«Θα απαντήσω κ. Ανδρουλάκη λέγοντας επί της αρχής ότι στην τοποθέτησή σας δεν άκουσα ουσιαστικές διαφοροποιήσεις με το σχέδιο το οποίο παρουσίασα ως προς τις εθνικές προτεραιότητες σχετικά με τον αμυντικό μηχανισμό», τόνισε κατά την δευτερολογία του από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η Ευρώπη τα τελευταία χρόνια υπήρξε γεωπολιτικά αφελής. Διαπίστωνα αδυναμία κατανόησης των γεωπολιτικών συσχετισμών. Το 2017 ο τότε και νυν Αμερικανός πρόεδρος με τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο εκφράζεται, είπε μια μεγάλη αλήθεια. Ότι μετά την πτώση του τείχους και την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού η Ευρώπη εκχώρησε τις υποχρεώσεις στην άμυνα στις ΗΠΑ. Και μάλιστα χωρίς η ΕΕ να εκπληρώνει την υποχρέωση της στην νέα συμμαχία το ΝΑΤΟ. η Ελλάδα εκπλήρωνε την υποχρέωση της και δαπανούσε το 2% του ΑΕΠ στην άμυνα» συνέχισε ο Πρωθυπουργός.
«Η Ευρώπη δεν μπορεί να προσποιείται σήμερα και μέσα σε αυτή την ζούγκλα να λέει ότι είναι φυτοφάγο εν μέσω σαρκοφάγων. Οι πολιτικές δυνάμεις που ανήκουν η ΝΔ και το ΕΛΚ βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή να προτάξουν τα θέματα της άμυνας. Γίνονται βήματα προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν μας ικανοποιούν ούτε προς ταχύτητα ούτε στην έκτασή τους αν θέλουμε να μιλήσουμε για στρατιωτική αυτονομία».
«Εκμεταλλευτήκαμε σε ένα βαθμό και την ευρωπαΐκή Ρήτρα Διαφυγής για να κάνουμε κάποιες σημαντικές αμυντικές επενδύσεις και πράγματι ολοκληρώσαμε δύο σημαντικά εξοπλιστικά προγράμματα, με διακρατικές συμφωνίες, με απόλυτη διαφάνεια. Το αποτέλεσμα είναι ότι πήραμε 24 Rafale και τρεις υπερσύγχρονες φρεγάτες, οι οποίες θα είναι ενταγμένες στον ελληνικό στόλο το 2026. Καλύψαμε με πολύ μεγάλη ταχύτητα ένα μεγάλο επιχειρησιακό κενό», υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο κ. Μητσοτάκης.
Σχετικά με τις έρευνες υδρογονανθράκων, ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι επί θητείας της Νέας Δημοκρατίίας εξέφρασαν ενδιαφέρον η Chevron και τη Exxon Mobil.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται ότι το κομμάτι του αμυντικού εξοπλισμού προσελκύει πια μεγάλο ενδιαφέρον και είναι διατεθειμένες να επενδύσουν να πάρουν ρίσκο επιχειρηματικό και να αναπτύξουν καινούργια συστήματα τα οποία μπορεί να είναι χρήσιμα για τις ένοπλες δυνάμεις και να καταλήξουν, όχι μόνο να κάνουνε μεγαλύτερες παραγγελίες, αλλά και να εξάγουν αυτά στην Ευρώπη, εξήγησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο Πρωθυπουργός επεσήμανε από το βήμα της Βουλής ότι 100 ευρώ αύξηση θα λάβουν από την 1η Ιουλίου όλοι οι εργαζόμενοι στα σώματα ασφαλείας ενώ ακόμη γνωστοποίησε και την εν λόγω αύξηση στον μισθό τους θα πάρουν και οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι.
«Καλές οι καρδούλες αλλά όχι στην άμυνα», είπε ο Πρωθυπουργός στρέφοντας τα «πυρά» του στην πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, σχολιάζοντας την ομιλία της από το βήμα της Βουλής.
