Σε λειτουργία μπαίνει την Τετάρτη το railway.gov.gr και αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο το επιβατικό κοινό παρακολουθεί τα τρένα. Ο αναπληρωτής υπουργός
Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανακοίνωσε στο Action 24 ότι η νέα ψηφιακή πλατφόρμα επιτρέπει σε κάθε πολίτη να βλέπει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση των αμαξοστοιχιών.
Η παρέμβαση έρχεται σε μια περίοδο που η ασφάλεια των σιδηροδρόμων βρίσκεται στο επίκεντρο. Το μήνυμα του υπουργείου είναι σαφές: διαφάνεια, τεχνολογία και συνεχής έλεγχος.
Γεωεντοπισμός σε πραγματικό χρόνο και «δικλείδα ασφαλείας»
Ο κ. Κυρανάκης χαρακτήρισε το σύστημα «νέα δικλείδα ασφαλείας» και υπογράμμισε ότι εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
«Με ακρίβεια λίγων εκατοστών θα μπορούμε να βλέπουμε πού είναι τα τρένα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι η πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη από κινητό τηλέφωνο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το σύστημα δεν περιορίζεται στην απλή απεικόνιση της θέσης. Στο Κέντρο Ελέγχου του ΟΣΕ λειτουργεί ομάδα που λαμβάνει αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις όταν παραβιάζεται κάποιος κανόνας κυκλοφορίας.
«Κάθε γονιός θα ξέρει πού είναι το παιδί του και ότι στο Κέντρο Ελέγχου του ΟΣΕ μια ομάδα ανθρώπων που βλέπουν αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις όταν παραβιάζεται ένας κανόνας, η αποκλειστική τους δουλειά είναι αν ξαναγίνει ανθρώπινο λάθος και μπουν δύο τρένα στην ίδια γραμμή, αυτό το σύστημα βγάζει ειδοποίηση και ακινητοποιούνται τα τρένα με τις ενέργειες που κάνουν στο Κέντρο Ελέγχου για να μην έχουμε ποτέ ξανά σύγκρουση τρένων», δήλωσε.
Η εφαρμογή ξεκινά από τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και κάθε εβδομάδα θα εντάσσονται περισσότερες αμαξοστοιχίες, μέχρι να καλυφθούν και τα 140 τρένα που βρίσκονται σε λειτουργία.
Αιχμές για τα ταξί και την ηλεκτροκίνηση
Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Κυρανάκης απάντησε και στις αντιδράσεις των ιδιοκτητών ταξί για την ηλεκτροκίνηση.
«Ας απειλούν όσο θέλουν οι ιδιοκτήτες ταξί. Δεν εκβιάζομαι, ούτε εγώ ούτε η κυβέρνηση επειδή ένας κλάδος δεν θέλει να βρει λύση σε τίποτα», είπε χαρακτηριστικά.
Διευκρίνισε ότι η υποχρέωση αφορά περιορισμένο αριθμό οδηγών. «Υπόχρεοι για το 2026 είναι 270 από τους 29.000», σημείωσε, θυμίζοντας ότι ο σχετικός νόμος ισχύει από το 2021.
Όπως πρόσθεσε, «αυτοί ήταν υποχρεωμένοι να αλλάξουν αυτοκίνητο και τώρα εμείς τους υπερκαλύπτουμε τη διαφορά για να αγοράσουν ηλεκτρικό με 20.000 ευρώ και με φορολογικά κίνητρα», ενώ εκτίμησε ότι «δεν είναι πλειοψηφία αυτοί που συμφωνούν με τον κ. Λυμπερόπουλο».
Η κυβέρνηση επιχειρεί να περάσει το μήνυμα ότι η ψηφιοποίηση και η πράσινη μετάβαση δεν αποτελούν επιλογή, αλλά μονόδρομο. Το railway.gov.gr είναι το πρώτο βήμα σε μια προσπάθεια να αλλάξει ριζικά η εικόνα και η κουλτούρα λειτουργίας στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
