Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, εξέφρασε την ικανοποίησή της και την αισιοδοξία της για την έναρξη των Πανελληνίων Εξετάσεων. Όπως δήλωσε, οι εξετάσεις «ξεκίνησαν καλά», ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα της δημιουργικότητας που τέθηκε σε χθεσινό μάθημα, χαρακτηρίζοντάς το «ευχάριστη έκπληξη για τα παιδιά» και σημειώνοντας ότι έχει ξυπνήσει διάλογο.
Η κ. Ζαχαράκη ενημέρωσε για το χρονοδιάγραμμα των Πανελληνίων Εξετάσεων:
- Τέλη Ιουνίου: Οι μαθητές θα λάβουν τις βαθμολογίες τους, λίγο μετά το τέλος των ειδικών μαθημάτων.
- Μετά τις βαθμολογίες: Θα ακολουθήσει η συμπλήρωση των μηχανογραφικών.
- Τελευταίες 5 ημέρες Ιουλίου: Θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής στις σχολές.
Συμβουλές προς τους μαθητές και νέες προοπτικές
Η Υπουργός απευθύνθηκε στους μαθητές τονίζοντας ότι τώρα «ανοίγει ένας καινούργιος δρόμος», ο οποίος προσφέρει «πάρα πάρα πάρα πολλές διαδρομές». Επισήμανε ότι οι επιλογές σπουδών δεν είναι δεσμευτικές για την επαγγελματική πορεία, φέρνοντας ως παράδειγμα την προσωπική της εμπειρία (σπουδές στην Αγγλική Φιλολογία) και υπογραμμίζοντας ότι είναι σύνηθες πλέον να σπουδάζει κανείς κάτι και τελικά να κάνει κάτι εντελώς διαφορετικό στην επαγγελματική του ζωή. Προέτρεψε τους μαθητές να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό με ηρεμία, καθώς έχουν ήδη διαβάσει και κάνει τις επαναλήψεις τους, ενώ τους ενθάρρυνε να χρησιμοποιούν το ψηφιακό φροντιστήριο μέχρι την τελευταία στιγμή.
Το ψηφιακό φροντιστήριο
Η κ. Ζαχαράκη αναφέρθηκε με θετικά λόγια στο ψηφιακό φροντιστήριο, χαρακτηρίζοντάς το επιτυχημένο για την πρώτη του χρονιά. Εξήρε την προσπάθεια του προκατόχου της, Κυριάκου Πιερρακάκη, και την συνεισφορά άριστων καθηγητών του δημόσιου σχολείου που αναρτούν καθημερινά νέο υλικό. Μετά τον Απρίλιο, το φροντιστήριο επικεντρώθηκε σε επαναλήψεις, ώστε οι μαθητές να μπορούν να κάνουν μια τελευταία ανασκόπηση πριν από κάθε εξέταση.
Το ψηφιακό φροντιστήριο θα συνεχίσει τη λειτουργία του και την επόμενη χρονιά, με στόχο να καταστεί θεσμός. Θα περιλαμβάνει καινούργια μαθήματα από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου, με ασύγχρονα μαθήματα και live μαθήματα για την Γ’ Λυκείου. Σημείωσε ότι από τους περίπου 100.000 υποψήφιους, περισσότεροι από 45.000 μαθητές έχουν εγγραφεί ως χρήστες.
Σύνδεση σπουδών και αγοράς εργασίας
Σε ό,τι αφορά τη σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας, η Υπουργός τόνισε την αύξηση των μαθητών που επιλέγουν το Επαγγελματικό Λύκειο και τη συνέχιση σπουδών στα ΣΑΕΚ. Προανήγγειλε νομοθέτηση για επαγγελματικές ακαδημίες, οι οποίες θα λειτουργούν σε συνεργασία ιδιωτικών επιχειρήσεων με υπάρχοντα ΙΕΚ. Σκοπός είναι οι μαθητές να σπουδάζουν για δύο χρόνια, να αποκτούν δυνατότητα πρακτικής άσκησης και να προσλαμβάνονται άμεσα σε ειδικότητες με ζήτηση (π.χ., οινοποιία, τουρισμός).
Επιπλέον, υπογράμμισε την έμφαση στη συνεργασία μεταξύ υπουργείων (Εργασίας, Τουρισμού, Παιδείας), Επιμελητηρίων, Δήμων και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για τον προσδιορισμό των ειδικοτήτων που πρέπει να ιδρύονται και του τόπου ίδρυσής τους. Η προσπάθεια αυτή, που έχει ξεκινήσει με τους προκατόχους της, έχει ως βασικό στόχο τη σύνδεση με την αγορά εργασίας.
Τέλος, αναφέρθηκε σε μια νέα προσέγγιση στον επαγγελματικό προσανατολισμό, με ένα ειδικό πρόγραμμα ερωτήσεων και κατεύθυνσης για τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου. Το πρόγραμμα αυτό, σε συνεργασία με τον ΕΟΠΠΕΠ, θα είναι πιο στοχευμένο στις ανάγκες των παιδιών.
