Υπάρχει άραγε τρόπος να αποχαιρετήσεις τον πατέρα σoυ;
Ο πατέρας μου Κώστας Παπαστεργίου έφυγε σήμερα, στα 93 του, ήσυχα και ήρεμα. Έφυγε, αλλά μας άφησε πίσω του τόσα πολλά…
Δεν θα μιλήσω για τον Δήμαρχο Κώστα Παπαστεργίου. Το τί έκανε, του το αναγνώρισαν τόσες φορές οι Τρικαλινοί, τον τίμησαν, του έδωσαν πίσω ατέλειωτη αγάπη. Όχι (μόνον) όσο ήταν Δήμαρχος, αλλά κυρίως μετά. Και αυτό μετράει περισσότερο.
Θέλω να γράψω δυο λόγια για τον πατέρα μου Κώστα Παπαστεργίου. Πράγματα που ίσως δεν ήταν τόσο γνωστά. Αυτά που έζησα και ένοιωσα εγώ ως γιος του. Αν και ήταν τόσο ανοιχτός άνθρωπος, τόσο πράος και προσηνής, που μάλλον δεν θα γράψω κάτι νέο. Σκεφτείτε ότι οι φίλοι του, οι συγχωριανοί του από την Πόρτα (Πύλη Τρικάλων), ακόμη και τώρα τον φώναζαν Κωστάκη!
Ο πατέρας μου γεννήθηκε το 1931 στην Πύλη, παιδί του Μήτσου και της Μαρίνας. Μια πολύτεκνη οικογένεια που ζούσε στην ουσία δίπλα αλλά και μέσα στο τσαγκάρικο (στο τσαρουχοϋποδηματοποιείο όπως έγραφε στην ταμπέλα!) του παππού μου. Δημήτρης Κ. Παπαστεργίου και αυτός, όπως εγώ. Φοβερή οικογένεια.
Ο πατέρας μου και ο θείος μου ο Μίμης βρέθηκαν τη δεκαετία του ’50 στην Αθήνα, στο Μετσόβιο, στους Πολιτικούς Μηχανικούς, τα υπόλοιπα αδέλφια έμεινα πίσω, να συνεχίσουν την παράδοση του παππού, να δουλέψουν, να κάνουν οικογένειες. Ο ίδιος πάντα μου έλεγε με περηφάνια ότι ήταν πολύ καλός φοιτητής, αλλά το μόνο που μπορώ να πιστοποιήσω, ήταν πως… έκανε καταπληκτικά γράμματα.
Μάλιστα τον τελευταίο χρόνο, προσπαθώντας να σώσω ότι απέμεινε από τις πλημμύρες του Daniel στο υπόγειο του σπιτιού, βρήκα απολαυστική αλληλογραφία ανάμεσα στον πατέρα μου, τον αδελφό του και τον παππού για διάφορα… φλέγοντα ζητήματα της οικογένειας Παπαστεργίου! Αλλά αυτά θα τα συζητήσουμε ενδοοικογενειακά με τσίπουρο!
Μετά γύρισε στα Τρίκαλα, ιδιώτευσε ως μηχανικός, βρέθηκε κάποια στιγμή στον Δήμο ως Δημομηχανικός, γνώρισε τη μητέρα μου την Έφη, παντρεύτηκαν και έφεραν στο κόσμο εμάς, τη Μαρίνα, τον Βασίλη και εμένα.
Όντας πάντα ανήσυχος και μπροστά από την εποχή του, το 1975 εκλέγεται Δήμαρχος στα Τρίκαλα. Και ξανακατέβηκε, και ξαναβγήκε, και ξανακατέβηκε και και και…
16 χρόνια Δήμαρχος, προφανώς στο σπίτι δεν πολυυπήρχε. Όταν ερχόταν για φαγητό, σχεδόν το γιορτάζαμε! Ευτυχώς το Δημαρχείο ήταν (και παραμένει) απέναντι από το πατρικό μου, οπότε τον έβλεπα εκεί.
