Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΣύγκρουση τρένων: Έγγραφη επιβεβαίωση του Γ. Γεραπετρίτη από τον Ν. Παππά

Σύγκρουση τρένων: Έγγραφη επιβεβαίωση του Γ. Γεραπετρίτη από τον Ν. Παππά

«Αυτογκόλ» ολκής από τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκο Παππά. Ο οποίος, δήλωσε σήμερα (16/2) πως ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, είπε ψέμματα χθες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ότι στη Λάρισα υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης. Όμως, το ένα από τα δύο έγγραφα που παρουσίασε το στέλεχος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, διαψεύδει τον ίδιο και επιβεβαιώνει τον υπουργό Επικρατείας.

Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Χθες ο κύριος Γεραπετρίτης ανέφερε ότι από τον Νοέμβριο του 2022 στην Λάρισα λειτουργούσε πλήρως το σύστημα τηλεδιοίκησης και πως το μοιραίο βράδυ «έπρεπε να έχει γίνει αυτόματη χάραξη πορείας μέσω τηλεδιοίκησης. Αυτή είναι υποχρέωση που είχε επιβάλει ο ΟΣΕ στις 23.12.2022. Δεν έγινε. Προφανώς ήταν προσωπική επιλογή του σταθμάρχη».

Ακόμα, επισήμανε ότι παραβιάστηκαν και οι 4 ασφαλιστικές δικλίδες:

– Αυτή των 2 επιπλέον σταθμαρχών που έπρεπε να είναι στις θέσεις τους και δεν ήταν,

– η αυτόματη χάραξη που έπρεπε να γίνει και δεν έγινε,

– ο επιτόπιος έλεγχος κλειδιών και

– η παρακολούθηση του πίνακα.

«Έπρεπε να είναι πάνω στον πίνακα. Αν ήταν θα είχε στη διάθεσή του 10 λεπτά, για να δει ότι το τρένο κατευθυνόταν σε λάθος γραμμή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Σήμερα ο Ν. Παππάς, σε δήλωσή του, αναφέρει: «Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα εχθές ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική.

Τον διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν:

Για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας.
Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν.

Ούτε για το αφήγημα του “ανθρώπινου λάθους” ούτε για το “δεν ήξερα” του Μητσοτάκη».

Δίνοντας στη δημοσιότητα, 2 έγγραφα. Το ένα είναι της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Προγραμματισμού & Στήριξης Κυκλοφορίας του ΟΣΕ με ημερομηνία 3.11.2022 με θέμα: «Διάθεση σε εκμετάλλευση των σηματοδοτικών εγκαταστάσεων των θέσεων: Ορφανά, Δοξαράς, Κραννών, Μεζούρλος, Λάρισα».

Σε αυτό, αναφέρεται: «Με τη συντέλεση της Διοικητικής Παραλαβής προς Χρήση των σηματοδοτικών εγκαταστάσεων των σταθμών και στάσεων Ορφανών (ΟΡ), Δοξαρά (ΔΞ), Κραννώνος (ΚΡ), Μεζούρλου (ΜΖ) και Λάρισας (ΛΑ) ορίζονται τα παρακάτω:

1. Διατίθενται από την 8.11.2022 στην εκμετάλλευση οι σηματοδοτικές εγκαταστάσεις των θέσεων ΟΡ, ΔΞ, ΚΡ, ΜΖ και ΛΑ. Αρχικά οι εγκαταστάσεις αυτές διατίθενται δοκιμαστικά για διάστημα μιας εβδομάδας και στη συνέχεια, την 15.11.2022, για κανονική χρήση».

Στο σημείο 3 το εγγράφου περιγράφονται οι όροι κανονικής λειτουργίας που ισχύουν από την 15η Νοεμβρίου 2022 και μετά. Συγκεκριμένα:

«3. Κανονική λειτουργία

Κατά την κανονική λειτουργία:

Α) Οι σταθμάρχες υποχρεωτικά θα χαράσσουν σηματοτεχνικά διαδρομές με χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου:

– Λάρισα προς νότο. Προς βορρά βλ. §2δ»

Ειδικά στην περίπτωση της πορείας «Λάρισας προς βορρά» σημειώνεται στο §2δ πως «Στις περιπτώσεις όπου οι σταθμάρχες αναγκάζονται να μεταθέσουν τις αλλαγές με τον κλειθροδιακόπτη κάθε αλλαγής χωριστά, απαιτείται η ιδιαίτερη προσοχή τους κατά τη διεξαγωγή αυτής της διαδικασίας».

Όμως, το δεύτερο έγγραφο -επίσης από τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας Προγραμματισμού & Στήριξης Κυκλοφορίας του ΟΣΕ με ημερομηνία 23.12.2022 με θέμα: «Τροποποιήσεις και χρηστικές πληροφορίες για τα συστήματα σηματοδότησης σταθμών του τμήματος Δοξαράς-Λάρισα»- αναφέρει πως οι προβλέψεις του §2δ παύουν να ισχύουν και πως πλέον η χάραξη της διαδρομής Λάρισας – Θεσσαλονίκης θα γίνεται υποχρεωτικά με το αυτοποιημένο σύστημα.

Συγκεκριμένα: «Στο πλαίσιο της κανονικής λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης και μετά από αλληλογραφία και ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ, ορίζονται τα παρακάτω:

1. Σε συνέχεια του α’ σχετικού της ΕΡΓΟΣΕ, σας ενημερώνουμε ότι ο σχηματισμός διαδρομών εξόδου από τη Λάρισα προς Θεσσαλονίκη είναι δυνατός με χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Ως εκ τούτου η §2δ του δ σχετικού (μεμονωμένος χειρισμός καθεμίας αλλαγής τροχιάς) παύει να ισχύει.

Οι σταθμάρχες Λάρισας, υποχρεωτικά, θα σχηματίζουν τη διαδρομή με τη χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτόσημα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό».

ΟΣΕ 1

ΟΣΕ 2

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας