Κάθετη μείωση των προστίμων που πληρώνει η Ελλάδα για τις παράνομες χωματερές

21
Σεπτέμβριος
2023

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Η Ελλάδα απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής χρηματικών κυρώσεων, ύψους 720.000 ευρώ τον χρόνο, που της είχαν επιβληθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για εννέα Χώρους Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ), όπως έγινε γνωστό από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ύστερα από συνεργασία με την αρμόδια γραμματεία του, ΓΓ Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, και των τοπικών αρχών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, μετά τη λειτουργία τής Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία, τα απόβλητα των Δήμων Τριφυλίας, Μεσσήνης και Οιχαλίας, οδηγούνται προς επεξεργασία στη νέα μονάδα, με αποτέλεσμα την οριστική παύση της ανεξέλεγκτης απόρριψης αποβλήτων στους δήμους αυτούς.

Συνεπώς, οι 9 περιπτώσεις προστίμων για ΧΑΔΑ, του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, που επιβάρυναν τη Μεσσηνία για τους παραπάνω δήμους, πλέον δεν υφίστανται, με αποτέλεσμα τη μείωση των ετήσιων προστίμων που επιβαρύνουν τη χώρα κατά 720.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα κατέβαλε το ποσό των 80.000 ευρώ, σε ετήσια βάση, για καθεμία από τις 65 περιπτώσεις ΧΑΔΑ που υπήρχαν το α’ εξάμηνο του 2019.

 

Σήμερα, η χώρα έχει απαλλαγεί από περίπου τα 2/3 αυτών των προστίμων και πλέον οι περιπτώσεις για τις οποίες επιβαρύνεται με πρόστιμο έχουν μειωθεί στις 23. Συνολικά, από το 2019 οι Έλληνες φορολογούμενοι απαλλάχθηκαν από καταβολές σε πρόστιμα στην ΕΕ, ύψους 3.360.000 ευρώ τον χρόνο. Στόχος είναι μέχρι τέλος του 2024, να έχουν μηδενιστεί όλα τα πρόστιμα.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, δήλωσε: «Σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές μειώθηκαν, σημαντικά, τα πρόστιμα που δυστυχώς πληρώνει ακόμα η χώρα μας για παράνομες χωματερές. Συνεχίζουμε την προσπάθεια, ώστε μέχρι το 2024, τα όποια πρόστιμα εκκρεμούν να εξαλειφθούν πλήρως».

Απ΄ την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος, σημείωσε: «Η σημαντική μείωση των προστίμων που η χώρα μας πλήρωνε στην ΕΕ για τους παράνομους χώρους διάθεσης απορριμμάτων είναι αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς και συγκεκριμένου σχεδιασμού από πλευράς της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Αποβλήτων του ΥΠΕΝ, καθώς και καλής συνεργασίας που έχουμε με τις τοπικές αρχές.

Μειώσαμε κατά 2/3 τα πρόστιμα της ντροπής, που παραλάβαμε το 2019, τα πρόστιμα της διαχείρισης του χθες.

Πλέον η χώρα γυρίζει σελίδα στη διαχείριση των αποβλήτων και σταδιακά αποκτά σύγχρονες υποδομές για τη διαχείρισή τους, ακολουθώντας παράλληλα και τις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Δεσμευτικός στόχος είναι μέχρι τέλος του 2024, τα πρόστιμα αυτά να έχουν εξαλειφθεί».

Μουντιάλ 2026: «Ελβετικό ρολόι» στο Βανκούβερ – Πρώτη στον όμιλο με σόου Μανζάμπι

Η Ελβετία επιβεβαίωσε την εξαιρετική της αγωνιστική κατάσταση και…

Στη βασιλική οικογένεια του Κατάρ η θρυλική «Βίλα Τσερτόζα» του Μπερλουσκόνι

Μια από τις πιο διάσημες, πολυτελείς και ιστορικές επαύλεις…

«Ο Ανδρέας εμπνέει τους αγώνες της γενιάς μας» – Συζήτηση με τον Γιώργο Α. Παπανδρέου και τον Κώστα Σκανδαλίδη

 Ξεχωριστές πτυχές της πολιτικής παρακαταθήκης του Ανδρέα Παπανδρέου, που…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ