Με έντονο πολιτικό κλίμα και σκληρές αντιπαραθέσεις επανεκκίνησαν μετά τις γιορτές οι εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ. Από την πρώτη συνεδρίαση μετά τη διακοπή των Χριστουγέννων, η διαδικασία σημαδεύτηκε από βαριές καταγγελίες της αντιπολίτευσης περί «συγκάλυψης» και «συσκότισης», με την κυβερνητική πλειοψηφία να απορρίπτει κατηγορηματικά τις αιτιάσεις.
Καταγγελίες ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ για «συγκάλυψη»
Το ΠΑΣΟΚ, σε επίσημη ανακοίνωσή του, υποστηρίζει ότι η συγκάλυψη στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ αποτελεί «σταθερή κυβερνητική επιλογή». Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο ΣΥΡΙΖΑ, με κομματικές πηγές να καταγγέλλουν ότι «οι βουλευτές της ΝΔ και το προεδρείο της Επιτροπής βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία για να συγκαλύψουν την αλήθεια και να προστατεύσουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη».
Τα αιτήματα για νέους μάρτυρες
Το ΠΑΣΟΚ ζητά να κληθούν ως μάρτυρες ο ανεξάρτητος βουλευτής Μάριος Σαλμάς, καθώς και οι πρώην γενικοί γραμματείς του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μπαγινέτας και Παπαγιαννίδης, μαζί με σειρά πρώην κυβερνητικών αξιωματούχων και στελεχών του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Από την πλευρά του, ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει στο αίτημα να κληθούν να καταθέσουν ο Πρωθυπουργός και ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ενώ ζητά και εξετάσεις μαρτύρων κατ’ αντιπαράσταση.
Αντιδράσεις για τις τηλεοπτικές μεταδόσεις
Ιδιαίτερη ένταση προκάλεσε η συζήτηση γύρω από την πρόθεση να απαγορευθούν στο μέλλον οι τηλεοπτικές μεταδόσεις συνεδριάσεων Εξεταστικών Επιτροπών. Το ΠΑΣΟΚ χαρακτήρισε μια τέτοια εξέλιξη «ομολογία πανικού» της κυβερνητικής πλειοψηφίας, με τη βουλευτή Μιλένα Αποστολάκη να δηλώνει ότι το κόμμα της θα αντιταχθεί σε κάθε απόπειρα περιορισμού της δημοσιότητας.
Στο ίδιο θέμα, η εισηγήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, έκανε λόγο για ευθεία απόπειρα λογοκρισίας, τονίζοντας ότι «μέσα από τις ζωντανές μεταδόσεις αποκαλύπτεται η σαπίλα του κράτους».
Η απάντηση της πλειοψηφίας
Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Ανδρέας Νικολακόπουλος, απάντησε ότι δεν τίθεται ζήτημα διακοπής της τηλεοπτικής κάλυψης για τη συγκεκριμένη Εξεταστική, διευκρινίζοντας πως όσα ακούστηκαν δεν αφορούν τη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη δικογραφία για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ανέφερε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει περιέλθει στην Επιτροπή κανένα σχετικό έγγραφο. Για το αίτημα κλήτευσης του Μάριου Σαλμά, ο εισηγητής της ΝΔ, Μάκης Λαζαρίδης, δήλωσε ότι απορρίπτεται από την πλειοψηφία, κατηγορώντας την αντιπολίτευση για «κουραστική και μονότονη αναπαραγωγή» του αφηγήματος περί συγκάλυψης.
