Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, αναφέρθηκε στην ευνοϊκή συγκυρία για τις σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, κατά τη διάρκεια της συνάντησής της με τον Ιάπωνα υπουργό Χωροταξίας, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού Tetsuo Saito.
Η υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στη συμμετοχή του ΕΟΤ στη διεθνή τουριστική έκθεση «Tourism Expo Japan 2024» στην οποία η Ελλάδα είναι τιμώμενη χώρα.
Ο Ιάπωνας υπουργός σημείωσε την ισχυρή θέληση να αυξηθούν οι τουριστικές ροές προς την Ελλάδα και δήλωσε ότι η ιαπωνική κυβέρνηση προσβλέπει σε στενότερες σχέσεις με την Ελλάδα.
«Τις δύο χώρες τις ενώνει η έννοια της νησιωτικότητας που σχετίζεται και με τις έννοιες του δικαίου της θάλασσας και τον σεβασμό των διεθνών συνθηκών», τόνισε η κα Κεφαλογιάννη και πρόσθεσε ότι στον τομέα του τουρισμού πρέπει να ενεργοποιηθεί η συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο χωρών ώστε να εργαστούν από κοινού για να αυξηθούν οι τουριστικές ροές εκατέρωθεν.
«Βασική προϋπόθεση για αυτό είναι η δρομολόγηση απευθείας πτήσεων, μια κίνηση που θα διευκολύνει και θα δώσει την ευκαιρία σε Έλληνες και Ιάπωνες να επισκεφθούν τις δύο χώρες».
Ο κ. Saito αντιμετώπισε θετικά το ενδεχόμενο των απευθείας πτήσεων, προσθέτοντας μάλιστα ότι την περίοδο αυτή ξεκινά η εξωστρέφεια των Ιαπωνικών αεροπορικών εταιρειών.
Η Όλγα Κεφαλογιάννη ενημέρωσε τον Ιάπωνα υπουργό για τις επενδυτικές ευκαιρίες που προσφέρει η Ελλάδα τόσο στον τομέα του τουρισμού όσο και σε άλλους παραγωγικούς τομείς. Αναφερόμενη στο μνημόνιο συνεργασίας Ελλάδας – Ιαπωνίας στον τουρισμό, πρότεινε να διεξαχθεί στην Ελλάδα επιχειρηματικό φόρουμ για τον τουρισμό ώστε να υπάρξουν συνέργειες μεταξύ των επιχειρήσεων και από τις δύο πλευρές, πρόταση στην οποία ανταποκρίθηκε ο Ιάπωνας υπουργός.
Η κα Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι οι δύο χώρες μπορούν να συνεργαστούν και να μοιραστούν πρακτικές στο ζήτημα της βιωσιμότητας και του «πράσινου» τουρισμού. Η Υπουργός παρουσίασε και δώρισε στον ομόλογό της την ειδική έκδοση του βιβλίου του Νίκου Καζαντζάκη «Ταξιδεύοντας στην Ιαπωνία».
Τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης και εμβάθυνσης της συνεργασίας Ελλάδας και Ιαπωνίας στο τομέα του Τουρισμού ανέπτυξε η υπουργός Τουρισμού, μιλώντας στα μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Φιλίας Ελλάδας Ιαπωνίας.
Η κα Όλγα Κεφαλογιάννη υπογράμμισε ότι οι δύο χώρες στο διεθνές πεδίο, μοιράζονται κοινές αξίες και ιδεώδη, μεταξύ των οποίων πρωταρχική θέση έχουν ο σεβασμός στο διεθνές δίκαιο, στη δημοκρατία, στο κράτος δικαίου και στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Σκιαγραφώντας τις σχέσεις και τους δεσμούς των δύο χωρών ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται εκατέρωθεν καθώς και τον συνεχώς αυξανόμενο όγκο του διμερούς εμπορίου.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η κα Κεφαλογιάννη στις πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο του «Έτους Πολιτισμού και Τουρισμού 2024 Ελλάδας – Ιαπωνίας», και οι οποίες, όπως είπε, συμβάλλουν αδιαμφισβήτητα στην ενίσχυση ης αλληλοκατανόησης μεταξύ των λαών.
«Στον τουριστικό τομέα, οι δυνατότητες συνεργασίας είναι απεριόριστες. Βασικοί στόχοι είναι βεβαίως η αύξηση του τουριστικού ρεύματος εκατέρωθεν, και η ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας. Σημαντικός παράγοντας για την επίτευξη των στόχων αυτών, είναι η αποκατάσταση της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης των δύο χωρών, που θα τονώσει σημαντικά τόσο τις τουριστικές ροές, όσο και το επενδυτικό ενδιαφέρον», πρόσθεσε.
