Νέο θεσμικό πλαίσιο για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων

11
Οκτώβριος
2023
Β. Σπανάκης: Παράταση της προθεσμίας για ρύθμιση οφειλών προς τους ΟΤΑ έως τις 14 Μαρτίου

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, βρίσκεται  η ποιοτική αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας όπως διαβεβαίωσε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Βασίλειος Πέτρος Σπανάκης, ο οποίος συμμετείχε στο «2ο Διεθνές Wellbeing Forum/Ενδυναμώνουμε τους Ανθρώπους, Αγκαλιάζουμε τη Γη-Η Ψυχική Υγεία στο Κέντρο του Οικοσυστήματος, που διασφαλίζει τη Βιωσιμότητα του Πλανήτη».

«Θέλουμε οι εργαζόμενοι να είναι υγιείς, να νιώθουν και να είναι ασφαλείς και να αισθάνονται ικανοποιημένοι από το περιβάλλον, στο οποίο εργάζονται» σημείωσε ο κ. Σπανάκης και συμπλήρωσε ότι ο στόχος για ικανοποιημένους εργαζόμενους αποτελεί μία κοινωνική επένδυση. Όπως είπε, οι εργαζόμενοι οι οποίοι είναι ευχαριστημένοι με την εργασία τους, μπορούν να είναι περισσότερο αποδοτικοί, αυξάνοντας την παραγωγικότητα και συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην οικονομική πρόοδο, στην ανάπτυξη και στην κοινωνική ευημερία.

Ολιστική προσέγγιση των συνθηκών εργασίας

Ο υφυπουργός Εργασίας τόνισε την αξία της πρόληψης για την ψυχική υγεία των εργαζομένων. Ειδικότερα, υπογράμμισε: «Σχεδιάζουμε την πολιτική μας με μία ολιστική προσέγγιση στις συνθήκες εργασίας. Διασφαλίζουμε την ευεξία των εργαζομένων, με έμφαση στην πρόληψη και προωθούμε την εδραίωση μίας εργασιακής κουλτούρας, προάγοντας την ψυχική υγεία των εργαζομένων, με γνώμονα την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής ζωής τους».

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε δράσεις του υπουργείου που προάγουν την ψυχική υγεία των εργαζομένων, επισημαίνοντας τα εξής: «Προωθούμε δράσεις, όπως ο εργασιακός αθλητισμός, που ενισχύουν την κοινωνικοποίηση των εργαζομένων και προάγουν την ευεξία τους. Όσον αφορά στον εργασιακό αθλητισμό, πέρα από τα οφέλη που έχει η άσκηση για τη σωματική και ψυχική υγεία, με τη συμμετοχή των εργαζομένων σε αθλήματα της αρεσκείας τους, χτίζονται ισχυροί δεσμοί μεταξύ των εργαζομένων, που προάγουν την ομαδικότητα, την ευγενή άμιλλα, τη συνεργασία και τη συλλογική προσπάθεια».

Στα «σκαριά» νέα νομοθετική πρωτοβουλία

Επίσης, ο κ. Σπανάκης ανακοίνωσε ότι το υπουργείο ετοιμάζει ένα δεύτερο νομοσχέδιο, που αφορά σε θέματα κοινωνικής ασφάλισης και στην παροχή ευκαιριών για τους συνταξιούχους που θέλουν να εργαστούν. Η επόμενη νομοθετική πρωτοβουλία θα έχει να κάνει με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υφυπουργός Εργασίας απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στον ανοιχτό δημόσιο διάλογο για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων. «Θέλω να σας προσκαλέσω να συμμετέχετε στον ανοιχτό κοινωνικό διάλογο, που ξεκινάμε στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων. Οι προτάσεις θα είναι για εμάς πυλώνας, οδηγός γι’ αυτή τη νομοθετική μας πρωτοβουλία και θα κάνουμε βήματα μπροστά. Θέλουμε και μπορούμε η χώρα μας να είναι πιλότος σε αυτή την προσπάθεια σε ολόκληρη την Ευρώπη» ανέφερε ο κ. Σπανάκης.

Καλλιθέα: Δολοφόνησαν ανήλικο με μαχαίρι στο στήθος

Ένας νεαρός έχασε τη ζωή του σε αιματηρή συμπλοκή…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ