Αναφερόμενος στην περίοδο της εκλογής του στον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Κασσελάκης ξεκαθάρισε ότι η υποψηφιότητά του ήταν αποτέλεσμα αποκλειστικά δικής του, προσωπικής απόφασης και δεν συνοδευόταν από την «ευλογία» του Αλέξη Τσίπρα, με τον οποίο είχε ελάχιστη επικοινωνία κατά την προεκλογική περίοδο. Όπως εξήγησε, αποφάσισε να βγει μπροστά διότι μετά την παραίτηση του προκατόχου του διαπίστωσε μια γενικευμένη στασιμότητα και μια «μεγάλη κοροϊδία» από στελέχη που δεν πρότειναν τίποτα το ριζοσπαστικό. Ανταποκρινόμενος σε αυτό το κενό, κατέθεσε μια πλατφόρμα 16 σημείων στην οποία ο κόσμος έδειξε εμπιστοσύνη. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι από την πρώτη κιόλας ημέρα αντιμετώπισε αμφισβήτηση του δημοκρατικού αποτελέσματος από κατεστημένα που ενοχλήθηκαν, ενώ κατήγγειλε ότι γύρω στον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο ξεκίνησαν απαράδεκτες ίντριγκες και διαρροές για τη δημιουργία ενός νέου φορέα που θα μετέτρεπε τον ΣΥΡΙΖΑ σε απλή συνιστώσα.
Προσδιορίζοντας το στίγμα του νέου του κόμματος, ο κ. Κασσελάκης σημείωσε ότι οι «Δημοκράτες» έρχονται να καλύψουν ένα σημαντικό κενό, καθώς πιστεύει ότι δεν υπάρχει άλλο πραγματικά φιλελεύθερο προοδευτικό κόμμα στη χώρα. Παράλληλα, άσκησε έντονη κριτική στο ΠΑΣΟΚ, χαρακτηρίζοντας την οικονομική του πολιτική «παλιακή» και τονίζοντας ότι το κόμμα αυτό βασίζεται και εξαρτάται από τις συντεχνίες των εργατοπατέρων του συνδικαλισμού, από τις οποίες οι «Δημοκράτες» δεν έχουν καμία συστημική εξάρτηση. Αναφερόμενος μάλιστα στον Νίκο Ανδρουλάκη, άφησε αιχμές ότι αποφεύγει να πάρει έμπρακτες πρωτοβουλίες για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, όπως η έμφυλη βία και οι γυναικοκτονίες, διερωτώμενος αν φοβάται την κουλτούρα της Κρήτης ή αν ανησυχεί μήπως παρεξηγηθεί. Παρόλα αυτά, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας μελλοντικής προγραμματικής σύγκλισης με το ΠΑΣΟΚ, υπό τον απαράβατο όρο ότι ο κοινός ηγέτης του σχήματος θα εκλεγεί απευθείας από τη βάση.
Στον αντίποδα, ο Στέφανος Κασσελάκης απέκλεισε κατηγορηματικά κάθε σενάριο συνεργασίας με τη Νέα Δημοκρατία, κάνοντας λόγο για βαθιά σήψη στους θεσμούς και το κράτος δικαίου, καθώς και για προώθηση ακροδεξιών πεποιθήσεων. Σχολιάζοντας το κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού, ανέφερε ότι είναι θετικό να πολιτεύονται άνθρωποι που προέρχονται από την κοινωνία και αναγνώρισε σύγκλιση στα θέματα της Δικαιοσύνης, χαρακτήρισε όμως εξαιρετικά προβληματικές τις θέσεις τους για τις αμβλώσεις και τις γυναικοκτονίες, σημειώνοντας ταυτόχρονα την πλήρη απουσία οικονομικού προγράμματος.
Τέλος, ο πρόεδρος των «Δημοκρατών» έθεσε ένα αυστηρό προσωπικό τελεσίγραφο για την πορεία του, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν εισήλθε στην πολιτική για να κάνει καριέρα. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι, σε περίπτωση που το κόμμα του δεν καταφέρει να εξασφαλίσει την είσοδό του στη Βουλή, ο ίδιος θα αποχωρήσει οριστικά από την πολιτική. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, σκοπεύει να παραμείνει μόνιμα στην Ελλάδα και να δραστηριοποιηθεί αποκλειστικά στον επιχειρηματικό τομέα, επενδύοντας στην οικονομία της χώρας.
