέση της Ελλάδας στον κόσμο και τις σχέσεις γειτονίας της. Χαρακτήρισε υποκρισία ότι ο κ. Σαμαράς υπέγραφε έγγραφα όπου η Β. Μακεδονία (πριν από τη Συμφωνία των Πρεσπών) ως προς το θέμα της ονομασίας της αναφερόταν ως «Μακεδονία» και για την Τουρκία ότι είναι μία χώρα με έναν συμπαθή λαό που όμως την κυβερνά ένα καθεστώς με αναθεωρητικές αντιλήψεις.
Αναλυτική αναφορά έκανε στα οικονομικά του κόμματος και της λειτουργίας των μέσων του. «Δεν έχουμε καμία οφειλή σε τράπεζα» δήλωσε ο κ. Κασσελάκης.
