Η Ελλάδα μετρά ακόμη μια πληγή και η Θεσσαλονίκη πενθεί επτά νέα παιδιά που δεν γύρισαν ποτέ από το ταξίδι τους. Το πολύνεκρο τροχαίο στη Ρουμανία, που κόστισε τη ζωή σε επτά οπαδούς του ΠΑΟΚ, προκάλεσε κύμα συγκίνησης και σιωπής σε ολόκληρη τη χώρα. Ανάμεσα στις φωνές που έσπασαν τη σιωπή, ήταν και εκείνη της Μαρίας Καρυστιανού, η οποία με μια λιτή αλλά φορτισμένη ανάρτηση εξέφρασε το συλλογικό σοκ.
Η Μαρία Καρυστιανού προχώρησε σε νέα δημόσια παρέμβαση μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, αυτή τη φορά με αφορμή την τραγωδία στη Ρουμανία. Στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook ανήρτησε μια εικόνα που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.
Στη φωτογραφία απεικονίζονται επτά νέοι άνθρωποι, ντυμένοι στα άσπρα και τα μαύρα, με τη λέξη «ΠΑΟΚ» να ξεχωρίζει στις μπλούζες τους, να κοιτούν τη Θεσσαλονίκη από ψηλά, σαν να αποχαιρετούν την πόλη που αγάπησαν.
«Σήμερα σιωπή, η πόλη μας πενθεί»
Πάνω στη φωτογραφία που ανάρτησε, υπήρχε η φράση:
«Σήμερα σιωπή, η πόλη μας πενθεί», ένα μήνυμα που αποτύπωσε με ελάχιστες λέξεις το βαρύ κλίμα θλίψης που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε ολόκληρη τη φίλαθλη οικογένεια του ΠΑΟΚ.
Στη λεζάντα της ανάρτησης, η Μαρία Καρυστιανού έγραψε μόνο τρεις λέξεις, οι οποίες όμως συμπύκνωσαν την αγωνία και την ψυχική κόπωση μιας κοινωνίας που δοκιμάζεται διαρκώς από απανωτές τραγωδίες:
«Θεέ μου….. όχι άλλο…»
Η σιωπή ως μορφή πένθους
Η ανάρτηση της Μαρίας Καρυστιανού δεν συνοδεύτηκε από πολιτικά σχόλια ή αναλύσεις. Αντίθετα, κινήθηκε σε έναν καθαρά ανθρώπινο τόνο, αφήνοντας τη σιωπή και την εικόνα να μιλήσουν από μόνες τους.
Το δράμα των επτά οπαδών του ΠΑΟΚ, που ξεκίνησαν για να στηρίξουν την ομάδα τους και δεν επέστρεψαν ποτέ, βαραίνει πλέον τη μνήμη της πόλης.
Και μέσα σε αυτή τη βαριά ατμόσφαιρα, η φράση «όχι άλλο» μοιάζει να μην είναι απλώς μια προσωπική έκκληση, αλλά μια κραυγή ολόκληρης της κοινωνίας.
