Ολοκληρώθηκε η συνέντευξη Τύπου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Απαντώντας στην πρώτη ερώτηση, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο πώς οραματίζεται την Ελλάδα το 2027. Όπως είπε, η Ελλάδα το 2010 πρακτικά χρεοκόπησε, και η Ελλάδα του 2027 δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό, θα είναι μια πολύ καλύτερη χώρα.
Σημειώνεται ότι χθες, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη διάρκεια της ομιλίας του σειρά μέτρων που στοχεύουν στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών και στην ενίσχυση της προσφοράς κατοικιών. Οι αυξήσεις στα εισοδήματα θα επηρεάσουν συνταξιούχους, μισθωτούς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, γιατρούς του ΕΣΥ και ένστολους.
Παράλληλα, ανακοινώθηκαν παρεμβάσεις για την αύξηση της προσφοράς κατοικιών μέσω κινήτρων για το άνοιγμα κλειστών διαμερισμάτων και τη μετατροπή των βραχυχρόνιων μισθώσεων σε μακροχρόνιες, καθώς και αντικινήτρων για βραχυχρόνιες μισθώσεις σε συγκεκριμένες περιοχές.
Τα μέτρα περιλαμβάνουν επίσης την υποστήριξη των αγροτών μέσω της μονιμοποίησης της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και την παροχή κινήτρων για επενδύσεις σε θερμοκήπια. Επίσης, αναφέρθηκε σε βελτιώσεις στη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών.
Του ζητήθηκε να σχολιάσει το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και τα περί μεταρρυθμιστικής κόπωσης και ο κ. Μητσοτάκης δεν συμφώνησε ότι το αποτέλεσμα ήταν κακό, αλλά κατώτερο των προσδοκιών του. Αναγνώρισε ωστόσο ότι πολλές από τις μεταρρυθμίσεις, στις οποίες προχώρησε η κυβέρνηση, μπορεί να μην έτυχαν ευρύτερης αποδοχής. Θα κριθούμε σε ορίζοντα τετραετίας, ξεκαθάρισε, λέγοντας ότι ορισμένες από τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης δεν έχουν ακόμη γίνει αισθητές στην κοινωνία.
Ακρίβεια
«Πράγματι τα τελευταία 3 χρόνια είχαμε μια απότομη αύξηση τιμών λόγω του διεθνούς πληθωρισμού… Τώρα παρατηρούμε κάποιες προσωρινές στρεβλώσεις στην αγορά ενέργειας. Στα σούπερ μάρκετ τους τελευταίους 3 μήνες βλέπουμε και αποκλιμάκωση τιμών. Όσοι ζουν στο ενοίκιο πιέζονται και για αυτό ανακοινώσαμε χθες τα μέτρα. Όλα τα μέτρα που πήραμε είναι για να στηρίξουμε το διαθέσιμο εισόδημα. Επιτρέψτε μου μια πρόβλεψη, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα μειώνεται…».
Η ακρίβεια θα είναι μαζί μας αλλά στο εξής οι τιμές θα έχουν κάμψη ενώ θα προσπαθούμε να βελτιώνουμε το εισόδημα των πολιτών συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
«Πρέπει ο μέσος μισθός στην Ελλάδα να είναι 1500 ευρώ αυτός είναι ο στόχος που έχω θέσει» επανέλαβε ο πρωθυπουργός.
ΕΣΥ
«Δεύτερος στόχος μας είναι το εθνικό σύστημα υγείας είναι επίσης ένας στόχος. Πολλά κέντρα υγείας, πιο καλοπληρωμένοι γιατροί, να περιοριστούν οι λίστες των χειρουργείων. Να κάνουμε άλματα στην πρόληψη και την υγεία μας πολύ πιο ψηφιακή».
Μισθοί
Ο πρωθυπουργός μίλησε για μέσο μισθό 1.500 ευρώ το 2027 και εξασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, φέρνοντας ως παράδειγμα την ψηφιακή κάρτα εργασίας, η οποία οδήγησε στο να πληρώνονται οι υπερωρίες. Υπογράμμισε ότι θέλει να δώσει κίνητρα, για να μην εγκλωβίζονται οι πολίτες σε μια επιδοματική πολιτική, ενώ χαρακτήρισε ενθαρρυντικά τα στοιχεία από την αγορά εργασίας.
Για αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό ο πρωθυπουργός απάντησε: «Είμαι πρωθυπουργός, αρχηγός της ΝΔ και δεν έχω σκοπό να βγω στη σύνταξη. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σε πολιτική αφασία. Δεν υπάρχει σοβαρή πρόταση. Το ΠΑΣΟΚ καταψήφισε όλες τις μεταρρυθμίσεις και προοδευτικές παρεμβάσεις που κάναμε. Άρα το όχι σε όλα δεν ταιριάζει στη σημερινή Ελλάδα. Αυτή η παρουσίαση μιας μαύρης πραγματικότητας αδικεί την αντιπολίτευση.
Θα ήταν θετικό να υπάρχει εναλλακτική πρόταση. Δυστυχώς προς το παρόν αυτό δεν το βλέπουμε».
Για την ενοικίαση ακινήτων ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι «Για όσους νοικιάζουν, το ζήτημα των ενοικίων είναι το πρώτο πρόβλημα. Θέλουμε οι συμπολίτες μας να μπορούν να αποκτήσουν σπίτι. Για αυτό το πρόγραμμα «Σπίτι μου» είχε τόσο μεγάλη ζήτηση. Θα βοηθήσει και η αποκλιμάκωση των επιτοκίων. Θα δοθούν άλλα 400 εκατομμύρια για δάνεια ανακατασκευής παλιών διαμερισμάτων».
«Να μπορεί κάποιος που έχει κλειστό ακίνητο ή θα μετατρέψει τη βραχυχρόνια σε μακροχρόνια μίσθωση να μη φορολογηθεί για 3 χρόνια».
«Τα ζητήματα στέγης δεν είναι μόνο ελληνικά. Εμείς αξιολογούμε συνέχεια τις παρεμβάσεις μας. Ναι θα προχωρήσουμε να αξιοποιήσουμε δημόσια γη. Πχ η εγκατάσταση της ΧΡΩΠΕΙ στην Πειραιώς. Θα κάνουμε ένα μεγάλο project κοινωνικής κατοικίας. Απλής αντιπαροχής. Τέτοιες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν σε πολλά σημεία».
Για τις τιμές στο ρεύμα
«Το πρόβλημα με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι ότι δε μπορούν να παράγουν 24 ώρες το ίδιο και για αυτό ανέβηκε απότομα η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας. Έχουμε μια ενιαία αγορά αλλά αυτό δε λειτούργησε τους τελευταίους μήνες. Θα στείλω επιστολή στην κυρία φον ντερ Λάιεν. Καθώς κάποιες ώρες της μέρας οι τιμές είναι 10 φορές ακριβότερες στα Βαλκάνια από ό,τι είναι πχ στην Αυστρία.
Θα πάρουμε τα κέρδη να τα γυρίσουμε στους καταναλωτές, για όσο καιρό κρατάει αυτή η στρέβλωση. Στις λιανικές τιμές η Ελλάδα είναι κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Θα δώσω αγώνα για να διορθωθούν αυτές οι στρεβλώσεις» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Όπως υπάρχουν στρεβλώσεις η ρυθμιστική αρχή έχει τη δυνατότητα να παρεμβαίνει» τόνισε.
Για την ανομία και την παραβατικότητα είπε ότι «Υπάρχει αισθητή βελτίωση στους αριθμούς της αστυνόμευσης. Το μήνυμα είναι ότι οι νόμοι ισχύουν για όλους και το κράτος έχει τη δυνατότητα να τους εφαρμόσει.
Για τις παραλίες, η Ιταλία έχει παραπεμφθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ίσως πρέπει να πάρει κάποια μαθήματα από εμάς. Θυμάστε όταν κλείσαμε τα γήπεδα. Αλλά σήμερα έχουμε κάμερες και ηλεκτρονική ταυτοποίηση του εισιτηρίου. Δουλεύει το σύστημα ρολόι».
«Στις φορολογικές παραβάσεις είδατε τι έγινε στη ΔΟΥ Χαλκίδας αλλά και αυτό το αδιανόητο κύκλωμα που διακινούσε ελαιόλαδο. Άλλο ένα παράδειγμα το πώς μπορεί να μας βοηθήσει η τεχνολογία. Αυτοί που χτίζουν σήμερα αυθαίρετα να γνωρίζουν ότι θα τους βρούμε και θα τα γκρεμίσουμε» κατέληξε ο πρωθυπουργός.
«Για όσους παραβιάζουν τον ΚΟΚ, έχω ζητήσει από τα αρμόδια υπουργία να εξετάσουν το πώς θα βάλουμε 1.000 κάμερες που θα ελέγχουν την παραβατικότητα στους δρόμους. Και θα πηγαίνει απευθείας η κλήση στον πολίτη».
Για την άνοδο της Ακροδεξιάς, ο πρωθυπουργός είπε ότι αν κάποιος είναι Γερμανός θα πρέπει να ανησυχεί ιδιαίτερα. Στην Ελλάδα δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα…
«Η άνοδος της Aκροδεξιας στην Ευρώπη σχετίζεται με την άνοδο της μετανάστευσης. Αυτό στην Ελλάδα το έχουμε αντιμετωπίσει με τη φύλαξη των συνόρων και τη διαχείριση εκείνων που ζητούν άσυλο. Άρα υπάρχει διαφορά του τι γίνεται στην Ευρώπη και τι στην Ελλάδα που είναι πιο θωρακισμένη από ό,τι ήταν το 2019. Έχουμε τις Μπελαρά, τα Ραφάλ, τα F35 και έχουμε και την αναβάθμιση των F16 μπορεί να συνομιλεί με την Τουρκία αλλά και να ενισχύει την αποτρεπτική της δύναμη».
Πρώτος στόχος η αύξηση των μισθών. Δεύτερος στόχος η αναβάθμιση του ΕΣΥ.
«Το 2019 το πρώτο ζήτημα ήταν η ανεργία, είχαμε 17% τώρα έχουμε 9%. Είναι όλες καλοπληρωμένες; Όχι, αλλά είναι καλύτερο κάποιος να εργάζεται παρά να μη εργάζεται καθόλου. Έχουμε δημιουργήσει 500.000 θέσεις εργασίας.
Το ΕΣΥ κέρδισε τη μάχη της πανδημίας. Αλλά η πανδημία έφερε πίσω τις αλλαγές που θέλαμε. Θα δείτε τους επόμενους μήνες μεγάλες αλλαγές στο ΕΣΥ. Δεν είναι όλα μαύρα και άραχνα στο ΕΣΥ. Υλοποιούμε ένα πλαίσιο ένα ελκυστικό πλαίσιο κινήτρων για τις ελλείψεις σε παραμεθόρια νοσοκομεία. Δίνουμε μεγαλύτερη ευελιξία στους γιατρούς του ΕΣΥ να ασκούν ένα συμπληρωματικό έργο.
Σε όσους υποστηρίζουν ότι η αυτοδυναμία πλέον είναι άπιαστο όνειρο, συνιστώ λίγη υπομονή. Αν το 2027 έχει υλοποιήσει αυτά για τα οποία ψηφίστηκε θα είναι καλή κυβέρνηση; Άρα περιμένετε.
Δεν υπάρχει αντιπολίτευση. Δεν υπάρχει σήμερα άλλη συγκροτημένη πρόταση διακυβέρνησης. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σε αφασία. Το ΠΑΣΟΚ καταψήφισε όλες τις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης. Αδικεί την αντιπολίτευση η καταστροφολογία στην οποία επιδίδεται.
Θέλουμε οι συμπολίτες μας να αποκτήσουν σπίτι αλλά το εισόδημά τους δεν επαρκεί για κάλυψη δόσης δανείου. Με το πρόγραμμά μας η δόση είναι χαμηλότερη. Η αποκλιμάκωση τω επιτοκίων θα βοηθήσει. Το πρόγραμμα «Σπίτι μου» θα βοηθήσει σχεδόν 20.000 να αποκτήσουν το δικό τους σπίτι. Το δεύτερο πρόγραμμα με 400 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης για ανακατασκευή παλιών διαμερισμάτων»
Επιμένουμε να βάλουμε τέλος στη βραχυχρόνια μίσθωση.
Σέβομαι και τιμώ την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Είναι άδικο που ανακυκλώνεται μια συζήτηση για τον επόμενη ή την επόμενη. Ζητώ σεβασμό από όλους. Θα γίνει η συζήτηση όταν έρθει η ώρα.
Θα στείλω επιστολή στην πρόεδρο της Κομισιόν για τις στρεβλώσεις στην αγορά ενέργειας. Λειτούργησαν τα χρωματιστά τιμολόγια. Δώσαμε 10 δισ. τα τελευταία χρόνια για τις επιδοτήσεις στην ενέργεια. Θα δώσω αγώνα να διορθωθούν οι στρεβλώσεις. Δεν αλλάζουν όλα από τη μια στιγμή στην άλλη».
Για το Μετρό και τα έργα στη Θεσσαλονίκη ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι «Στις 30 Νοεμβρίου έχουμε τα εγκαίνια του Μετρό. Κόβουμε το πρώτο εισιτήριο, θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Η καχυποψία θα αλλάξει όταν οι Θεσσαλονικείς δουν το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη.
Η 2η τετραετία είναι αυτή της υλοποίησης των έργων στη Θεσσαλονίκη. Τα ηλεκτρικά είναι ήδη στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Το Flyover κατασκευάζεται και φιλοδοξούμε να το εγκαινιάσουμε πριν τις εκλογές του 2027. Οι παρεμβάσεις στο στρατόπεδο Παύλου Μελά γίνονται»…
«Το 2027 η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη πόλη» κατέληξε ο πρωθυπουργός.
Όσον αφορά τα ζητήματα της παιδείας ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι «Για τη συγχώνευση των τάξεων «από τα 61.000 τμήματα συγχωνεύουμε περίπου 1.000. Οι αριθμοί των μαθητών είναι μια αναλογία καλύτερη από τα Ευρωπαϊκά σχολεία, ανά μέσο όρο. Γίνεται φασαρία που δεν έχει μεγάλη υπόσταση. Άλλα είναι τα προβλήματα.
Δίνω σημασία στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Η ευθύνη για την επισκευή των σχολείων είναι στους δήμους που δυσκολεύονται. Θα δημιουργήσουμε πρόγραμμα με 250 εκατομμύρια και θα προσελκύσουμε και χρήματα από τον ιδιωτικό τομέα. Δε γίνεται σχολεία να έχουν τουαλέτες από τον 19ο αιώνα. Μπορούμε να αλλάξουμε την εικόνα της στέγης στα προβληματικά σχολεία.
Για το ζήτημα του κινητού θα επιμείνω γιατί το κινητό δημιουργεί διάσπαση προσοχής. Θα υπάρχουν δυσκολίες και αντιδράσεις αλλά κάνουμε ένα σημαντικό βήμα. Θέλουμε τα κινητά να είναι στην τσάντα, δεν αποκλείω να γίνουν λόκερ όπως στο εξωτερικό. Αλλά το κινητό δε μπορεί να παρεμβαίνει στη μαθησιακή διαδικασία. Οι έφηβοι κινδυνεύουν από εθισμό και θέλω να παίξω ευρωπαϊκό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια, να υπάρξει αλγόριθμος στις πλατφόρμες. Δε μπορούν να βγάζουν χρήματα στην πλάτη των παιδιών μας. Για κανονιστικές παρεμβάσεις μιλάμε. Θέλουμε τους γονιούς συμμάχους, τους καθηγητές και τους δασκάλους».
Ενότητα στη Νέα Δημοκρατία
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για την απουσία των Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά από την ομιλία το Σάββατο στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι «η ΝΔ είναι και ισχυρή και ενωμένη. Με τους προκατόχους μου έχουμε ειλικρινή σχέση και έχουν το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης. Είμαστε δημοκρατικό κόμμα. Αλλά είμαστε ένα κόμμα συντεταγμένο που τα στελέχη ψηφίζουν στη βουλή για να στηρίξουν την κυβέρνηση. Όσοι ανησυχούν για την ενότητα της ΝΔ να δουν σε άλλους πολιτικούς χώρους, εκεί θα βρουν προβλήματα. Η ΝΔ μια χαρά είναι».
Για τη μεγάλη πυρκαγιά στην Αττική ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «Μέχρι σήμερα έχουμε μειωμένο μέσο όρο καμμένων εκτάσεων σε σύγκριση με αυτά των τελευταίων ετών. Οι καθαρισμοί, όλα τα μέτρα απέδωσαν. Είχαμε μία αστοχία. Μία φωτιά ξέφυγε και μπήκε στον ιστό. Μελετάμε τι μπορούμε να κάνουμε ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί. Θα γίνουμε καλύτερα του χρόνου. Αλλά η Αντιπολίτευση μηδενίζει όλη την προσπάθεια…
Του χρόνου ελπίζω να μη συμβεί ούτε αυτό. Γινόμαστε καλύτεροι».
Ο πρωθυπουργός υπεραμύνθηκε τις πολιτικές του επιλογές τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «Θα υπερασπίζομαι τις πολιτικές επιλογές μου. Απορρίπτω τις συζητήσεις περί δεξιάς στροφής. Παραμένουμε προσηλωμένοι στον κεντρικό μας στόχο και το πρόγραμμά μας. Κάνουμε την αυτοκριτική μας αλλά προέχει και η διακυβέρνηση. Πιστεύω θα είμαστε μια επιτυχημένη κυβέρνηση».
Για τον ΒΟΑΚ
«Είμαι συντετριμμένος για τα ατυχήματα στον ΒΟΑΚ. Ο ΒΟΑΚ είναι το πιο δύσκολο που έχω διαχειριστεί. Είμαστε σε καλύτερο σημείο. Πριν το τέλος του χρόνου θα υπογράψουμε συμφωνία με τους αναδόχους για να προχωρήσει το μεγάλο κομμάτι που θα ενώνει τα Χανιά με το Ηράκλειο.
Υπάρχουν αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία. Έχουμε προσφυγές. Δε μπορούμε να τα έχουμε όλα! Είναι επιβεβλημένο στον ΒΟΑΚ να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας. Κάποιες να είναι έτοιμες και πριν το επόμενο καλοκαίρι. Κολονάκια που κάνουν δύο λωρίδες μία. Και για αυτά θα έχουμε αντιδράσεις αλλά το προχωρήσουμε ως ενδιάμεσο μέτρο» είπε ο πρωθυπουργός.
Και συμπλήρωσε: «Είμαστε στα τελευταία στάδια ψήφισης του νέου ΚΟΚ. Πρέπει να κερδίσουμε τη μάχη για το κράνος στα μηχανάκια. Βλέπω ανθρώπους με το κράνος στο χέρι. Είναι κρίμα. Όπως δώσαμε τη μάχη της ζώνης και την κερδίσαμε, θα δώσουμε και τη μάχη του κράνους».
Για το έντονο θέμα της λειψυδρίας ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι «είναι η πιο έντονη εκδήλωση της κλιματικής κρίσης. Είναι προτεραιότητα και δεν πρέπει να ξεχνάμε και το νερό για την άρδευση. Έχουμε ζητήματα σε νησιά κυρίως στις Κυκλάδες που πρέπει να αντιμετωπιστούν συνολικά. Θα μπορούσε να γίνει στενότερη συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ για έργα.
Έχουμε αποφασίσει για την Αττική, μαζί με την ΕΥΔΑΠ να κάνουμε εμβληματικό έργο: Ένωση του ταμιευτήρα του Μόρνου και του Ευήνου με τη λίμνη των Κρεμαστών.
Σχετικά με τη συνταγματική αναθεώρηση ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «Από το 2025 μπορούμε να ξεκινήσουμε τη Συνταγματική Αναθεώρηση. Οραματίζομαι μία ευρεία αναθεώρηση. Μακάρι σε αυτή τη συζήτηση όταν βρει το δρόμο της να προσέλθει με πνεύμα δημιουργικό. Μπορώ να σας πω ότι τα βασικά ζητήματα Κράτους – Εκκλησίας δεν είναι στις προθέσεις μου να περιλαμβάνονται στα ζητήματα Συνταγματικής Αναθεώρησης».
Για την επιλογή Τζιτζικώστα να είναι επίτροπος της Ελλάδας στην Κομισιόν
Ο Απόστολος Τζιτζικώστας προέρχεται από την αυτοδιοίκηση και μπορεί να εκπροσωπήσει τη χώρα μας. Η πρόεδρος της ΕΕ θα ανακοινώσει τα χαρτοφυλάκια της επόμενες ημέρες. Είμαι σίγουρος ότι η χώρα μας θα έχει ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο. Στο πρόσωπο Τζιτζικώστα τιμώ τη Μακεδονία και στέλνω μήνυμα στις Βρυξέλλες ότι όλοι οι επίτροπο δεν πρέπει να είναι τεχνοκράτες. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη, είμαι σίγουρος ότι ο Απόστολος θα είναι ένας εξαιρετικός Επίτροπος που θα βοηθήσει τη χώρα.
Ερωτώμενος για την βραχεία μίσθωση σπιτιών, (Airbnb) ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι ο αριθμός των κλειστών σπιτιών στην Αθήνα είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτά που δίνονται για βραχυχρόνια μίσθωση και για την ώρα δεν θα κάνει η κυβέρνηση άλλες παρεμβάσεις στον τομέα αυτό.
Για την παραβατικότητα στα γήπεδα ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι «Το σύστημα λειτουργεί και μπορούμε πια να εντοπίζουμε παραβάτες. Έχουμε και ένα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα που αυξάνει το ενδιαφέρον με ένα αυτοματοποιημένο ποινολόγιο για να τιμωρούμε παραβατικές συμπεριφορές. Το πόσο κοντά είμαστε στις μετακινήσεις φιλάθλων δε μπορώ να σας το πω αλλά το θέλαμε. Να είναι η ατμόσφαιρα ίδια με αυτά που βλέπουμε στην Ευρώπη. Το πρώτο μεγάλο τεστ για να δούμε αν μπορούν να συνυπάρχουν φίλαθλοι διαφορετικών ομάδων, θα είναι ο τελικός του 2025 να γίνει με ένα γεμάτο ΟΑΚΑ με την ελληνική κυβέρνηση να διασφαλίζει την ασφάλεια της διεξαγωγής ενός τόσο μεγάλου αγώνα».
Για τον τουρισμό
«Στόχος δεν είναι οι αφίξεις αλλά τα έσοδα. Η Ελλάδα δεν έχει δομικό πρόβλημα υπερτουρισμού. Έχει πρόβλημα σε ορισμένους προορισμούς κάποιες εβδομάδες το χρόνο.
Κάνουμε παρεμβάσεις σε Σαντορίνη και Μύκονο για την κρουαζιέρα και θα σας το πω από τώρα θα είναι 20€ (το άτομο). Δε γίνεται να βγαίνει κάποιος (από κρουαζιερόπλοιο) για 3-4 ώρες με αμφίβολο οικονομικό αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία. Θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα τα μέτρα».
Για την τραγωδία των Τεμπών
«Όλες οι θεωρίες για συγκάλυψη είναι απαράδεκτες και θα φανεί από την έρευνα της Δικαιοσύνης. Η δίκη αυτή πρέπει να ξεκινήσει πριν το τέλος του έτους. Δεν αφορά αυτό το ζήτημα την ελληνική κυβέρνηση αλλά τη Δικαιοσύνη. Εμείς μόνο διευκόλυνση μπορούμε να κάνουμε για να ξεκινήσει η δίκη το συντομότερο δυνατόν».
Για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια και την Πανεπιστημιακή Αστυνομία ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για συμπράξεις ξένων πανεπιστημίων με τα δημόσια πανεπιστήμιά μας. Στηρίζω τη μεγάλη μεταρρύθμιση που μπορεί α στηρίξει και το δημόσιο Πανεπιστήμιο, ενώ για την πανεπιστημιακή αστυνομία ανέφερε ότι «Δεν δούλεψε όπως την είχαμε σχεδιάσει… Δε θα δεχθούμε όμως εστίες ανομίας και παραβατικότητας στα Πανεπιστήμια».
Σε ερώτηση για τα δυστυχήματα στο λούνα παρκ και την κατασκήνωση που δέχτηκε από δημοσιογράφο απάντησε τα εξής:
«Όλοι σοκαριστήκαμε. Και μακάρι κάποιος να μπορούσε να πει: Ποτέ ξανά! Γνωρίζουμε τι έγινε, πού είναι η ευθύνη και άλλοι δήμοι υλοποίησαν πολύ σωστά για τη λειτουργία τέτοιων εγκαταστάσεων. Όσοι δεν το έκαναν θα αναλάβουν τις ευθύνες τους. Να περιορίσουμε τη λογική της τσαπατσουλιάς. Υπάρχουν πλαίσια νομικά και δε νοείται καμία έκπτωση όπως γίνεται με τα αεροπλάνα.
Για το μεταναστευτικό ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι «υπάρχει μία ικανοποιητική συνεργασία με την Τουρκία. Η χώρα έχει κατοχυρώσει τη δυνατότητα να προστατεύει τα σύνορά της. Αλλά κανείς δε μπορεί να προβλέψει το μέλλον για αυτό πρέπει να γίνει το Σύμφωνο μετανάστευσης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο».
Για την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία και Βόρεια Εύβοια
«Τα έργα στην Β. Εύβοια απέδωσαν και πάτησε στα πόδια της μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές. Για τη Θεσσαλία γίνονται παρεμβάσεις σε 3 επίπεδα. Από την Περιφέρεια γίνονται καθαρισμοί ήδη. Μετά, γίνονται έργα σε χειμάρρους στα βουνά και είναι αποδοτικά, έχουμε 200 εκ στη διαθεσή μας. Τρίτον για τα μεγάλα έργα υποδομής, γίνονται φράγματα στο Μουζάκι, στην Πύλη, να μελετήσουμε τη διώρυγα της Γυρτώνης και να δούμε και την λίμνη Κάρλα. Αυτή η κυβέρνηση θα σχεδιάσει και θα αρχίσει να υλοποιεί τα έργα αυτά για να αρχίσουμε να λύνουμε το πρόβλημα της άρδευσης της Θεσσαλίας».
«Υπάρχει μία ικανοποιητική συνεργασία με την Τουρκία. Η χώρα έχει κατοχυρώσει τη δυνατότητα να προστατεύει τα σύνορά της. Αλλά κανείς δε μπορεί να προβλέψει το μέλλον για αυτό πρέπει να γίνει το Σύμφωνο μετανάστευσης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο».
Για ενεργειακό κόστος και τη διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου είπε ότι «Θέλουμε να στηρίξουμε τη βιομηχανία μας για το ενεργειακό κόστος αλλά πρώτη προτεραιότητα είναι τα νοικοκυριά. Αυτή η έξαρση των τιμών από τον Οκτώβριο θα αρχίσει να ισορροπεί. Το καλώδιο διασύνδεσης είναι ένα έργο σημαντικό για την Κύπρο. Αν εξασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα, το έργο θα γίνει και οι όποιο γεωπολιτικοί κίνδυνοι θα ξεπεραστούν.
Για τους ένστολους
«Είπα ότι είναι μια συμβολική κίνηση αλλά μετά από πάρα πολύ καιρό γίνεται μια αύξηση στα νυχτερινά. Δεν είναι μια αύξηση που κάποιοι προσδοκούσαν αλλά είναι μια αρχή».
Για τις σχέσεις με τον Έντι Ράμα μετά τα γεγονότα με τον Φρέντι Μπελέρη
«Θέλουμε τις καλύτερες δυνατές σχέσεις με τους γείτονές μας. Περάσαμε ένα δύσκολο διάστημα αλλά να εκφράσω την ικανοποίηση μου που τελείωσε η άδικη περιπέτεια του Φρέντι Μπελέρη ήταν χθες εδώ στη ΔΕΘ. Οι σχέσεις Ελλάδας – Αλβανίας περνούν μέσα από το σεβασμό των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας της Αλβανίας. Θα διασφαλίσουμε στο Ευρωκοινωβούλιο με τον Φρέντι Μπελέρη, ότι τα περιουσιακά δικαιώματα των ομογενών μας γίνονται σεβαστά» τόνισε ο πρωθυπουργός.
Δείτε live την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη
