Με πλειοψηφία εγκρίθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με τίτλο «Κοινωνική αντιπαροχή, κοινωνική μίσθωση, τριτεκνική ιδιότητα και άλλες διατάξεις». Το σχέδιο νόμου εισάγει νέα εργαλεία για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και ταυτόχρονα θεσπίζει μέτρα στήριξης για τις τρίτεκνες οικογένειες, ανοίγοντας τον δρόμο για ευρύτερες κοινωνικές παρεμβάσεις στον τομέα της στέγασης.
Το περιεχόμενο του νομοσχεδίου
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την κοινωνική αντιπαροχή και την κοινωνική μίσθωση, δίνοντας τη δυνατότητα αξιοποίησης ακινήτων του Δημοσίου σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Παράλληλα, εισάγεται νέο πλαίσιο για την αναγνώριση και τα δικαιώματα της τριτεκνικής ιδιότητας, με στόχο την ενίσχυση οικογενειών που ανατρέφουν τρία παιδιά.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η φιλοσοφία του νόμου βασίζεται στην αποτελεσματική αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας προς όφελος των πολιτών, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται προγράμματα κοινωνικής στέγασης για ευάλωτες ομάδες.
Οι δηλώσεις της υπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου
Κατά την τοποθέτησή της στη Βουλή, η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνα Μιχαηλίδου, υπογράμμισε τον μεταρρυθμιστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου:
«Το νομοσχέδιο μας ενοχλεί. Ενοχλεί γιατί διαταράσσει. Σπάει ένα μεγάλο ταμπού της μεταπολίτευσης για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Οι ιδιώτες δεν δαιμονοποιούνται πια αλλά αξιοποιούνται για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, μέσω της τέχνης του εφικτού».
Η ίδια τόνισε πως η αντιπολίτευση μπορεί να καταγγέλλει και να λαϊκίζει, όμως «εμείς δουλεύουμε και αφήνουμε έργο. Έργο που αλλάζει τη ζωή των πολιτών μας».
Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης
Η αντιπολίτευση κατηγόρησε την κυβέρνηση για παράδοση δημόσιας περιουσίας σε ιδιώτες και έκανε λόγο για ασαφές πλαίσιο ως προς την εφαρμογή της κοινωνικής αντιπαροχής. Ωστόσο, η κυβερνητική πλειοψηφία επέμεινε ότι πρόκειται για ένα βήμα προόδου που θα συμβάλει στην αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων στέγασης και στην ουσιαστική στήριξη των οικογενειών.
