Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΥπ. Εσωτερικών σε Ραγκούση: Ποιο ρουσφέτι; Για 18 θέσεις σταθμάρχη ενδιαφέρθηκαν δύο...

Υπ. Εσωτερικών σε Ραγκούση: Ποιο ρουσφέτι; Για 18 θέσεις σταθμάρχη ενδιαφέρθηκαν δύο άτομα

Τα όρια ηλικίας που τίθενται (από τον ΟΣΕ), δεν αφορούν τους μετατασσόμενους αλλά «τους νεοπροσλαμβανόμενους οι οποίοι συνεχίζουν να εργάζονται μέχρι τη συνταξιοδότησή τους, χωρίς να τίθεται οποιοδήποτε θέμα φυσικής τους ικανότητας για παροχή εργασίας», τονίζεται σε ανακοίνωση-απάντηση του υπουργείου Εσωτερικών προς την τοποθέτηση του τομεάρχη Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Γ. Ραγκούση περί «ομολογίας κυβερνητικής ενοχής» με την εκ των υστέρων εξαίρεση του ορίου ηλικίας, βάσει υπουργικής απόφασης στις 30/5/22 καθώς ο ΟΣΕ είχε θέσει το όριο των 48 ετών ως προϋπόθεση για μετάταξη σε θέση σταθμάρχη από τις 7/4/22.

Το ΥΠΕΣ χαρακτηρίζει θετικό το γεγονός ότι ο κ. Ραγκούσης «τελικά αντελήφθη πως ουδέν παράνομο υπάρχει στη μετάταξη του σταθμάρχη καθώς η υπηρεσιακή μεταβολή της επήλθε με την έκδοση του ΦΕΚ 1549/Γ/30.6.2022 ενώ η Υπουργική Απόφαση Καραμανλή είχε ήδη εκδοθεί από 30 Μαΐου του ίδιου έτους».

Επίσης στον «ισχυρισμό ότι δολίως εξεδόθη η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση», η απάντηση του υπουργείου είναι αρνητική, διευκρινίζοντας περαιτέρω: «Τι είδους δολιότητα μπορεί να υπάρχει όταν προκηρύσσονται 18 θέσεις και πληρώνονται μόλις δύο; Πλεόνασμα ζητήσεως υπήρχε και όχι προσφοράς, ώστε να υπάρχει αναγκαιότητα ρουσφετολογικής λύσης. Ο ΟΣΕ ζητούσε υπαλλήλους για να μεταταχθούν και ουδείς ενδιαφερόταν. Σε ποιον να γίνει ρουσφέτι και γιατί;».

Τέλος, το ΥΠΕΣ σημειώνει: «Αξίζει να σημειωθεί σε κάθε περίπτωση ότι τα όρια ηλικίας που τίθενται για τους νεοπροσλαμβανόμενους και όχι για τους μετατασσόμενους δεν αποτελούν όρια ηλικίας μετά τα οποία σταματά η παροχή της εργασίας, αλλά όρια ηλικίας για την πρόσληψη. Προφανώς, οι νεοπροσλαμβανόμενοι, με το όποιο όριο ηλικίας συνεχίζουν να εργάζονται μέχρι την συνταξιοδότησή τους, χωρίς να τίθεται οποιοδήποτε θέμα φυσικής τους ικανότητας για παροχή εργασίας».

Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιάννης Ραγκούσης, μετά την επίσκεψή του στη Λάρισα και τη συνάντησή του με εργαζόμενους και σταθμάρχες, είχε κάνει την ακόλουθη δήλωσης προς τους εκπροσώπους του Τύπου:

«Συνεχίζουμε καθημερινά την προσπάθεια να επιτελέσουμε το καθήκον μας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε όλη η αλήθεια να έρθει στο φως. Και αυτό ως τον ελάχιστο φόρο τιμής σε όλα τα θύματα αυτής της αδιανόητης τραγωδίας που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο.

Σήμερα, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία.

Τα νέα δεδομένα, έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση, που όπως μας είπαν οι εν ενεργεία σταθμάρχες, υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως και που αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα  από τότε να τερματιστεί  η λειτουργία της τηλεδιοίκησης.

Εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να “βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα.

Που σημαίνει ότι όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν “τυφλός”, αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τραίνων.

Την ίδια στιγμή, είναι πολύ σημαντικό είναι ότι, όπως ενημερωθήκαμε, η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος εδώ που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τραίνα, και  να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης.

Άρα, στην διάρκεια όπως μας εξηγήθηκε του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες. Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης.

Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019.

Προκύπτει λοιπόν μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζάχαρη από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά, και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο;

Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση».

«Δεν θα ακολουθήσουμε την κυβέρνηση σε αυτόν τον ευτελή κατήφορο που διάλεξε τέτοιες μέρες»

Σε νέα τοποθέτησή του, ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, αναφέρει: ««Δεν θα ακολουθήσουμε την κυβέρνηση σε αυτόν τον ευτελή κατήφορο που διάλεξε τέτοιες μέρες, πιστεύοντας ότι μπορεί έτσι να αποφύγει τις αποδεδειγμένες με στοιχεία και ημερομηνίες ευθύνες της για την παράνομη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας.

Ούτε με τη νέα απάντησή του ο κ. Βορίδης τόλμησε να αμφισβητήσει την ακρίβεια κανενός από τα στοιχεία ή τα έγγραφα που παραθέσαμε χθες και σήμερα.

Όσο κι αν προσπαθεί να προκαλέσει σύγχυση για να κρύψει τις ευθύνες της κυβέρνησης, η μοναδική αλήθεια είναι ότι το όριο ηλικίας των 48 ετών τέθηκε από τον ίδιο τον ΟΣΕ αποκλειστικά για μετατάξεις και σε καμία περίπτωση για προσλήψεις, όπως προκύπτει ξεκάθαρα από τα Στοιχεία Θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας της 7ης Απριλίου 2022.

Επίσης, αποδείχθηκε η πλήρης γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης στην προσπάθεια συγκάλυψης της παράνομης μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη με την ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ εξαίρεση του ορίου ηλικίας, μέσα από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου 2022. (ΦΕΚ 2623).

Όσο για το παραπειστικό ερώτημα, “Γιατί να γίνει ρουσφέτι, αφού ουδείς άλλος ενδιαφερόταν;“, η απάντηση είναι απλούστατη, την έχουν κατανοήσει όλοι και είναι: διότι μόνο έτσι θα μπορούσαν να διορίσουν παράνομα τον εκλεκτό της κυβέρνησης ως σταθμάρχη Λάρισας, δεδομένου ότι δεν πληρούσε το κριτήριο της ηλικίας για τη μετάταξή του».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας