Ο Παύλος και Νικόλαος, καθώς και άλλα μέλη της τέως βασιλικής οικογένειας, αποφάσισαν να ανακτήσουν την ελληνική ιθαγένεια, η οποία είχε χαθεί λόγω του νόμου Βενιζέλου το 1994. Η αίτηση κατατέθηκε το πρωί της Πέμπτης στο Ληξιαρχείο Αθηνών μέσω πληρεξούσιου δικηγόρου.
Το επώνυμο που επέλεξαν είναι το «Ντε Γκρες» (De Grece), το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν από τον Μισέλ, θείο του τέως βασιλιά, το 2004. Συνολικά 10 μέλη της οικογένειας υπέγραψαν την αίτηση, συμπεριλαμβανομένων των πέντε παιδιών του τέως βασιλιά και των πέντε παιδιών του Παύλου.
Ο θάνατος του τέως βασιλιά αποτέλεσε καταλύτη για την εξέλιξη αυτή. Εκτιμάται ότι ο Παύλος ενδιαφέρεται για την πιθανότητα μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα, γεγονός που οδήγησε σε παρασκηνιακές επαφές με κυβερνητικά στελέχη. Ένα πρώτο σημείο επαφής φέρεται να ήταν ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, ο οποίος έχει προσωπικές σχέσεις με την οικογένεια και είχε παρευρεθεί στην κηδεία του τέως βασιλιά τον Ιανουάριο του 2023.
Η τελική απόφαση για την ανάκτηση της ιθαγένειας θα υπογραφεί από τον υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο, και θα δημοσιευθεί σε ΦΕΚ.
