«Σε λίγες μέρες, στις κάλπες που θα στηθούν, οι εργαζόμενοι, με την ψήφο τους θα κληθούν να απαντήσουν στο κρίσιμο ερώτημα, αν θα επιλέξουν να δώσουν συναίνεση στην αντιλαϊκή πολιτική, είτε ψηφίζοντας απευθείας τη ΝΔ, είτε ψηφίζοντας τα κόμματα που θα συνεχίσουν να της “βάζουν πλάτη”. Ή αν θα επιλέξουν να βάλουν εμπόδια, να παλέψουν για να αποσπάσουν και ορισμένες κατακτήσεις και να ανοίξουν έναν διαφορετικό δρόμο, σε συμπόρευση με το ΚΚΕ».
Αυτό επισήμανε στην αρχή της σημερινής (12/6) ομιλίας του ο Δημήτρης Κουτσούμπας, στην εκδήλωση που πραγματοποίησε στο ξενοδοχείο «Τιτάνια» η ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, με θέμα: «Ποιος είναι ο δημιουργός του τουριστικού θαύματος;».
Ο κύριος Κουτσούμπας κάλεσε τους εργαζόμενους «εργαζόμενοι να στείλουν ένα ηχηρό προειδοποιητικό μήνυμα, ότι η επόμενη αντιλαϊκή κυβέρνηση της ΝΔ, θα τα βρίσκει σκούρα, όταν θα υλοποιεί τα σχέδια σε βάρος του λαού που έχει στα σκαριά».
Προσθέτοντας πως «αυτό το μήνυμα μόνο με ένα τρόπο μπορεί να ακουστεί δυνατά: Με την ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση του ΚΚΕ και σε ψήφους και σε ποσοστά παντού σε όλη την χώρα. Γιατί μόνο το ΚΚΕ είναι 100% πραγματική μαχητική λαϊκή αντιπολίτευση».
«Ο ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποιεί γνωστά παλιά, βρώμικα ΠΑΣΟκικά κόλπα που μας έφτασαν έως εδώ»
Ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ και στον πρόεδρο του, Αλέξη Τσίπρα, γιατί «στην προσπάθειά του να ανακόψει την κατρακύλα του, έχει το θράσος να απευθύνεται στους προοδευτικούς ανθρώπους λέγοντας πως “κάθε προοδευτική ψήφος σε άλλα κόμματα πέραν του ΣΥΡΙΖΑ, αντικειμενικά λειτουργεί προς όφελος της Ν.Δ”.
Τα γνωστά παλιά, βρώμικα ΠΑΣΟκικά κόλπα που μας έφτασαν έως εδώ. Και τα οποία οι αριστεροί, οι προοδευτικοί τα γνώρισαν πολύ καλά τις προηγούμενες δεκαετίες γι αυτό τώρα εξοργίζονται με τον Τσίπρα που τα αντιγράφει. Μάλιστα, αυτά τα είπε σε σύσκεψη των συνδικαλιστικών τους στελεχών.
Αυτών που ξέρουν πολύ καλά ποιος με τη στάση του 4 χρόνια έβαζε πλάτη και λειτούργησε προς όφελος της ΝΔ και ποιος πρωτοστατούσε στους αγώνες για να της βάλουν εμπόδια, να αχρηστεύσουν τους αντεργατικούς νόμους της. Ποιος τα λέει αυτά; Ο ΣΥΡΙΖΑ που έδωσε σήμερα τη δυνατότητα στη ΝΔ και τον Μητσοτάκη να κοκορεύεται για το σχεδόν 41%, αφού την τροφοδότησε με εκατοντάδες χιλιάδες ψήφους ανθρώπων στους οποίους πρόβαλε τη λογική ότι δεν υπάρχει εναλλακτική για το λαό.
Αυτή είναι η μεγαλύτερη προσφορά του ΣΥΡΙΖΑ και του Τσίπρα στο σύστημα, ότι δεν υπάρχει άλλη διέξοδος για το λαό, παρά μόνο η σημερινή βαρβαρότητα του καπιταλιστικού συστήματος. Κι αυτή η λογική που προέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ και ως κυβέρνηση και ως αντιπολίτευση αντικειμενικά λειτούργησε προς όφελος της ΝΔ, αυθεντικού στυλοβάτη του συστήματος, όπως αποδείχτηκε και με το εκλογικό αποτέλεσμα της 21ης του Μάη».
Πρόσθεσε ότι: «”Δεν έχει καμιά σημασία το ΚΚΕ από το 7% να πάει στο 8%”, λέει ο Τσίπρας και συνεχίζει να ξύνεται στη γκλίτσα του τσοπάνη: Όμως, 1% παραπάνω στο ΚΚΕ είναι τουλάχιστον δυο βουλευτές περισσότεροι, οι οποίοι θα κάνουν πραγματική αντιπολίτευση και θα είναι πανταχού παρόντες. Ενώ, 1% παραπάνω στον ΣΥΡΙΖΑ είναι δυο βουλευτές που θα ψηφίζουν τα περισσότερα νομοσχέδια του Μητσοτάκη όπως έκαναν και πριν.
Και για να τελειώνουμε: Ο αρνητικός συσχετισμός όπως αποτυπώθηκε και με το εκλογικό αποτέλεσμα, περιλαμβάνει όχι μόνο τη ΝΔ, αλλά και τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, συνολικά τα κόμματα του κεφαλαίου που μοιράζονται τις ίδιες στρατηγικές συγκλίσεις. Αχτίδα φωτός σ’ αυτόν τον μαύρο κι άραχνο συσχετισμό αποτελεί το εκλογικό ποσοστό του ΚΚΕ».
Ο κύριος Κουτσούμπας αναρωτήθηκε «ποιο είναι, όμως, το “θαύμα” της καπιταλιστικής ανάπτυξης που μας προβάλλουν σαν πρότυπο;». Για ν’ απαντήσει: «Λίγες μέρες μόνο πριν, είχαμε το θάνατο μιας 63χρονης γυναίκας που μεταφερόταν με καρότσα στο νοσοκομείο, εν έτει 2023, σε έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, στην Κώ, όπου η κατάσταση του συστήματος υγείας παραμένει απελπιστική, με τραγικά αποτελέσματα.
Τραγική ειρωνεία: Από το ίδιο νησί είχε ξεκινήσει ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στιγμιότυπα για τη σύμπλευση της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ στις βασικές κατευθύνσεις κατά την προηγούμενη προεκλογική περίοδο. Από την Κω ο κ. Τσίπρας είχε προτείνει την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα υγείας, εκεί που ο δημόσιος δεν μπορεί να φτάσει, εννοώντας και τα νησιά, για να του απαντήσει την επόμενη μέρα ο κ. Μητσοτάκης ότι το έχει ψηφίσει ήδη αυτό. Όλα καλά και όλα ωραία, λοιπόν και οι ασθενείς μέσα στις καρότσες να αφήνουν την τελευταία τους πνοή.
Την ίδια εβδομάδα, όμως, είχαμε και τον θάνατο της 19χρονης εγκύου επίσης σε μια τουριστική περιοχή, στην ανατολική Αττική. Είχαμε και το θάνατο τουρίστριας στη Χαλκιδική, γιατί και πάλι το ασθενοφόρο του υποστελεχωμένου σε μέσα και προσωπικό ΕΚΑΒ, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, δεν κατόρθωσε να φτάσει έγκαιρα. Και μπορεί η ΝΔ να απέπεμψε από τα ψηφοδέλτιά της αυτόν τον ανεκδιήγητο που μας θύμισε τον ναζί Μένγκελε με τις δηλώσεις του για τους καρκινοπαθείς τελικού σταδίου, όμως σίγουρα δεν απέπεμψε την πολιτική που βάζει τα πάντα στη ζυγαριά του κόστους – οφέλους».
«Οι σακατεμένες καμαριέρες, τα διαλυμένα μυοσκελετικά των σερβιτόρων»
Ο κύριος Κουτσούμπας μίλησε για την «εκ διαμέτρου αντίθετη πορεία που ακολουθεί η καπιταλιστική ανάπτυξη και στον κλάδο του τουρισμού-επισιτισμού, σε σχέση με τα δικαιώματα και την ευημερία των εργαζομένων του κλάδου, των κατοίκων των τουριστικών περιοχών, συνολικά του λαού της χώρας μας.
Η “μαζική απόβαση” 2,5 εκ. τουριστών στο Ελευθέριος Βενιζέλος μόνο φέτος τον Μάη (αριθμός αυξημένος κατά 23,4% σε σύγκριση με το 2022, αλλά και κατά 11,1% σε σχέση με το 2019), η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 63,8% το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2022, αποτελούν τη βάση για τα “χαράς ευαγγέλια” των μεγάλων τουριστικών ομίλων.
Τα ίδια τα νούμερα αποκαλύπτουν, ότι με το ίδιο ή και λιγότερο προσωπικό, σε σχέση με πέρσι, η δουλειά είναι πιο έντονη και εξοντωτική. Με το μισό εκατομμύριο τουρίστες παραπάνω από το 2022 φέτος στην Αθήνα μόνο το μήνα Μάη, καταλαβαίνει κανείς το φόρτο εργασίας που αναλογεί σε κάθε έναν από τους εργαζόμενους σε ξενοδοχεία και εστιατόρια της πόλης.
Οι σακατεμένες από την υπερεργασία καμαριέρες, τα διαλυμένα μυοσκελετικά των σερβιτόρων, με τις ατελείωτες ώρες ορθοστασίας και τα εκατομμύρια πιάτα που βγάζουν οι μάγειροι καθημερινά, αποτυπώνουν την “πρόοδο” και την “ευημερία” που φέρνει για τους πολλούς η ανάπτυξη των κερδών των λίγων.
Ανθούν οι εργοδοτικοί εκβιασμοί, όπως αυτοί με επιβολή ποινικής ρήτρας 5.000€ σε εποχικούς εργαζόμενους, αν τυχόν παραιτηθούν, γιατί ακριβώς δεν αντέχουν τις άθλιες αυτές συνθήκες εργασίας».
Επισήμανε ότι «τώρα, κατά τους μεγαλοεργοδότες και τις κυβερνήσεις τους, χρειάζεται να δουλεύει ένας για δέκα, για να σπάσουν τα ρεκόρ εισπράξεων και να γεμίσουν ακόμα περισσότερο τα ταμεία τους. Αλλά και στον τομέα του εισοδήματος δεν στέκεται καμιά σύγκριση.
Πώς μπορεί να μπουν στη ζυγαριά τα 732,9 εκατ. ευρώ ταξιδιωτικές εισπράξεις του πρώτου τριμήνου του 2023 με τη μηδενική αύξηση των εργαζομένων στη εστίαση; Ή και την αύξηση μόλις κατά 40 ευρώ στους μισθούς των ξενοδοχοϋπαλλήλων, όπου βέβαια εφαρμόζεται, η κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας;».
Τόνισε ότι τώρα είναι «η ώρα να γίνει ταμείο για τα πεπραγμένα του καθενός. Να τιμωρηθούν στην κάλπη η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, τα κόμματα που άσκησαν διαχρονικά την παραπάνω πολιτική υπέρ των κερδών των λίγων εγκληματώντας απέναντι στις ανάγκες, τα δικαιώματα, τις ίδιες τις ζωές των πολλών».
Κάλεσε και τους εργαζόμενους στον επισιτισμό-τουρισμό να ενισχύσουν με την ψήφο τους το ΚΚΕ. Υπογραμμίζοντας ότι «τΤην ώρα που σε άλλα ψηφοδέλτια θα συναντήσουμε ακόμα και τους ίδιους τους μεγαλοξενοδόχους αυτοπροσώπως, στα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ βρίσκονται δοκιμασμένοι αγωνιστές και από τον κλάδο του επισιτισμού-τουρισμού, αναγνωρισμένοι από όλους τους εργαζόμενους, που έχουν δώσει ήδη τα διαπιστευτήριά τους.
Μόνοι τους οι άλλοι, με τα κέρδη των ξενοδόχων, των τουριστικών ομίλων, των πλατφορμών και των αλυσίδων εστίασης. Και όλοι μας, όλοι εμείς, με το ΚΚΕ και τη δύναμη των πολλών, να φέρουμε τα πάνω – κάτω».
