ΚΚΕ στην 88η ΔΕΘ: 12 άξονες κριτικής προς την κυβέρνηση

Πρόσθεσε ότι η μόνη ρεαλιστική διέξοδος για τον λαό είναι η κοινωνική αλλαγή, η ανατροπή της πολιτικής που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των λίγων και η κατεύθυνση προς τον σοσιαλισμό
13
Σεπτέμβριος
2024
ΚΚΕ: «Είμαστε στο πλευρό των υγειονομικών των δημόσιων νοσοκομείων που σήμερα απεργούν»

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ μίλησε στην ΔΕΘ και εστίασε στην κριτική της κυβέρνησης και στις προτάσεις του κόμματος για τα βασικά προβλήματα της καθημερινότητας. Αναφέρθηκε σε 12 βασικούς άξονες κριτικής σχετικά με την πολιτική της ΝΔ και πρόσθεσε ότι η μόνη ρεαλιστική διέξοδος για τον λαό είναι η κοινωνική αλλαγή, η ανατροπή της πολιτικής που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των λίγων και η κατεύθυνση προς τον σοσιαλισμό ενώ το ΚΚΕ προτείνει μέτρα για αυξήσεις μισθών, προστασία από πλειστηριασμούς, φοροελαφρύνσεις για αυτοαπασχολούμενους και κατάργηση φοροληστρικών νόμων.

Οι άξονες κριτικής του ΚΚΕ:

    1. Κριτική στην Κυβέρνηση: Ο γγ. του ΚΚΕ επικρίνει τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη για προπαγάνδα και για μέτρα που εξυπηρετούν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα εις βάρος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
    2. Οικονομική Πολιτική: Καταγγέλλεται η πολιτική λιτότητας, οι χαμηλές αυξήσεις στους μισθούς και συντάξεις, και η φορολογική επιβάρυνση. Αμφισβητείται η πραγματική βελτίωση της θέσης των εργαζομένων, ενώ οι αυξήσεις θεωρούνται ανεπαρκείς μπροστά στον πληθωρισμό και τη φορολογία.
    3. Μισθοί και Συντάξεις: Ζητείται άμεση αύξηση του κατώτατου μισθού στα 950 ευρώ και όχι το 2027. Επίσης, ασκείται κριτική για τις χαμηλές αυξήσεις στις συντάξεις, την περικοπή των “δώρων” και την αφαίμαξη των συνταξιούχων.
    4. Στεγαστική Πολιτική: Το πρόγραμμα “Σπίτι μου” καταγγέλλεται ως ευνοϊκό για τις τράπεζες και όχι για τους νέους. Προτείνεται κρατική στήριξη για λαϊκή και φοιτητική στέγη.
    5. Υγεία και Εκπαίδευση: Γίνεται λόγος για την υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας και εκπαίδευσης, με περικοπές και ιδιωτικοποιήσεις. Υποστηρίζεται η ανάγκη για ένα πλήρως δημόσιο σύστημα υγείας, καθώς και η προστασία της αντισεισμικής θωράκισης των σχολείων.
    6. Οικονομική πολιτική υπέρ των ισχυρών: Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ δαπανώνται για επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές μεγάλων επιχειρήσεων, ενώ οι εργαζόμενοι επιβαρύνονται με νέες σκληρές πολιτικές, χωρίς μέριμνα για την κοινωνική δικαιοσύνη.
    7. Νέες επιβαρύνσεις για τους εργαζόμενους: Το νέο ασφαλιστικό σύστημα, αυξήσεις στις τιμές βασικών αγαθών όπως το νερό και προώθηση ιδιωτικοποιήσεων θα πλήξουν τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους.
    8. Κριτική για το πρόγραμμα πράσινης ανάπτυξης: Η “πράσινη ενέργεια” δεν φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά δημιουργεί υπερβολικά κόστη για τους καταναλωτές και το περιβάλλον.
    9. Ανησυχίες για την οικονομική κρίση: Επικείμενη οικονομική κρίση στην ΕΕ θα επιδεινώσει την κατάσταση στην Ελλάδα, ειδικά με δεδομένες τις πιέσεις για δημοσιονομικά πλεονάσματα και το αυξανόμενο χρέος.
    10. Αντίθεση στην πολιτική του ΝΑΤΟ: Ενισχύεται η πολεμική εμπλοκή της Ελλάδας, με το ΝΑΤΟ να αυξάνει την ένταση και τα οικονομικά βάρη για τη χώρα, ενώ το προσφυγικό πρόβλημα οξύνεται.
    11. Προκλήσεις για την κυβέρνηση: Ο λαός συνεχίζει να αγωνίζεται ενάντια σε πολιτικές που θυσιάζουν τα δικαιώματά του για τα κέρδη των λίγων, με την αντίσταση να είναι φανερή σε πολλούς τομείς όπως η υγεία, η παιδεία, και τα εργατικά δικαιώματα.
    12. Πολιτική αντιπαράθεση: Το ΚΚΕ αναδεικνύεται ως ο βασικός αντίπαλος της κυβέρνησης, προβάλλοντας αγώνες για κοινωνική δικαιοσύνη και αλλαγή της κυρίαρχης πολιτικής.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Δημήτρη Κουτσούμπα:

Αντίθετα, χωρίς περιστροφές, μίλησε για την απευθείας στήριξη των ομίλων με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Δεν προβληματίζεται καθόλου για τις περιβόητες «δημοσιονομικές αντοχές» όταν είναι να δώσει 300 εκατομμύρια ευρώ για «αναπτυξιακά κίνητρα» σε μεγάλες επιχειρήσεις και να προχωρήσει σε φοροαπαλλαγές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ με το σχήμα των «υπερεκπτώσεων».

Βλέπετε «λεφτόδεντρα» δεν υπάρχουν, υπάρχουν όμως μπόλικα «κλεφτόδεντρα»!!! Για τους μεγάλους, κλεμμένα χρήματα από τον μόχθο του λαού!

Τι δεν μας είπε όμως παραπέρα ο κος Μητσοτάκης;

-Δεν μας είπε για το νέο ασφαλιστικό που έρχεται το επόμενο διάστημα και θα τσεκουρώσει συνολικά τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζόμενων.

Δεν μας είπε για τη προώθηση νέων, αντιδραστικών αλλαγών στις πρώην ΔΕΚΟ, με το μοντέλο ΔΕΗ.

-Δεν μας είπε για την αύξηση πάνω από 3% στα τιμολόγια νερού και την παραπέρα εμπορευματοποίηση του νερού. Περίμενε να φύγει από την Θεσσαλονίκη και το ανακοίνωσε χτες.

-Δεν μας είπε για την προώθηση της ιδιωτικοποίησης στη δικαιοσύνη.

Λέει ο πρωθυπουργός ότι δεν υπάρχει άλλο κοστολογημένο πρόγραμμα! Μας ρωτάει, τάχα ρητορικά, «από που να κόψω για να κάνω αυτά που ζητάτε»;

Του απαντάμε κι εμείς:

-Να καταργήσεις τις φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές, τους τραπεζίτες, τους βιομήχανους που κερδίζουν δισεκατομμύρια και δεν πληρώνουν φόρους. Να φορολογήσεις το μεγάλο κεφάλαιο με συντελεστή 45%, για να προκύψει δημοσιονομικός χώρος.

-Να “σπάσεις” τα μονοπώλια που τσακίζουν τη ζωή των εργαζόμενων. Τα μονοπώλια στα σούπερ μάρκετ, στα διυλιστήρια, στην ακτοπλοΐα, στις αεροπορικές μεταφορές, στην ενέργεια, όπου κυριαρχούν 3-4 εταιρείες και μπορούν να αυξάνουν τις τιμές.

-Να κόψεις τα δισεκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεων για νέες επενδύσεις στους ενεργειακούς ομίλους που καταστρέφουν βουνά, αγρούς και νησιά με τις επενδύσεις τους, με πρόσχημα την πράσινη ενέργεια.

-Να κόψεις τις δαπάνες δεκάδων δισ. ευρώ για εξοπλιστικά του ΝΑΤΟ, που μοναδικό στόχο έχουν την βαθύτερη συμμετοχή της χώρας στους πολέμους που αυτό διεξάγει, αφού είναι αμφίβολη, όχι μόνο η επιχειρησιακή χρησιμότητά τους για τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, αλλά ακόμα περισσότερο είναι αμφίβολο, εάν καν θα λειτουργούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των κατασκευαστών τους…. Αλήθεια, ισχύει ή δεν ισχύει ότι τα F35 με το δικτυοκεντρικό χαρακτήρα και το κλειστό λογισμικό, δε θα λειτουργούν παρά μόνο αν οι κατασκευαστές τους το θέλουν, αφού αυτοί θα τα ελέγχουν; Τους ρωτάμε, δεν απαντάνε, παριστάνουν τον ψόφιο κοριό…

Κυρίως, όμως, ο πρωθυπουργός δεν μας είπε για τις πραγματικές προκλήσεις τις επόμενης μέρας για την καπιταλιστική οικονομία της Ελλάδας και της ΕΕ, που πρακτικά διαμορφώνουν μια κατάσταση όπου με βεβαιότητα θα επιβληθούν νέα σκληρά μέτρα στους εργαζόμενους το επόμενο διάστημα.

Μπροστά της η κυβέρνηση έχει:

-Μια νέα καπιταλιστική οικονομική κρίση, που βρίσκεται σχεδόν προ των πυλών στην ΕΕ και διεθνώς. Όλα τα στοιχεία, από Γερμανία και ΗΠΑ φωτογραφίζουν όλο και πιο καθαρά ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Και ας αναλογιστεί κανείς ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην εγχώρια οικονομία, που είναι σε μεγάλο βαθμό συνδεδεμένη με τον Τουρισμό και τις Μεταφορές!!! Θα πληγεί ανεπανόρθωτα…

-Έχει μπροστά της τις ακόμα πιο σφικτές δημοσιονομικές προβλέψεις για όλα τα κράτη – μέλη της ΕΕ. Ειδικά για τη χώρα μας, η απαίτηση για πλεόνασμα 2% θα πιέσει ακόμα περισσότερο τα λαϊκά στρώματα, καθώς το ύψος του χρέους αυξάνεται. Η κατάσταση γίνεται όλο και δυσκολότερη αν αναλογιστεί κανείς πως η ώρα όπου όλοι εμείς θα κληθούμε να πληρώσουμε τα «μνημονιακά» δάνεια, που μέχρι τώρα είναι σχετικά παγωμένα, πλησιάζει.

-Έχει τη διαφαινόμενη αδυναμία της «πράσινης μετάβασης» να διασφαλίσει ικανοποιητική κερδοφορία, αναγκάζοντας την ΕΕ σε στροφή σε νέους κλάδους, πρωτίστως στην πολεμική οικονομία.

Αλήθεια, πώς αλλιώς μπορεί να μεταφράσει κανείς, αν όχι σαν υπερβολικές επενδύσεις, σαν υπερσυσσώρευση κεφαλαίου στην “πράσινη” ανάπτυξη, το γεγονός, ότι οι χονδρικές τιμές της “πράσινης” κιλοβατώρας, με τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες μηδενίζονται, με την κυβέρνηση να επιβάλλει πλέον “κόφτη” στις υφιστάμενες μονάδες ΑΠΕ προκειμένου να χωρέσουν κι άλλες;

Το πώς μεταφράζεται, βέβαια, αυτό στη συνολική χονδρική τιμή και κυρίως στο τι πληρώνει η λαϊκή οικογένεια στον λογαριασμό, το ξέρουμε όλοι πολύ καλά.

Φυσικά από την κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα δεν μπαίνει κανείς στον κόπο να απολογηθεί για τα ψέματα που έλεγαν στον λαό, ότι η απελευθέρωση της αγοράς, τα χρηματιστήρια ενέργειας, η διασύνδεση με την ευρωπαϊκή αγορά, η άναρχη επέλαση των ΑΠΕ, θα φέρουν φτηνό ρεύμα.

Κάνουν πως δεν τα θυμούνται…

Τώρα τη μία φταίει ότι δεν φύσηξε αρκετά, την άλλη ότι φύσηξε πάρα πολύ και ο πρωθυπουργός λέει πάλι στον λαό να περιμένει αποτελέσματα από τις επιστολές που στέλνει κάθε τόσο στην κ. Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν.

Και φυσικά, πάνω από όλα, μπροστά μας είναι το παραπάνω από ορατό ενδεχόμενο ενός ολοένα και πιο απειλητικού πολέμου του ΝΑΤΟ, στον οποίο έχουν με λύσσα στρατεύσει τη χώρα ΝΔ- ΣΥΡΙΖΑ- ΠΑΣΟΚ και το κακό συναπάντημα…

Εδώ στους πολέμους βρίσκεται και η αιτία του προσφυγικού. Πρόβλημα που θα οξυνθεί, μετά και την τελευταία απόφαση της Γερμανίας.

Σήμερα, για προφανείς γεωπολιτικούς λόγους οι ξεριζωμένοι του πολέμου στην Ουκρανία έχουν σωστά ενταχθεί σε ένα ορισμένο πλαίσιο προστασίας, δίνοντάς τους βίζα να ταξιδεύουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Όμως οι ξεριζωμένοι δεν μπορεί να ξεχωρίζονται αν υποφέρουν από αμερικάνικες ή ρώσικες βόμβες.

Το ίδιο με τους Ουκρανούς μετανάστες, θα έπρεπε να ισχύει για όλους τους ξεριζωμένους, θύματα των πολέμων και όχι να καταστρατηγείται η συνθήκη της Γενεύης, ενώ τα κράτη της ΕΕ να ανοιγοκλείνουν τη στρόφιγγα ανάλογα με τα συμφέροντα των επιχειρηματιών τους. Έτσι θα ανακουφιζόταν και τα νησιά μας, η Ελλάδα, ως πρώτη χώρα υποδοχής από Ασία και Αφρική.

 

Η πραγματικότητα, φίλες και φίλοι, είναι πως η πολιτική τους απαιτεί ολοένα και περισσότερες θυσίες για τους εργαζόμενους το επόμενο διάστημα.

Τα μέτρα που έχουν ήδη ψηφίσει, τα νέα μέτρα που ανακοίνωσαν και αυτά που δεν ανακοίνωσαν, όλα αποτελούν πτυχές σε μια ολοένα και κλιμακούμενη επίθεση στα εργατικά – λαϊκά δικαιώματα, προκειμένου να διασφαλιστεί η κερδοφορία του κεφαλαίου.

Σε κάθε περίπτωση, τα αδιέξοδά τους είναι μεγάλα και είναι αδύνατον να ξεπεραστούν με μόνιμο τρόπο.

Το μόνο που κάνουν όλα τα τελευταία χρόνια, είναι να «κλωτσάνε το τενεκεδάκι» για αργότερα, με το πρόβλημα να παραμένει και να συσσωρεύεται.

Άλλωστε, δεν χρειάζονται οι δικές μας αναλύσεις για να καταλάβει κανείς πως το μέλλον είναι ζοφερό, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Πρόσφατα, στη Γερμανία, ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bank ανήγγειλε, χωρίς περιστροφές, στους εργαζόμενους στη Γερμανία, πως πρέπει να δουλεύουν περισσότερες ώρες, πιο σκληρά, για περισσότερα χρόνια, για να σωθεί η ανταγωνιστικότητα της χώρας τους.

Η Γαλλία αντιμετωπίζει ένα ολοένα και μεγαλύτερο δημοσιονομικό έλλειμμα και ένα κρατικό χρέος που αυξάνει συνεχώς, φθάνοντας στο σημείο να ζητά παράταση απ’ τη ΕΕ.

Και έχουν ήδη αρχίσει οι πιέσεις της γαλλικής άρχουσας τάξης για την ανάγκη να πληρώσει ο λαός της Γαλλίας.

Εμβληματική εξέλιξη των ημερών ήταν η δημοσιοποίηση του νέου σχεδίου Ντράγκι για τη “σωτηρία” της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ, που προβλέπει γιγαντιαίες κρατικές επενδύσεις για τη χρηματοδότηση των ομίλων και την πολεμική οικονομία, επενδύσεις που θα κληθούν να αποπληρώσουν οι εργαζόμενοι.

Τι λέει το σχέδιο με απλά λόγια;

Τεράστια ποσά απ’ το κρατικό κορβανά, απ’ τη φορολόγηση δηλαδή μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων, που θα καταλήξουν σε μια χούφτα ομίλων που παράγουν πολεμικό υλικό, και πανάκριβη πράσινη ενέργεια.

Μάλιστα, το σχέδιο Ντράγκι κάνει λόγο ειδικά για τη “χαμηλή παραγωγικότητα”.

Τι εννοεί με απλά λόγια; Εννοεί πως τα κέρδη του κεφαλαίου απαιτούν μεγαλύτερη εκμετάλλευση των εργαζόμενων, περισσότερο χρόνο εργασίας, μεγαλύτερη απομύζησή τους.

Αυτή είναι η πραγματικότητα που θα βιώσουν τα επόμενα χρόνια οι λαοί της Ευρώπης και ο ελληνικός λαός.

Φίλες και φίλοι,

 

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή την εκφυλιστική κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ και τη νέα περιδίνηση του ΠΑΣΟΚ, ακούμε συχνά ότι «η κυβέρνηση παίζει χωρίς αντίπαλο».

Πρόκειται για μια εντελώς παραπλανητική θέση, για πολλούς λόγους.

Αρχικά, η πραγματικότητα είναι ότι η κυβέρνηση έχει και παραέχει αντίπαλο:

-Είναι οι χιλιάδες εργαζόμενοι από τη ΛΑΡΚΟ, την Ελληνικός Χρυσός, τη Βαρβαρέσος, την efood και τη Wolt που διαδήλωσαν στη Θεσσαλονίκη το περασμένο Σάββατο.

-Είναι οι γιατροί και νοσηλευτές που υποδέχονται τον κύριο Γεωργιάδη σε κάθε νοσοκομείο που επισκέπτεται και του χαλάνε της φιέστες.

-Είναι οι κάτοικοι των νησιών που πραγματοποίησαν τεράστιες κινητοποιήσεις μέσα στο καλοκαίρι, διεκδικώντας τη στελέχωση των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας.

-Είναι οι κάτοικοι της πολύπαθης Θεσσαλίας που χάλασαν τις αντίστοιχες φιέστες του Πρωθυπουργού κατά την πρόσφατη επίσκεψή του.

-Είναι τα σωματεία, οι φορείς, οι γειτονιές που ξεσηκώνονται στο πόδι και διώχνουν τα κοράκια, αποτρέποντας πλειστηριασμούς και εξώσεις φτωχών οικογενειών.

-Είναι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές που αντιπαλεύουν τις συγχωνεύσεις τμημάτων, που διεκδικούν κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία που άνοιξαν προχθές. Είναι οι φοιτητές που δεν σταμάτησαν στιγμή να αγωνίζονται.

-Είναι οι συνταξιούχοι που απαιτούν ανθρώπινες συντάξεις, δωρεάν φάρμακο και τόσα άλλα.

Αυτά είναι που έχουν στριμώξει μέχρι σήμερα την κυβέρνηση, που βάζουν εμπόδια στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής της, που έχουν αποσπάσει και κατακτήσεις, έστω μικρές, οι οποίες, όμως, διαφορετικά δεν θα είχαν δοθεί.

Η κυβέρνηση έχει στρατηγικό αντίπαλό της στο πολιτικό επίπεδο το ΚΚΕ.

Το ΚΚΕ στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις αυτούς τους αγώνες, φέρνει τα αιτήματά τους στη βουλή, την ευρωβουλή, τα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια, κάνει τα πάντα για να δυναμώσουν και να μαζικοποιηθούν περισσότερο, να βάλουν στο στόχαστρο πιο αποφασιστικά την πολιτική και σε τελική ανάλυση την εξουσία που θυσιάζει τις ανάγκες των πολλών για τα κέρδη των λίγων. Που φωτίζει τη μόνη ρεαλιστική διέξοδο για τον λαό, αυτή του σοσιαλισμού.

Η πραγματικότητα είναι ότι τα κόμματα της αμαρτωλής σοσιαλδημοκρατίας, δεν αποτέλεσαν ποτέ πραγματικό αντίπαλο της κυβερνητικής πολιτικής, αντίθετα αποτέλεσαν και αποτελούν συνοδοιπόρο της.

Αυτός είναι εν πολλοίς και ο λόγος που έχουν περιέλθει στη σημερινή κατάσταση εκφυλισμού, αφού η σύμπλευσή τους είναι πλέον ορατή δια γυμνού οφθαλμού και έτσι δυσκολεύονται να ενσωματώσουν εργατικές-λαϊκές δυνάμεις, όπως στο παρελθόν.

Ακόμα και αν η σημερινή οργανωτική κατάσταση της σοσιαλδημοκρατίας αλλάξει, δεν θα αλλάξει το περιεχόμενο της κάλπικης “αντιπολιτευτικής” της στάσης, που αποτελεί το μεγάλο στήριγμα της κυβέρνησης για να κλιμακώσει την αντιλαϊκή της επίθεση.

Θα συνεχίσει να “πίνει νερό” στους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ, στην πολιτική της “πράσινης ανάπτυξης” και της πολεμικής οικονομίας, της εξωστρέφειας, στους πολέμους του ΝΑΤΟ, στη πολιτική των θυσιών του λαού στο βωμό της “καπιταλιστικής ανάπτυξης”.

Και για το λόγο αυτό, ούτε θέλει, ούτε μπορεί να παρουσιάσει μια εναλλακτική πρόταση.

Γιατί τότε όλη αυτή η διάχυτη αγωνία για την “ανισορροπία του πολιτικού συστήματος”;

Μέχρι και τον ίδιο τον πρωθυπουργό ακούσαμε να εκφράζει τον προβληματισμό του, ενώ θα περίμενε κανείς να βολεύεται από αυτή την κατάσταση στα κόμματα που αποτελούν, υποτίθεται, εκλογικούς ανταγωνιστές του.

Βλέπετε, το σύστημα πάντα ενδιαφέρεται να υπάρχουν τουλάχιστον δύο ισχυροί αστικοί πόλοι, ώστε ο ένας να κυβερνά και ο άλλος να απορροφά και να ενσωματώνει τη λαϊκή δυσαρέσκεια που προκαλεί η αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική, να χρησιμεύει ως εναλλακτική κυβερνητική επιλογή για το σύστημα όταν η υπάρχουσα κυβέρνηση θα πάψει πια να παίζει αποτελεσματικά τον ρόλο της, ώστε να μπορεί να ενσωματώνεται κάπου η λαϊκή δυσαρέσκεια.

Και βέβαια αναζητούν έναν πόλο που να είναι διαθέσιμος να παράσχει συναίνεση και πολιτική νομιμοποίηση σε κυβερνητικές αποφάσεις που συνεπάγονται μεγάλο πολιτικό κόστος, είναι όμως απαραίτητες για το σύστημα.

Το είδαμε αυτό κατά κόρον την περίοδο της προηγούμενης καπιταλιστικής κρίσης και των μνημονίων και δεν αποκλείεται να το ξαναδούμε άμεσα, στο ενδεχόμενο μιας νέας κρίσης, μιας πιο γενικευμένης πολεμικής εμπλοκής ή μιας επαίσχυντης διευθέτησης στα ελληνοτουρκικά.

Πρόκειται για ζητήματα που δύσκολα μπορεί να “σηκώσει” ένα αστικό κόμμα μόνο του, επιδιώκει να μοιραστεί και με άλλους την πολιτική ζημιά.

Η ελπίδα, λοιπόν, για τον λαό, δεν βρίσκεται ούτε στην αναμόρφωση της αμαρτωλής σοσιαλδημοκρατίας, ούτε στα διάφορα ακροδεξιά μορφώματα, που πέρα από λαϊκίστικα σόου στη βουλή δεν τα βλέπει ποτέ κανείς δίπλα του, στην πραγματική ζωή, στους αγώνες και τις διεκδικήσεις, ενώ, παρά τη δημαγωγία τους, έχουν στηρίξει και αυτά με χέρια πόδια την αντιλαϊκή πολιτική μέσα από κυβερνήσεις, με την προηγούμενη συμμετοχή των αρχηγών τους στα βασικά αστικά κόμματα ή με την ψήφο τους στη βουλή και την ευρωβουλή.

Οι εργαζόμενοι δεν έχουν κανέναν λόγο να κάνουν δικές τους τις αγωνίες τα προβλήματα του συστήματος.

Αντίθετα, έχουν κάθε λόγο να του αυξάνουν τα “ζόρια”, να το στριμώχνουν ακόμα περισσότερο, για να βελτιώνουν τη δική τους θέση, να κάνουν τις “ρωγμές” του “ρήγματα”, για τη συνολική ανατροπή.

Η ελπίδα βρίσκεται στην ενίσχυση του ρεύματος αμφισβήτησης της κυρίαρχης πολιτικής, των κατευθύνσεων της ΕΕ, του ίδιου του στόχου της καπιταλιστικής κερδοφορίας, των αντιλαϊκών νόμων, συνολικά αυτού του εχθρικού, σάπιου και διεφθαρμένου κράτους.

Βρίσκεται κυρίως στην συμπόρευση με το ΚΚΕ σε όλες τις μάχες που έχουμε μπροστά μας.

 

Φίλες και φίλοι,

 

Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε σε ορισμένα ζητήματα που αφορούν ειδικά τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία.

Γιατί, για άλλη μια χρονιά ο πρωθυπουργός, εκτός από το μύθο της «ανάπτυξης για όλους» προσπάθησε να παρουσιάσει μια «μαγική εικόνα» για το επίπεδο των υποδομών και την εξέλιξη των έργων στην περιοχή.

Τα εγκαίνια μιας γραμμής Μετρό, που στον 21ο αιώνα η κατασκευή της κράτησε σχεδόν 20 ολόκληρα χρόνια, είναι η απόδειξη της αποτυχίας της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά.

Είναι ο απόλυτος εμπαιγμός και κοροϊδία, γιατί ο ελληνικός λαός χρυσοπλήρωσε στους κατασκευαστικούς ομίλους για την κατασκευή του.

Το αρχικό κόστος προϋπολογιζόταν γύρω στο 1 δισ. ευρώ, ενώ το τελικό έφτασε το 1,5 δισ. Με απλά λόγια τα πολύ καθυστερημένα εγκαίνια, που τόσο πανηγυρίζει ο κ. Μητσοτάκης, κόστισαν μισό δισεκατομμύριο επιπλέον στον ελληνικό λαό!

Παράλληλα, η παράδοση της επέκτασης προς Καλαμαριά θα καθυστερήσει άλλον ένα χρόνο, οι απαραίτητες επεκτάσεις προς τις δυτικές συνοικίες δεν έχουν ούτε μελέτες ούτε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ η κάλυψη των περιοχών Τούμπας – Πυλαίας και Θέρμης, συνιστά όνειρο θερινής νυκτός με βάση τα σημερινά δεδομένα.

Γι’ αυτή την κατάσταση, είναι υπεύθυνες όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων αλλά και όσοι, όπως ο Βελόπουλος, υπηρετούν ένα σύστημα και συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα…

Όπου, το τι θα κατασκευαστεί, με ποιους ρυθμούς, με ποιες συνθήκες εργασίας και μεροκάματα, πόσο θα κοστίσει στο λαό, κρίνονται βασικά, μόνο από την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

Σαν «κερασάκι στην τούρτα» της κερδοφορίας του κεφαλαίου, το Μετρό που κατασκευάστηκε με τα λεφτά Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογούμενων, με τον ιδρώτα και την προσφορά χιλιάδων εργατών και μηχανικών, παραδίδεται σε κοινοπραξία ομίλων για την εκμετάλλευσή του, ενώ μένει ανοικτή η τιμή του εισιτηρίου, που πιθανά να έχει δυσάρεστες εκπλήξεις για τους Θεσσαλονικείς.

Συνολικά για τις συγκοινωνίες και τις μεταφορές της περιοχής ως ΚΚΕ προτείνουμε και διεκδικούμε μαζί με το λαό:

-Γρήγορη ολοκλήρωση των απαραίτητων επεκτάσεων του Μετρό μέσα σε ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα ιδιαίτερα για τις δυτικές συνοικίες.

-Ενίσχυση του ΟΑΣΘ με σύγχρονα λεωφορεία και περισσότερους οδηγούς με ενιαίο φθηνό εισιτήριο για το λαό.

-Στη βάση και της νέας κατάστασης με την επέκταση της χρήσης των ΜΜΜ αυτή να γίνει νέα αξιολόγηση του τρόπου διαχείρισης των κυκλοφοριακών φόρτων, να επανεκτιμηθούν όλες οι λύσεις για την αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής, που όντως έχει προβλήματα.

-Ως ΚΚΕ έχουμε εκφράσει την αντίθεσή μας στον τρόπο που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται η λεγόμενη «flyover» λεωφόρος, με το πανάκριβο ΣΔΙΤ, χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες κυκλοφοριακών και άλλων επιπτώσεων, χωρίς προηγούμενη ουσιαστική ενίσχυση των ΜΜΜ, χωρίς επίσης να έχει προηγηθεί η οικολογική αναβάθμιση του Σέιχ Σου.

Εκτός από την κοροϊδία και τις υποσχέσεις όμως, που κάθε χρόνο σερβίρονται σε μεγάλες δόσεις στη ΔΕΘ, από την ατζέντα – σχεδιασμό για την περιοχή, που στηρίζει την κερδοφορία του κεφαλαίου και την ουσία του υπηρετούν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση, λείπουν σταθερά βασικά αναπτυξιακά έργα για το λαό, που αφορούν την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος.

Όπως είναι η αντιπλημμυρική, αντιπυρική και αντισεισμική θωράκιση της περιοχής, οι οποίες είναι ελλιπείς με την υφιστάμενη κατάσταση να εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους, ενώ όσα έργα γίνονται, είναι κατά βάση αποσπασματικά και μετά από καθυστερήσεις χρόνων.

Το ΚΚΕ, με τις οργανώσεις μας στην περιοχή, με τις δυνάμεις μας στη βουλή και στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση, διεκδικούμε εδώ και τώρα αύξηση της χρηματοδότησης για τα αντίστοιχα έργα, έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και στις δυνατότητες της επιστήμης.

Ταυτόχρονα, αγωνιζόμαστε μαζί με το λαό να σταματήσει η βιομηχανική ρύπανση και η καύση απορριμματογενών καυσίμων στις δυτικές συνοικίες που κόβουν την ανάσα.

Απαιτούμε την επέκταση και αναβάθμιση όλων των ελεύθερων χώρων με την αξιοποίηση πρώην στρατοπέδων, χωρίς πολύχρονες καθυστερήσεις και εμπορευματοποίηση.

Διεκδικούμε ο χώρος της ΔΕΘ μαζί με όμορους χώρους του να αποδοθεί στο λαό, να μετατραπεί σε ένα πραγματικό μητροπολιτικό πάρκο με υποδομές αθλητισμού και πολιτισμού και όχι να παραδοθεί σε ιδιώτες με ΣΔΙΤ και κρατική χρηματοδότηση για τη μετατροπή του σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό κέντρο με πράσινο προαύλιο.

Και φυσικά προτεραιότητα πρώτης γραμμής για εμάς αποτελεί η ανάπτυξη επαρκούς σχολικής στέγης, με κριτήρια πραγματικά παιδαγωγικά, χωρίς «πάστωμα» των παιδιών, τον άμεσο πλήρη έλεγχο όλων των σχολικών μονάδων για την αντισεισμική, αντιπλημμυρική και αντιπυρική τους επάρκεια.

 

Συνολικά, αγαπητές φίλες και φίλοι, συντρόφισσες και σύντροφοι,

 

Με το πρόγραμμά μας, με τις επεξεργασμένες θέσεις και διεκδικήσεις μας δίνουμε τη μάχη σήμερα για να βελτιωθεί η κατάσταση για το λαό και ιδιαίτερα για τη νεολαία.

Για να ανοίξει ο δρόμος για τις μεγάλες ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας που θα επιτρέψουν να μπουν οι ανάγκες μας, οι ζωές μας, πάνω από τα κέρδη των λίγων έτσι ώστε να ζούμε:

-Σε αναβαθμισμένες πόλεις και γειτονιές με επαρκείς ελεύθερους χώρους και πράσινο, με σύγχρονες υποδομές παιδείας, αθλητισμού και πολιτισμού, σε κατοικίες με όλες τις σύγχρονες αισθητικές, αντισεισμικές, ενεργειακές προδιαγραφές.

-Με τακτικές, γρήγορες, ασφαλείς μεταφορές, οι οποίες θα αποτελούν κατοχυρωμένο κοινωνικό δικαίωμα για όλους και όχι ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα που οδηγεί ακόμα και σε εγκλήματα όπως των Τεμπών ή σε αστικά λεωφορεία που αναφλέγονται.

-Χωρίς φουγάρα και βιομηχανική ρύπανση δίπλα σε αυλές σπιτιών.

-Συνολικά, με περισσότερο και ποιοτικότερο ελεύθερο χρόνο, ένα πολύ ανώτερο επίπεδο ζωής.

Με αυτές τις σκέψεις, θα θέλαμε να ευχηθούμε σε όλους και όλες μια καλή και αγωνιστική νέα χρονιά.

Πρώτα από όλα στα παιδιά μας, στους εκπαιδευτικούς που επέστρεψαν στα σχολεία, στους φοιτητές που επιστρέφουν στα πανεπιστήμια, σε κάθε εργαζόμενο, σε κάθε βιοπαλαιστή αυτοαπασχολούμενο επαγγελματία, αγρότη, επιστήμονα, σε κάθε απόμαχο της δουλειάς.

Το ΚΚΕ έχει συναίσθηση των ευθυνών του και θα τις αναλάβει στο ακέραιο, θα μπει πιο αποφασιστικά μπροστά, για να διαμορφωθεί μια μεγάλη κοινωνική συμμαχία που θα βάλει εμπόδια στην πολιτική τους, θα καταφέρει να βελτιώσει τη ζωή μας και τελικά θα ανατρέψει οριστικά αυτή την πολιτική.

Για να ξημερώσουν επιτέλους καλύτερες μέρες για τον λαό μας, σε μια πιο δίκαιη κοινωνία, χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Ραντεβού στους μεγάλους αγώνες που έχουμε μπροστά μας και βέβαια ραντεβού στις εκδηλώσεις του 50ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του “Οδηγητή” και εδώ στη Θεσσαλονίκη σήμερα και αύριο και στην Αθήνα την ερχόμενη εβδομάδα.

Και επιτρέψτε μου εδώ, τελειώνοντας, να κάνω ένα σχόλιο για τις μεγάλες χθεσινές εκδηλώσεις που παρακολούθησα στο Στρατόπεδο Καρατάσιου, με μια σπουδαία συζήτηση για την τέχνη και τον πόλεμο, με τη συμμετοχή του μεγάλου σκηνοθέτη Εμίρ Κουστουρίτσα και της Λιάνας Κανέλλη.

Κάποτε τα media έσπευδαν για οτιδήποτε έλεγε ο Κουστουρίτσα. Σήμερα, στις εφημερίδες και άλλα Μέσα, “μούγκα στη στρούγκα” της συμβατικότητας και της ΝΑΤΟϊκής λογοκρισίας. Ένα μεγάλο αίσχος!

Οι λαοί όμως, οι νέοι και οι νέες, δεν έχουνε πει ακόμα την τελευταία τους λέξη.

Γεια σας, καλή δύναμη σε όλες και όλους!

Ιστορική «ανταρσία» στις ΗΠΑ: Η Γερουσία άδειασε τον Τραμπ και ψηφίσε το τέλος του πολέμου με το Ιράν

Σε ένα ηχηρό και πρωτοφανές δικομματικό ράπισμα κατά του…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ