Τετ α τετ Γεραπετρίτη – Φιντάν στο Λουξεμβούργο: Στο επίκεντρο η υφαλοκρηπίδα και η ευρωπαϊκή άμυνα

20
Οκτώβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σε κλίμα συγκρατημένης διπλωματίας πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, η συνάντηση του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη με τον Τούρκο ομόλογό του Χακάν Φιντάν, στο περιθώριο του Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε. στο Λουξεμβούργο.

Η συνάντηση αυτή ήρθε λίγες ημέρες μετά τις λεκτικές αψιμαχίες μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας για την πρωτοβουλία SAFE, ωστόσο οι δύο πλευρές επιχείρησαν να διατηρήσουν ανοιχτούς τους διαύλους επικοινωνίας.

Στο τραπέζι οι σχέσεις Ελλάδας – Τουρκίας και οι περιφερειακές εξελίξεις

Όπως ανέφεραν διπλωματικές πηγές, οι δύο υπουργοί συζήτησαν για τις διμερείς σχέσεις και αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τις περιφερειακές και διεθνείς εξελίξεις, με έμφαση στη Μέση Ανατολή και τη διατήρηση της εκεχειρίας στη Γάζα. Ο κ. Γεραπετρίτης υπογράμμισε τη σημασία πλήρους υλοποίησης της πρώτης φάσης του ειρηνευτικού σχεδίου, προς όφελος της σταθερότητας στην περιοχή.

«Μία και μόνη διαφορά – η υφαλοκρηπίδα»

Ο Έλληνας ΥΠΕΞ επανέλαβε με σαφήνεια ότι η οριοθέτηση Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης και υφαλοκρηπίδας αποτελεί τη μία και μοναδική διαφορά μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, ξεκαθαρίζοντας ότι ζητήματα κυριαρχίας δεν τίθενται υπό διαπραγμάτευση.

Παράλληλα, ενημέρωσε τον Τούρκο ομόλογό του για τις ελληνικές θέσεις ως προς την ενίσχυση της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη στην οικοδόμηση μιας ισχυρότερης και στρατηγικά αυτόνομης Ευρώπης.

Κυπριακό και Ανατολική Μεσόγειος

Οι δύο υπουργοί αναφέρθηκαν στις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ συζήτησαν και για την επικείμενη άτυπη διευρυμένη συνάντηση για το Κυπριακό, που αναμένεται να πραγματοποιηθεί έως το τέλος του 2025.

Ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε ότι η εκλογή του Τουφάν Ερχιουμάν ως νέου ηγέτη των Τουρκοκυπρίων ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο ελπίδας και προσδοκίας για την επανένωση του νησιού στη βάση των ψηφισμάτων του ΟΗΕ.

Η ελληνική πρόταση για πολυμερές σχήμα συνεργασίας

Τέλος, ο υπουργός Εξωτερικών παρουσίασε την ελληνική πρόταση για τη σύσταση πολυμερούς σχήματος 5Χ5, που θα περιλαμβάνει τις πέντε παράκτιες χώρες της περιοχής, τονίζοντας ότι μια τέτοια πρωτοβουλία μπορεί να ενισχύσει τον διάλογο και τη σταθερότητα σε μια περίοδο μεγάλων γεωπολιτικών ανακατατάξεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Φωτιά στο Αίγυπτος–Ιράν – Η FIFA επιτρέπει τις σημαίες Pride στο γήπεδο

Μια απόφαση που αναμένεται να προκαλέσει έντονες συζητήσεις και…

ΑΑΔΕ: 1.500 πολίτες εξυπηρετήθηκαν τις πρώτες 15 ημέρες του myPoint Κεραμεικού

Πραγματοποιήθηκαν σήμερα τα εγκαίνια του myPoint Κεραμεικού, σηματοδοτώντας τον…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ