Ο Κώστας Γενηδούνιας, σε συνέντευξή του σε τηλεοπτική εκπομπή, μίλησε για το τοξικό κλίμα που καλλιεργεί η Hellenic Train, τις «ισχυρές συστάσεις» και τις πιέσεις που ασκεί στους μηχανοδηγούς να μην μιλάνε. Σύμφωνα με τα όσα λέει, οι συνθήκες που επικρατούν τον οδήγησαν στην απόφαση να ασχοληθεί ξανά ενεργά με τον συνδικαλισμό θέτοντας υποψηφιότητα για το ΔΣ του σωματείου, μία απόφαση που έφερε την απόλυσή του.
Μάλιστα, κατηγόρησε την Hellenic Train, μία ιταλική κρατική εταιρεία όπως είπε, ότι συμπεριφέρεται στην Ελλάδα με όρους αποικίας. Οι εργαζόμενοι της εταιρείας στην Ιταλία «χτυπούν το κεφάλι τους στον τοίχο όταν τους λέμε για τα πράγματα που συμβαίνουν εδώ», πρόσθεσε μιλώντας στον ANT1.
«Πρέπει να φέρεται εδώ όπως φέρεται στους εργαζόμενους της στην Ιταλία. Μόλις μάθανε ότι σκοπεύω να επιστρέψω στον συνδικαλισμό με απολύσανε», είπε ο κ. Γενηδούνιας και συνέχισε: «Στο χαρτί που μου στείλανε δεν αναφέρεται ο λόγος της απόλυσής μου. Πώς μιλάνε για ανεπάρκεια όταν ο διευθυντής μου 20 ημέρες πριν, μου στέλνει γραπτώς ότι κάνω εξαιρετική δουλειά;».
Η απόφαση για υποψηφιότητα
«Δεν με φώναξαν καν να μου πουν ότι απολύομαι αλλά στείλανε κλητήρα στο σπίτι μου. Η κόρη μου δίνει πανελλήνιες, ο γιος μου είναι σε άδεια από τον στρατό και ήταν στο σπίτι. Ακόμα κι αυτή η συμπεριφορά….Γιατί τέτοια ανάλγητη στάση; Τελικά σε αυτή τη χώρα ενοχλεί η αλήθεια και ο συνδικαλισμός», αναρωτήθηκε ο κ. Γενηδούνιας.
Γνωστοποίησε ότι θα είναι υποψήφιος για το ΔΣ του σωματείου των μηχανοδηγών, σύμφωνα και με την σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είτε θέλει η Hellenic Train, είτε δεν θέλει θα με βλέπει στους αγώνες τους κοινωνικούς και τους εργασιακούς».
Οι συγγενείς των θυμάτων
Όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις δηλώσεις συγγενή θυμάτων των Τεμπών που του προσάπτει κατηγορίες ότι ήταν στέλεχος της εταιρείας με ύποπτο ρόλο, ο κ. Γενηδούνιας εξέφρασε τον σεβασμό του και τα συλλυπητήριά του και είπε χαρακτηριστικά: «Τον Νοέμβριο του 2023 μου έγινε όντως μια πρόταση από την Hellenic Train με βάση την εμπειρία μου, γιατί δουλεύω 20 χρόνια στη ρόδα. Δεν είμαι διευθυντής, είμαι ένα μεσαίο στέλεχος. Έχω διευθυντές από πάνω μου και η συμφωνία ήταν να παραμείνω μηχανοδηγός. Τότε αποφασίσαμε με τους συναδέλφους να παραιτηθώ από τη θέση του προέδρου του σωματείου.»
Συνεχίζοντας, υπογράμμισε ότι «δεν θα μπορούσα να κρύψω κάτι για τα Τέμπη καθώς από την πρώτη στιγμή τα έχω καταθέσει όλα στον εφέτη ανακριτή. Πρώτος κατέθεσα. Όταν χρειάστηκε στη συνέχεια να μιλήσω το έκανα όπως στο Ευρωκοινοβούλιο. Ωστόσο όταν οι συγγενείς των θυμάτων δίνουν τέτοιο αγώνα, εμείς οι εργαζόμενοι έπρεπε να κάνουμε ένα βήμα πίσω. Αυτοί έχουν τον πρώτο λόγο. Δεν γινόταν να βγαίνει κάθε μέρα ο Γενηδούνιας στα κανάλια. Τότε θα έλεγαν ότι θέλω να κάνω πολιτική καριέρα, που κάποιοι το είπαν μάλιστα».
