Σημαντικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Στέφανος Κασσελάκης, πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το κόμμα, δηλώνοντας: «Δεν θα είμαι μέρος αυτού του προβλήματος, αποχωρώ. Ελάτε εδώ αύριο στις 13.00 για το πιο ανεξάρτητο, ρηξικέλευθο κίνημα που θα δημιουργηθεί σε αυτή τη χώρα» υπογραμμίζοντας πως «δεν πρόκειται για αποστασία αλλά για τη συνέχεια της δημοκρατικής αριστεράς στο τόπο μας». Υπάρχουν ενδείξεις ότι σχεδιάζει να ιδρύσει νέο πολιτικό φορέα, με σχετικές ανακοινώσεις να αναμένονται αύριο στις 13:00.
Πρόσθεσε ότι «Το μόνο καλύτερο πράγμα από την oργή είναι ο ενθουσιασμός, το χαμόγελο για τον όμορφο αγώνα που θα αρχίσουμε. Πέρυσι ο προκάτοχος μου είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε τον ιστορικό του κύκλο, σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε τον δημοκρατικό του κύκλο. Όσοι κεντρικοεπίτροποι και όσοι βουλευτές θέλουν να παραμείνουν στη λάθος πλευρά της Ιστορίας δεν πρόκειται εμείς να τους στερήσουμε το δημοκρατικό τους δικαίωμα, ο καθένας και η καθεμία θα κριθεί από την Ιστορία».
Επίσης είπε ότι «αύριο δεν θα πάμε σε αυτό το συνέδριο. Αύριο θα είστε εδώ στη 13:00 για τη γιορτή της δημοκρατίας για το πιο ανεξάρτητο, ρηξικέλευθο, προοδευτικό κίνημα… Δεν πρόκειται για αποστασία, πρόκειται για τη συνέχεια της δημοκρατικής αριστεράς στον τόπο μας». Σχολίασε δε ότι «όσοι κυβέρνησαν το ‘15-‘19 και έχουν μείνει άφωνοι τις τελευταίες ημέρες θα κριθούν κι εκείνοι από την Ιστορία». Ο κ. Κασσελάκης απευθυνόμενος στους παρευρισκόμενους τους είπε ότι «το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι από εσάς επιλέξετε να είστε στη συνεχεία αυτού αγώνα πρώτον θα έχετε πάρα πολλούς πολίτες στο πλευρό σας, δεύτερον δεν θα έχετε κανέναν από κάποιο ιερατείο να σας κουνά το δάχτυλο».
Η απόφαση αυτή ήρθε μετά από έντονες διαφωνίες σχετικά με τη διεξαγωγή του έκτακτου Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, όπου κατήγγειλε αποκλεισμούς εκλεγμένων συνέδρων.
Παράλληλα, ένα κύμα αποχωρήσεων και ανεξαρτητοποιήσεων από το κόμμα έχει ξεκινήσει με τους βουλευτές Πέτρο Παππά και Αλέξανδρο Αυλωνίτη ανακοίνωσαν την ανεξαρτητοποίησή τους.
