«Γιορτάζουμε την δημιουργία της πιο ανθεκτικής Συμμαχίας στον κόσμο» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την άφιξη στη Σύνοδο του NATO. «Συναντιόμαστε σε μία εποχή μεγάλων προκλήσεων», συνέχισε ενώ υπογράμμισε ότι «θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε την Ουκρανία».
«Είναι μία εποχή που η Νατοϊκή Συμμαχία πρέπει να αντιμετωπίσει μία σειρά πολύπλοκων προκλήσεων και είναι επίσης μία εποχή όπου πρέπει να επιβεβαιώσουμε εκ νέου την δική μας δέσμευση ως προς την δαπάνη. Τουλάχιστον 2% του ΑΕΠ μας σε αμυντικές δαπάνες».
Δε χρειάζεται να δαπανούμε περισσότερα, πρέπει να δαπανούμε εξυπνότερα και να δούμε πώς μπορούμε να κατανείμουμε πόρους» τόνισε ο Έλληνας πρωθυπουργός.
«Ταυτόχρονα ενδυναμώνουμε τις αμυντικές μας ικανότητες που συμπληρώνει την στάση του ΝΑΤΟ. Το ενδυναμώνει και γι’ αυτό πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το νέο ευρωπαϊκό κύκλο για να επικεντρωθούμε περισσότερο στο πώς θα μπορέσουμε να ενδυναμώσουμε την ευρωπαΐκή μας άμυνα. Είναι είναι συμφέρον μας».
Σε ερώτηση σχετικά με τις ερχόμενες εκλογές στις ΗΠΑ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε: «Δεν θα σχολιάσω κάτι. Θα γίνουν εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής πολύ σύντομα και φυσικά θα σεβαστούμε την απόφαση του αμερικανικού λαού. Προσωπικά έχω συνεργαστεί τόσο με τον πρόεδρο Τραμπ όσο και με τον πρόεδρο Μπάιντεν κι αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να διασφαλιστεί ότι θα διατηρηθεί αυτός ο ισχυρός βορειοατλαντικός δεσμός, που ήταν πάντα στην καρδιά της Συμμαχίας».
Ολόκληρη η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη:
Στις 23:00 η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν
Ο πρωθυπουργός απόψε θα έχει συνάντηση με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, καθώς οι δύο πλευρές επιδιώκουν να διατηρήσουν το καλό κλίμα, δύο μήνες μετά το τετ α τετ που είχαν στην Άγκυρα.
Η συνάντηση «κλείδωσε» και επίσημα για σήμερα στις 23:00 ώρα Ελλάδος, με τις δύο πλευρές να επιβεβαιώνουν ότι οι δίαυλοι επικοινωνίας διατηρούνται ανοιχτοί σε ανώτατο επίπεδο σε μια περίοδο που οι ελληνοτουρκικές σχέσεις διαγράφουν θετική τροχιά και να προχωρούν σε μια σύντομη επισκόπηση των διμερών θεμάτων.
