Στον περιορισμό των σοβαρών επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης που απειλούν τις σύγχρονες πόλεις στοχεύει ο δήμος Θεσσαλονίκης με τη φύτευση εντός του έτους 5.000 δέντρων, μετά και από την περίοδο έντονων διαμαρτυριών που είχε προηγηθεί για τις εκατοντάδες κοπές από τη διοίκηση Ζέρβα.
Η επιχείρηση… πράσινο ξεκίνησε το προηγούμενο διάστημα και ήδη έχουν φυτευτεί σε διάστημα πέντε εβδομάδων περίπου 1.000 δέντρα. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια του δήμου καλούνται να παίξουν τόσο ο ιδιωτικός τομέας όσο και η δημοτική αρχή, η οποία έχει απευθύνει κάλεσμα σε εταιρείες για χορηγίες δέντρων.
Στόχος να καλυφθούν οι 3.500 κενές δενδροδόχοι
Η προσπάθεια ξεκίνησε από τις 3.500 κενές δενδροδόχους, στις οποίες η αρμόδια υπηρεσία άρχισε να φυτεύει δέντρα. Μέχρι στιγμής έχουν φυτευτεί οι χίλιες και έως τον Απρίλιο, που τελειώνει η φυτευτική περίοδος, εκτιμάται ότι θα έχουν καλυφθεί οι περισσότερες. Τα δέντρα που φυτεύονται είναι ακακίες, νεραντζιές, καλλωπιστικές δαμασκηνιές, ψευδοπλάτανοι, λιγούστρα και σφένδαμοι, όπως έχουν υποδείξει γεωπόνοι.
Όπως εξήγησε στη Voria.gr ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα Περιβάλλοντος και Πρασίνου, Βασίλης Διαμαντάκης, η νέα διοίκηση παρέλαβε από την προηγούμενη μια σύμβαση που βρισκόταν σε εξέλιξη και έχει διάρκεια έως το 2026, προβλέποντας 4.000 φυτεύσεις (1.000 κάθε χρόνο) και 2.000 κοπές καθώς και κλαδεύσεις. «Κάναμε διαπραγμάτευση με τον εργολάβο και συμφωνήσαμε τα χρήματα που είναι για τις κοπές να γίνουν φυτεύσεις. Έτσι μέσα από την ίδια σύμβαση καταφέραμε να έχουμε παραπάνω φυτεύσεις δέντρων», υπογράμμισε ο κ. Διαμαντάκης. Με την τροποποίηση της σύμβασης προέκυψαν συνολικά 3.700 νέες φυτεύσεις δέντρων.
Εκτός από τις κενές δενδροδόχους, σύμφωνα με τον εντεταλμένο σύμβουλο, φυτεύσεις θα γίνουν και σε άλλες περιοχές του δήμου. Ένα από τα σημεία είναι και η Νέα Παραλία, όπου εκτιμάται ότι μπορούν να φυτευτούν έως και 1.000 δέντρα. Η πύκνωση της βλάστησης στο παραλιακό μέτωπο θα ξεκινήσει από το πάρκο του Βασιλικού Θεάτρου, όπου είχαν κοπεί αρκετές λεύκες, και σταδιακά η επιχείρηση για νέα δέντρα θα επεκτείνεται προς το Μέγαρο Μουσικής.
Μέσω άλλου προγράμματος πρόκειται να φυτευτούν έως τον Απρίλιο 700 δέντρα στον Ζωολογικό Κήπο, προκειμένου να πυκνώσει η βλάστηση στον χώρο. Νέα δέντρα θα φυτευτούν σε αλάνες, πάρκα και όπου υπάρχουν κενές περιοχές σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες. «Πολιτική μας είναι να δημιουργήσουμε ένα θετικό ισοζύγιο στην πόλη», τόνισε ο κ. Διαμαντάκης. Οι φυτεύσεις θα τελειώσουν τον Απρίλιο και θα ξεκινήσουν εκ νέου τον Οκτώβριο, με τη νέα φυτευτική περίοδο. «Με τον ίδιο ρυθμό θα συνεχίσουμε και τις επόμενες χρονιές», σημείωσε.
