Από τη Δευτέρα 12 Ιανουαρίου τίθενται σε λειτουργία τα πλήρως ανακαινισμένα χειρουργεία του Γενικού Αντικαρκινικού Ογκολογικού Νοσοκομείου Αθηνών «Άγιος Σάββας», σηματοδοτώντας μια ουσιαστική αλλαγή για το μεγαλύτερο ογκολογικό νοσοκομείο της χώρας.
Το έργο ολοκληρώθηκε μετά από μήνες εντατικών εργασιών και ανοίγει τον δρόμο για περισσότερα χειρουργεία, λιγότερες αναμονές και καλύτερες συνθήκες για ασθενείς και προσωπικό.
Εγκαίνια με κυβερνητική παρουσία
Τα εγκαίνια των νέων χειρουργείων πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Πέμπτης 8 Ιανουαρίου, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας και της διοίκησης του νοσοκομείου. Το έργο αφορά συνολικά εννέα χειρουργικές αίθουσες στους 2ο και 3ο ορόφους, καθώς και την αναβάθμιση κρίσιμων υποδομών, όπως τα μηχανοστάσια κλιματισμού και το κεντρικό λεβητοστάσιο.
Τι ανοίγει από τη Δευτέρα
Σε πρώτη φάση, από τις 12 Ιανουαρίου θα λειτουργήσουν:
• επτά πλήρως ανακαινισμένες χειρουργικές αίθουσες εντός του νοσοκομείου
• μία ανακαινισμένη χειρουργική αίθουσα εκτάκτων περιστατικών στον α’ όροφο
• τρεις χειρουργικές αίθουσες στο Κέντρο Ημερήσιας Νοσηλείας «Νίκος Κούρκουλος»
Οι νέες αίθουσες αντικαθιστούν τις πέντε που λειτουργούσαν πριν από την προσωρινή διακοπή, αυξάνοντας σημαντικά τη δυναμικότητα του νοσοκομείου.
Γεωργιάδης: «Χειρουργεία για τις επόμενες τρεις δεκαετίες»
Ο υπουργός Υγείας τόνισε ότι η ολοκλήρωση του έργου δεν ήταν αυτονόητη, υπογραμμίζοντας τον ρόλο των εργαζομένων και των διοικήσεων. Όπως είπε, τα νέα χειρουργεία δεν κατασκευάστηκαν για να καλύψουν πρόσκαιρες ανάγκες, αλλά για να στηρίξουν τον «Άγιο Σάββα» για τα επόμενα 30 χρόνια.
Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία των υποδομών, σημειώνοντας πως οι σύγχρονοι, καθαροί και ασφαλείς χώροι δεν είναι πολυτέλεια, αλλά βασική προϋπόθεση για τη σωτηρία ανθρώπινων ζωών.
11/08/2025 το Σωματείο Εργαζομένων του Νοσοκομείου «Άγιος Σάββας» (εξέχον μέλος της Συμμορίας της Μιζέριας) εξέδωσε αυτή την ανακοίνωση με σκοπό να σταματούσε τότε τα έργα δημιουργίας των νέων χειρουργικών κλινών. Μάλιστα είχαν ζητήσει και την παρέμβαση του Εισαγγελέα.
Σήμερα… pic.twitter.com/NiNOZxvR88— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) January 8, 2026
Θεμιστοκλέους: «Ογκολογικός ασθενής στο επίκεντρο»
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υγείας ανέφερε ότι τα νέα χειρουργεία αποτυπώνουν το όραμα της κυβέρνησης για τη δημόσια Υγεία, με επίκεντρο τον ογκολογικό ασθενή. Μίλησε για καλύτερες υπηρεσίες, σύγχρονες υποδομές και μείωση των χρόνων αναμονής, κάνοντας λόγο για μια εμβληματική επένδυση στο ΕΣΥ.
Έργο με μακροπρόθεσμο αποτύπωμα
Η αναβάθμιση των χειρουργείων του «Αγίου Σάββα» εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στο δημόσιο σύστημα Υγείας τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για έργο που δεν αφορά μόνο το σήμερα, αλλά θέτει τις βάσεις για ποιοτικότερη και ασφαλέστερη περίθαλψη για χιλιάδες ογκολογικούς ασθενείς στο μέλλον.
Σε μια περίοδο που το ΕΣΥ δοκιμάζεται, ο «Άγιος Σάββας» περνά σε μια νέα εποχή, με υποδομές που μπορούν να στηρίξουν τη μάχη με τον καρκίνο για δεκαετίες.
