Ο ηγέτης του εθνικιστικού ακροδεξιού κόμματος ΜΗΡ και κυβερνητικός εταίρος του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, Ντεβλέτ Μπαχτσελί, προχώρησε σε προκλητικές δηλώσεις αναφορικά με τα Δωδεκάνησα. Μετά τη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματός του, υποστήριξε ότι «έγινε σφετερισμός των Δωδεκανήσων, τα οποία αποκτήθηκαν μέσω “παιχνιδιών του ποδαριού”», τονίζοντας πως η Τουρκία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς αυτά τα νησιά.
Οι ακραίες αυτές αναφορές του Μπαχτσελί προήλθαν ύστερα από δημοσιεύματα στον τουρκικό Τύπο, τα οποία αναπαρήγαγαν ελληνικές ειδήσεις σχετικά με τη μεταφορά και εγκατάσταση πυραυλικών συστημάτων για την άμυνα των ελληνικών νησιών.
Ο Μπαχτσελί, που έκανε και ειδικές αναφορές στη διαδικασία προσέγγισης με τους Κούρδους, αλλά και στην αντιμετώπιση του ΡΚΚ, δήλωσε τα εξής: «Είναι ανοησία να πιστεύουμε ότι τα προβλήματα θα τελειώσουν εάν τα αγνοήσουμε… Η Τουρκία είναι ένα πολύ ισχυρό κράτος. Έχει το θάρρος και την ανθεκτικότητα να παίρνει με αποφασιστικότητα απόφαση για κάθε κεφάλαιο προβλημάτων και να παρεμβαίνει εντός των ιστορικών της συνόρων. Τα Δωδεκάνησα δεν νοούνται δίχως την Τουρκία. Τα σχέδια εξοπλισμού αποτελούν πρόκληση για την Τουρκία και συμπαρασύρουν το Αιγαίο σε μια δίνη εντάσεων.
Έχουν σφετερισθεί τα Δωδεκάνησα και τα πήραν με παιχνίδια του ποδαριού. Το να ζήσει η Τουρκία χωρίς τα Δωδεκάνησα είναι ένα όνειρο. Το να ακολουθείται μια επιθετική πολιτική στην απέναντι όχθη του Αιγαίου δεν έχει να ωφελήσει τίποτα σε καμία χώρα».
«Η Τουρκία δεν πρόκειται να εγκαταλείψει ποτέ τη Γαλάζια Πατρίδα. Η Αθήνα να προσέχει τα βήματά της. Τα αποτελέσματα των ενεργειών της Ελλάδας θα είναι βαριά. Δεν υπάρχουν μόνιμες φιλίες ή εχθρότητες μεταξύ κρατών. Ούτε και υπήρξαν μέχρι σήμερα. Μπαίνουμε σε μια περίοδο στον κόσμο όπου τελειώνει η μια κρίση και αρχίζει η άλλη. Το εσωτερικό μας μέτωπο πρέπει να είναι ισορροπημένο…» πρόσθεσε ο εταίρος του Ερντογάν.
