Ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ μίλησε σήμερα (6/6) -με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος- σ’ εκδήλωση του κόμματος, στο θεατράκι που υπάρχει στο πάρκο «Τρίτση», με θέμα: «Πόσο πράσινη είναι η πράσινη ανάπτυξη; Αγώνας για την πραγματική προστασία του περιβάλλοντος».
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας, μεταξύ άλλων, ανέφερε πως «όπως κάθε χρόνο στον γιορτασμό της παγκόσμιας ημέρας περιβάλλοντος, τα κόμματα του συστήματος ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιο μπορεί να προωθήσει πιο αποτελεσματικά την “πράσινη μετάβαση της ΕΕ”.
Ακούμε και διαβάζουμε, ανακοινώσεις επί ανακοινώσεων, για το πόσο σημαντικό είναι το περιβάλλον και η διαχείριση του, Αν έπαιρνε κανείς τοις μετρητοίς τις αναλύσεις αυτές θα έφθανε στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα είναι η πιο οικολογική χώρα του κόσμου!
Η πραγματικότητα όμως διαψεύδει, και μάλιστα πανηγυρικά, αυτούς τους ισχυρισμούς. Δεν χρειάζονται πολλές, μακροσκελείς αναλύσεις. Μία ματιά γύρω μας, αρκεί για να πείσει τον καθένα. Το πάρκο Τρίτση θα μπορούσε να αποτελεί ένα πραγματικό πνεύμονα πρασίνου, μία όαση δροσιάς για εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους και εργαζόμενους του κέντρου της Αθήνας. Όμως στη πραγματικότητα παραμένει χωρίς υποδομές, ενώ μεγάλα τμήματα του βρίσκονται στο στόχαστρο κατασκευαστικών και άλλων μονοπωλιακών ομίλων.
Οι ελεύθεροι χώροι στην περιοχή της Αττικής γενικότερα, της πλέον επιβαρυμένης οικιστικά περιοχής της χώρας, απ’ το Λόφο του Στρέφη, μέχρι το Πεδίο του Άρεως, απ’ το κέντρο της Αθήνας που “αναπλάσσεται” ως παιδική χαρά του υψηλού τουρισμού πολυτελείας, μέχρι τις περιοχές που μας λένε ότι “αναβαθμίζονται απ’ το μετρό” και που όμως, ειδικά σε αυτές, επιτίθενται σαν τα “κοράκια” οι μεγάλοι όμιλοι και υποβαθμίζονται παραπέρα, ιδιωτικοποιούνται, αλλάζουν χρήσεις.
Ίσως μεγαλύτερη απόδειξη στην περιοχή της Αττικής, για την διαχρονική υποκρισία όλων των αστικών δυνάμεων όταν μιλάμε για το περιβάλλον, είναι το παράδειγμα του Ελληνικού. Την ίδια ώρα που όλοι τάχα κλαίνε για την λεγόμενη “κλιματική κρίση” και για την επιβάρυνση στις ζωές των κατοίκων των πόλεων, μια κυριολεκτικά τεράστια ευκαιρία αλλαγής του μικροκλίματος της Αθήνας, μείωσης της θερμοκρασίας σε ώρες αιχμής στην Αττική, τεράστιας βελτίωσης της ζωής των κατοίκων της πόλης θυσιάζεται στο βωμό της τεράστιας κερδοφορίας ενός πανάκριβου Real Estate. Προωθείται η τσιμεντοποίηση του, η κατασκευή ενός τεράστιου νέου οικισμού κατοικιών πολυτελείας, χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων τσιμέντων».
Ο κύριος Κουτσούμπας πρόσθεσε πως «εκατοντάδες, χιλιάδες τεράστιες ανεμογεννήτριες ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια πάνω στις κορυφές των βουνών καταστρέφοντας δάση, ορεινά οικοσυστήματα, με τις χιλιάδες κυβικά μέτρα μπετόν που χρειάζονται, τα χιλιάδες χιλιόμετρα ορεινών δρόμων που πρέπει να ανοιχτούν, τα χιλιάδες χιλιόμετρα νέων ηλεκτρικών καλωδίων που διατρέχουν δάση και οικισμούς, κυριολεκτικά καταστρέφοντας το περιβάλλον.
Τώρα, επόμενος στόχος μετά τα βουνά, μετά τις βραχονησίδες, μετά τις περιοχές τεράστιου πολιτιστικού ενδιαφέροντος, επόμενος στόχος η ίδια η θάλασσα.
Ο σεβασμός και η προστασία των δασών είναι άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Αλήθεια, πόσο φιλική στο περιβάλλον μπορεί να είναι μια πολιτική που καταδικάζει χρόνο με το χρόνο σε απανθράκωση εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δάσους και στα οποία στη συνέχεια εμφανίζονται ενεργειακές και τουριστικές επενδύσεις; Η υποκρισία τους για την προστασία του περιβάλλοντος δεν έχει τέλος.
Το ρυπογόνο αμερικανικό LNG, με το μεγάλο αρνητικό αποτύπωμά του στο περιβάλλον, τόσο κατά την εξόρυξη, όσο και κατά τη μεταφορά και την επαναεριοποίησή του, βαφτίστηκε σε μια νύχτα «πράσινο»! Το ίδιο και τα πυρηνικά εργοστάσια παραγωγής ενέργειας με τα επικίνδυνα απόβλητα.
Πράσινη λένε είναι και η εξόρυξη, ο διαχωρισμός και η ρυπογόνα επεξεργασία των σπάνιων γαιών. Η υποκρισία του στόχου του τάχα περιορισμού του διοξειδίου του άνθρακα και των αερίων του θερμοκηπίου φαίνεται περίτρανα, αν σκεφτεί κανείς, πως υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά».
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας επισήμανε ότι «μπροστά στην επερχόμενη εκλογική μάχη, το ζήτημα του περιβάλλοντος πρέπει και μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό κριτήριο ψήφου.
Το ΚΚΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους να “ρίξουν μαύρο” σε όλα τα κόμματα της περιβόητης πράσινης μετάβασης, στην πολιτική της ΕΕ και σε όλους αυτούς που τους ζητούν να θυσιάσουν τη ζωή τους για να διασφαλίσουν την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Καλούμε τους εργαζόμενους, να αναλογιστούν με κριτήριο την πείρα τους, να βγάλουν συμπεράσματα.
ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ είναι σημαιοφόροι αυτής της “πράσινης επίθεσης” στο εισόδημα και στις ανάγκες του λαού. Κανένα κόμμα που προωθεί τα σχέδια για την “πράσινη μετάβαση”, την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ, κανένα κόμμα που υποτάσσεται στους στόχους της άρχουσας τάξης, δεν μπορεί να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον για τον λαό.
Η ελπίδα βρίσκεται στη δική μας δύναμη, στην οργάνωση του δικού μας αγώνα. Και η δυναμική αυτής της λαϊκής δύναμης, όταν αποφασίζει να πάρει την τύχη στα χέρια της, είναι πολύ ισχυρή. Η ζωή μας έχει αποδείξει ότι η ελπίδα βρίσκεται στο δρόμο της ανατροπής. Οι δυνάμεις του ΚΚΕ είμαστε διαρκώς εμπλεκόμενοι σε αγώνες σε όλες τις περιοχές της χώρας.
Αντιμετωπίζοντας την εμπορευματοποίηση του νερού, δουλεύοντας για τον περιορισμό της βιομηχανικής ρύπανσης, την προστασία του δασικού πλούτου, τη βελτίωση των υποδομών πολιτικής προστασίας και την πρόληψη των μεγάλης έκτασης βιομηχανικών ατυχημάτων. Αγωνιζόμαστε για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και την κατάργηση των έμμεσων φόρων στα καύσιμα και τα είδη λαϊκής κατανάλωσης.
Σας προσκαλούμε να πάρετε τη θέση σας στη μάχη δίπλα μας. Ελάτε μαζί μας να βγάλουμε ακόμα πιο δυνατό το ΚΚΕ στις κάλπες στις 25 του Ιούνη. Για 100% μαχητική λαϊκή αντιπολίτευση απέναντι στην κυβέρνηση της ΝΔ και την κάλπικη αντιπολίτευση των άλλων που μας ζητούν νέες θυσίες για να θησαυρίζουν τα πράσινα αρπακτικά. Πιο δυνατό ΚΚΕ για να οργανώσουμε την αντεπίθεση μας και να ανοίξουμε τον δρόμο της ανατροπή».
Μετά την ομιλία του Δ. Κουτσούμπα έγιναν παρεμβάσεις από τους:
– Κώστα Γιαννάκο, ανθυποπυραγό ε.α., πρόεδρο της Πανελλήνιας Ενωσης Αποστράτων Πυροσβεστικού Σώματος, υποψήφιο βουλευτής Επικρατείας του ΚΚΕ.
– Δημήτρη Καραγιάννη, συμβασιούχο ερευνητή στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.
– Βασίλη Μπέλλο, επίκουρο καθηγητή στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
– Δημοφίλη Χαλκιώτη, από τη Συντονιστική Επιτροπή ενάντια στον ΧΥΤΑ Φυλής, μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου και του Γραφείου του Συμβουλίου Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ.
