Ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου δήλωσε στην τουρκική εφημερίδα Oksijen ότι «μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ολοκαίνουργια συνεργασία χρησιμοποιώντας τον ήλιο και τον άνεμο του Αιγαίου Πελάγους μαζί» . Υπογράμμισε την ανάγκη για συνεργασία, αναφέροντας ότι οι διαμάχες για το πετρέλαιο και το αέριο δεν έχουν νόημα, καθώς το μέλλον δεν εξαρτάται από αυτά τα καύσιμα. Αντίθετα, προτείνει τη δημιουργία μιας νέας εταιρικής σχέσης που θα εκμεταλλεύεται τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας της περιοχής.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στη συνεργασία του με τον Ισμαήλ Τζεμ, σημειώνοντας ότι επικεντρώθηκαν στις ανάγκες των πολιτών και στα κοινά συμφέροντα των δύο χωρών, παρά τις πολιτικές εντάσεις της εποχής. Ο Γιώργος Παπανδρέου τόνισε τη σημασία της συνεργασίας για την προώθηση θεμάτων που μπορούν να ενώσουν τις χώρες του Αιγαίου, αντί να εστιάζουν σε διαφορές.
