Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ καλούν με επιστολή τους τον Μ. Ρούμπιο να συμμετάσχει σε τετραμερή

Στην επιστολή, οι υπουργοί εκφράζουν τη δέσμευσή τους για εμβάθυνση της συνεργασίας με τις ΗΠΑ σε κρίσιμους τομείς.
16
Μάιος
2025
ΜΑΡΚΟ ΡΟΥΜΠΙΟ

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Καθώς το γεωπολιτικό τοπίο στην Ανατολική Μεσόγειο συνεχίζει να μεταβάλλεται, η συμμαχία του σχήματος 3+1 με τη συμμετοχή της Ελλάδας, της Κύπρου, του Ισραήλ και των ΗΠΑ αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Σε μια περιοχή που χαρακτηρίζεται από αστάθεια, το σχήμα αυτό προσφέρει μια διαφορετική προσέγγιση  συνεργασίας, κοινών δημοκρατικών αξιών και στρατηγικής σύγκλισης.

 

Ως εκ τούτου οι υπουργοί Εξωτερικών των τριών χωρών απηύθυναν με κοινή τους επιστολή πρόσκληση προς τον Αμερικανό ΥΠΕΞ Μάρκο Ρούμπιο να συμμετάσχει στην επόμενη υπουργική συνάντηση του σχήματος 3+1 (Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ + ΗΠΑ).

 

Στην επιστολή, οι υπουργοί εκφράζουν τη δέσμευσή τους για εμβάθυνση της συνεργασίας με τις ΗΠΑ σε κρίσιμους τομείς, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:

 

«Η συνεργασία μας καλύπτει καίριους τομείς όπως η ενεργειακή ασφάλεια, η καινοτομία, οι ψηφιακές τεχνολογίες και η κυβερνοασφάλεια». Παράλληλα, επισημαίνουν ότι «η Ανατολική Μεσόγειος θα αποκτήσει ολοένα και μεγαλύτερη στρατηγική σημασία ως κόμβος ενέργειας και διασυνδεσιμότητας υποδομών».

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ