Δείπνο στον Λευκό Οίκο προς τιμήν των ηγετών των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ παρέθεσε το βράδυ της Τετάρτης ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν.
Στο δείπνο έδωσε το «παρών» και ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχοντας στο πλευρό του τη σύζυγό του Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός με τη σύζυγό του κάθισαν δίπλα Όλαφ Σολτς και τη σύζυγό του από τη Γερμανία ενώ παρακολούθησαν και την τελετή που πραγματοποιήθηκε στον κήπο του Λευκού Οίκου.
Στην εκδήλωση ο πρόεδρος των ΗΠΑ απευθύνθηκε στους προσκεκλημένους επισημαίνοντας τους κοινούς δεσμούς μεταξύ των μελών της Συμμαχίας.
WATCH: Pres. Biden toasts Secretary General Jens Stoltenberg as the Bidens host dinner with NATO allies at the White House.
"To NATO, and to our neighborhood of nations, may we continue to grow stronger and closer in all the years ahead." https://t.co/VZGhsjrJc0 pic.twitter.com/Dwv78DsEN5
— ABC News (@ABC) July 11, 2024
«Πριν από 75 χρόνια, όταν τα έθνη μας δημιούργησαν το ΝΑΤΟ, ο πρώην Πρόεδρος Τρούμαν είπε και παραθέτω: “Αυτό που πρόκειται να κάνω εδώ είναι μια πράξη γειτονίας”», είπε ο Μπάιντεν ο οποίος και τόνισε ότι «είμαστε γείτονες, γιατί όλοι μοιραζόμαστε κοινές πεποιθήσεις».
«Αυτή η απλή αλλά βαθιά ιδέα βρίσκεται στην καρδιά της συμμαχίας μας», συνέχισε ο πρόεδρος των ΗΠΑ συμπληρώνοντας ότι «επέτρεψε στα έθνη μας να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε απειλή με δύναμη και αποφασιστικότητα, και πάνω από όλα, επέτρεψε σε γυναίκες και άνδρες, να γνωρίσουν τη ζωή της ελευθερίας, της ασφάλειας και της δημοκρατίας».
