Το προεδρείο της εξεταστικής επιτροπής που θα διερευνήσει τυχόν ευθύνες στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ και των παράνομων επιδοτήσεων εξέλεξαν τα 31 μέλη της, με τις εργασίες να ξεκινούν την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου.
Το νέο προεδρείο
-
Πρόεδρος: Ανδρέας Νικολακόπουλος (ΝΔ) – 18 ψήφοι
-
Αντιπρόεδρος: Μαρία Συρεγγέλα (ΝΔ) – 17 ψήφοι
-
Γραμματέας: Ιωάννα Λυτρίβη (ΝΔ) – 17 ψήφοι
Η πρόταση της αντιπολίτευσης για διακομματικό προεδρείο απορρίφθηκε, με όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να ψηφίζουν «λευκό», εκτός του βουλευτή της «Νίκης» Νίκου Βρεττού, που στήριξε την κυβερνητική πρόταση για την προεδρία, τονίζοντας ωστόσο ότι τα άλλα δύο μέλη έπρεπε να προέρχονται από την αντιπολίτευση.
Τι ακολουθεί
Στα πρώτα θέματα που θα απασχολήσουν την επιτροπή περιλαμβάνονται ο κατάλογος μαρτύρων που θα προτείνουν τα κόμματα και τα έγγραφα που θα ζητηθούν να κατατεθούν.
Πολιτική αντιπαράθεση
-
ΝΔ: Ο εισηγητής Μακάριος Λαζαρίδης έκανε λόγο για «άπλετο φως» και δεσμεύτηκε ότι «δεν θα κρυφτεί τίποτα», προαναγγέλλοντας πως θα αναδειχθούν και ευθύνες του ΠΑΣΟΚ από το 1998 και μετά.
-
ΠΑΣΟΚ (Μιλένα Αποστολάκη): Κατήγγειλε «ενορχηστρωμένη απόπειρα συγκάλυψης» και έκανε λόγο για «γαλάζια εγκληματική οργάνωση στον ΟΠΕΚΕΠΕ».
-
ΣΥΡΙΖΑ (Βασίλης Κόκκαλης): Επισήμανε ότι η κυβέρνηση αρνήθηκε τόσο την Προανακριτική Επιτροπή που ζήτησε η Ευρωπαία Εισαγγελέας, όσο και το διακομματικό προεδρείο, προκειμένου «να ελέγχει μάρτυρες και έγγραφα».
-
ΚΚΕ (Νίκος Καραθανασόπουλος): Μίλησε για «εκφύλιση της επιτροπής» και «κουκούλωμα», τη στιγμή που –όπως είπε– πληθαίνουν τα δημοσιεύματα για νέα δικογραφία.
