Για τις καταστροφικές πυρκαγιές και την «αμείλικτη» δίωξη των υπευθύνων μίλησαν Πρωθυπουργός και ΠτΔ

27
Ιούλιος
2023

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Την πεποίθηση ότι οι φωτιές μπαίνουν κατά κανόνα από ανθρώπινο χέρι, μετέφερε στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο Πρωθυπουργός κατά την μεταξύ τους συνάντηση στο Προεδρικό Μέγαρο, δεσμευόμενος ότι «Ο πέλεκυς της δικαιοσύνης θα είναι αμείλικτος» για τους υπαίτιους.

Ο διάλογος Μητσοτάκη-Σακελλαροπούλου

Κυριάκος Μητσοτάκης: Οι ημέρες ήταν δύσκολες και πολύ στενάχωρες.
Θρηνούμε 4 συμπολίτες μας 2 πιλότους που έπεσαν στη μάχη της φωτιάς και 2 συμπολίτες που δεν πρόλαβαν να απομακρυνθούν από τη φωτιά
Η κλιματική κρίση είναι μία πραγματικότητα αλλά δεν είναι και άλλοθι.
Η χώρα πρέπει να κάνει περισσότερα βήματα.
Η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να αναπροσαρμόσει το σχεδιασμού για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών. Το κράτος δεν ήταν απών. Είναι βέβαιο πως πρέπει να γίνουμε καλύτεροι. Είναι η υποχρέωση που πρέπει να αναλάβουμε απέναντι στον ελληνικό λαό.
Και στη μνήμη αυτών που έχασαν τη ζωή τους στο καθήκον. Να ευχαριστήσω όσες και όσους δίνουν τη μάχη στα μέτωπα των πυρκαγιών. Βοήθησαν να κάνουμε πολύ μεγάλες εκκενώσεις χωρίς να κινδυνεύσει κανένας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους πολίτες. Το κράτος να κινητοποιήσει της εθελοντικές ομάδες της κοινωνίας

Κατερίνα Σακελλαροπούλου: Δυστυχώς είναι τραγικό ότι βρισκόμαστε σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Συναντά τις αδυναμίες και τις δυσκολίες μας. Η πολιτεία έχει ρόλο να παίξει είναι συγκινητικό το πως κινητοποιήθηκαν οι πολίτες στη Ρόδο.
Είναι τραγικό ότι χάνονται ανθρώπινες ζωές. Πάνω από όλα είναι η ανθρώπινη ζωή, αλλά χάνονται και ζωάκια και δεν μπορεί να γίνει εκκένωση εκεί, μόνο ότι κάνουν οι εθελοντές.
Τραγικό χάσαμε τα δύο παλικάρια της αεροπορίας και τους δύο συμπολίτες μας.
Μακάρι να έχουν δύναμη όσοι επιχειρούν στα μέτωπα.

 

Ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να αναπροσαρμόσει τον σχεδιασμό της για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε αυτήν την  κατεύθυνση. Και στη διάρκεια των πρόσφατων πυρκαγιών.Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει το κράτος ότι ήταν απών. Υπήρχαν πυροσβέστες και εναέρια μέσα. Αλλά είναι βέβαιο ότι πρέπει να γίνουμε καλύτεροι και να μάθουμε από τους καλύτερους και διαρκώς να βελτιωνόμαστε και να μην αρκεστούμε στην πρόοδο που έχουμε πετύχει».

Όπως τόνισε «αυτή είναι η υποχρέωση που έχουμε αναλάβει από τον ελληνικό λαό» ενώ σημείωσε ότι «έχουμε πια και αυτοτελές υπουργείο αλλά και σημαντικούς χρηματοδοτικούς πόρους, οι οποίοι μπορούν να κατευθυνθούν σε αυτή την προσπάθεια. Δεν αναφέρομαι μόνο στην ενίσχυση των μέσων κατάσβεσης που έχουν ήδη δρομολογηθεί οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες αλλά πρέπει να δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις προληπτικές δράσεις, στο τι κάνουμε ουσιαστικά τον χειμώνα με τα δάση μας», είπε , επισημαίνοντας ότι πρέπει να κάνουμε περισσότερα εκτός αντιπυρικής περιόδου.

Στη μνήμη, αυτών που έχασαν τη ζωή τους επιτελώντας μια εξαιρετικά δύσκολη και επικίνδυνη αποστολή ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε «όσες και όσους εξακολουθούν να δίνουν τη μάχη στα μέτωπα των πυρκαγιών, την πυροσβεστική, τις ένοπλες δυνάμεις την αστυνομία, το λιμενικό, που τόσο πολύ βοήθησαν ώστε να γίνουν πολύ μεγάλες εκκενώσεις με τρόπο οργανωμένο χωρίς να κινδυνεύσει ανθρώπινη ζωή”.

Ξεχωριστό ήταν το «ευχαριστώ» του πρωθυπουργού στους εθελοντές για τους οποίους είπε ότι «ειδικά στη Ρόδο έδειξαν μία εντυπωσιακή αυτάπαρνηση».

«Είναι χρέος του κράτους ειδικά αυτές τις υγιείς εθελοντικές δυνάμεις της κοινωνίας να τις κινητοποιήσει και να τις οργανώσει με ακόμη πιο αποτελεσματικό τρόπο έτσι ώστε να κάνουμε όλοι μαζί το καλύτερο δυνατό απέναντι σε ένα φυσικό φαινόμενο που θα μας συνοδεύει για πάρα πολλά χρόνια».

Ακολούθως, ο πρωθυπουργός ανάφερε ότι  «οι φωτιές μπαίνουν κατά κανόνα από ανθρώπινο χέρι» διευκρινίζοντας ότι «αν πρόκειται για αμέλεια είναι ασυγχώρητη« και κάλεσε τους πολίτες να τηρούν τους κανόνες της κοινής λογικής.

Υπογράμμισε ωστόσο ότι αν πρόκειται για δόλο πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι ο πέλεκυς της Δικαιοσύνης θα είναι αμείλικτος απέναντι σ’ αυτούς που πιστεύουν ότι μπορούν να ξεφύγουν, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και φυσικά καταστρέφοντας τον πολύτιμο δασικό μας πλούτο.

Οικονομικός μετασχηματισμός και επενδύσεις 3 δισ. ευρώ από τον όμιλο AKTOR

Σε μια ιστορική καμπή για το ελληνικό επιχειρείν, ο…

Ανακοίνωση του ΚΚΕ Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών

Το ΚΚΕ έχει ασίγαστο μέτωπο με ό,τι “ναρκώνει” το…

Ο «χάρτης» των ναρκωτικών στην Ελλάδα: Κυριαρχούν κοκαΐνη και κάνναβη – Το νέο ψηφιακό modus operandi των κυκλωμάτων

Μεγάλες δομικές αλλαγές στον τρόπο δράσης των δικτύων διακίνησης…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ