Πολλές εκρήξεις ακούστηκαν απόψε στα βόρεια της Τεχεράνης, μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο, την ίδια ώρα που το Ιράν έπληττε μια αμερικανική βάση στο Κατάρ.
Δημοσιογράφος του πρακτορείου είδε γύρω στις 20:55, τοπική ώρα, κίτρινες αναλαμπές στον ουρανό, όπως αυτές που προκαλούνται από τα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας, όταν ενεργοποιούνται.
Σύμφωνα με ένα ιρανικό πρακτορείο, τα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας ενεργοποιήθηκαν για να αναχαιτίσουν «εχθρικούς στόχους».
«Χτυπήσαμε το μεγαλύτερο στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο του αμερικανικού στρατού στη Δυτική Ασία»
Οι Φρουροί της Επανάστασης εξέδωσαν ανακοίνωση το βράδυ της Δευτέρας σχετικά με τη στοχοποίηση της αμερικανικής βάσης Al Udeid στο Κατάρ.
«Μετά τη στρατιωτική επίθεση των ΗΠΑ κατά των ειρηνικών πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν, μια ξεκάθαρη παραβίαση του διεθνούς δικαίου, και με βάση μια απόφαση του Ανώτατου Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας και υπό την καθοδήγηση του Κεντρικού Αρχηγείου Khatam al-Anbia, οι Φρουροί της Επανάστασης πραγματοποίησαν την επιχείρηση Bashayer al-Fatah, με στόχο τη βάση Al Udeid στο Κατάρ, χρησιμοποιώντας καταστροφικούς και ισχυρούς πυραύλους» σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Και προστίθεται: «Η βάση αυτή είναι το αρχηγείο της Κεντρικής Διοίκησης των Αεροπορικών Δυνάμεων και το μεγαλύτερο στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο του αμερικανικού στρατού στην περιοχή της Δυτικής Ασίας».
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι το Ιράν «δεν θα επιτρέψει, σε καμία περίπτωση, να μείνει αναπάντητη οποιαδήποτε επίθεση κατά της κυριαρχίας του, της εδαφικής του ακεραιότητας ή της εθνικής του ασφάλειας. Οι κινητές στρατιωτικές βάσεις και οι στόχοι των ΗΠΑ στην περιοχή δεν αποτελούν σημεία ισχύος, αλλά μάλλον μεγάλες αδυναμίες για το καθεστώς αυτό».
Κλείνει τον εναέριο χώρο του και το Μπαχρέιν
Το Μπαχρέιν αποφάσισε να κλείσει προσωρινά τον εναέριο χώρο του μετά την επίθεση του Ιράν στην αμερικανική βάση στο Κατάρ. Ανάλογη απόφαση είχαν πάρει προ ολίγου τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπως βέβαια και το Κατάρ.
Πέρα όμως από το Μπαχρέιν κλείνει τον εναέριο χώρο του και το Ιράκ.
Το Ιράν ειδοποίησε πριν από την επίθεση στο Κατάρ
Οι New York Times αναφέρουν ότι το Ιράν ειδοποίησε το Κατάρ πριν από την πυραυλική επίθεση στην αμερικανική βάση προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τις απώλειες.
Οι αξιωματούχοι τους οποίους επικαλούνται οι NYT λένε ότι το χτύπημα ήταν συμβολικό, αλλά θα χρησίμευε και σαν διέξοδος από την κρίση. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί το 2020 όταν οι Ιρανοί βομβάρδισαν αμερικανικές βάσεις στο Ιράκ μετά τη δολοφονία του Κασέλ Σολεϊμανί.
Συναγερμός μετά τις ιρανικές επιθέσεις: Αμερικανικά μαχητικά «σηκώθηκαν» από τη Σαουδική Αραβία
Αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη «σηκώθηκαν», σύμφωνα με αναφορές, από την αεροπορική βάση Prince Sultan στη Σαουδική Αραβία, μετά την πυραυλική επίθεση που εξαπέλυσε το Ιράν σε αμερικανικές βάσεις στο Κατάρ και στο Ιράκ.
Η κυβέρνηση του Κατάρ ανακοίνωσε πως όλοι οι ιρανικοί πύραυλοι αναχαιτίστηκαν και δεν αναφέρθηκαν θύματα ή υλικές ζημιές.
Τα μέσα ενημέρωσης του Κατάρ ανέφεραν ότι τα συστήματα αεράμυνας κατάφεραν να αναχαιτίσουν και να καταστρέψουν 9 από τους 10 πυραύλους που εκτόξευσε το Ιράν προς τη βάση Al Udeid στο Κατάρ.
Κλειστός και ο εναέριος χώρος των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
Τα αεροσκάφη αλλάζουν πορεία και απαμακρύνονται και από τις δύο χώρες.
16:55 UTC
Qatar airspace – closed
UAE airspace – closed pic.twitter.com/jTVbOwzImD— Flightradar24 (@flightradar24) June 23, 2025
Κατάρ: Δεν αναφέρθηκαν θύματα από τις ιρανικές πυραυλικές επιθέσεις, αναχαιτίσαμε τις επιθέσεις
Δεν αναφέρθηκαν θύματα από ιρανικές πυραυλικές επιθέσεις, ο εναέριος χώρος πάνω από το Κατάρ παραμένει ασφαλής, όλοι οι πύραυλοι αναχαιτίστηκαν, ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας της χώρας.
Statement from the Qatari Ministry of Defense in response to the ballistic missile attack moments ago by Iran:
“The Ministry of Defense announced that Qatari air defenses successfully intercepted a missile attack targeting Al Udeid Air Base.
Thanks to God and the vigilance of…
— OSINTdefender (@sentdefender) June 23, 2025
Κατάρ: Αναχαιτίστηκε η πυραυλική επίθεση στην αεροπορική βάση Αλ Ουντέιντ
Το Υπουργείο Άμυνας του Κατάρ ανακοίνωσε ότι τα συστήματα αεράμυνάς του αναχαίτισαν με επιτυχία πυραύλους που στόχευαν την αεροπορική βάση Αλ Ουντέιντ.
Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο πρόσθεσε ότι δεν υπάρχουν αναφορές για θανάτους ή τραυματισμούς, αποδίδοντας το γεγονός αυτό «στην επαγρύπνηση των ενόπλων δυνάμεων και στα προληπτικά μέτρα που ελήφθησαν».
Το υπουργείο διαβεβαίωσε τον κόσμο ότι ο εναέριος χώρος και το έδαφος του Κατάρ παραμένουν ασφαλή και ότι οι ένοπλες δυνάμεις του είναι πλήρως προετοιμασμένες να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε απειλή.
— وزارة الدفاع – دولة قطر (@MOD_Qatar) June 23, 2025
Η Σαουδική Αραβία καταδίκασε την επίθεση του Ιράν στο Κατάρ
Η Σαουδική Αραβία καταδίκασε «με τον πιο έντονο τρόπο» την επίθεση του Ιράν στο Κατάρ. Συγκεκριμένα, όπως μετέδωσε η κρατική τηλεόραση της χώρας, η Σαουδική Αραβία έκανε λόγο για «κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς δικαίου».
Στην Αίθουσα Επιχειρήσεων του Λευκού Οίκου ο Τραμπ με τον Χέγκσεθ
Το CNBC μετέδωσε, επικαλούμενο αξιωματούχο της αμερικανικής κυβέρνησης, ότι ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ βρίσκεται στην αίθουσα επιχειρήσεων με τον υπουργό Άμυνας Πιτ Χέγκσεθ και τους αρχηγούς των ενόπλων δυνάμεων.
Ο Λευκός Οίκος και το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ «παρακολουθούν στενά» πιθανές απειλές κατά της αεροπορικής βάσης αλ Ουντέιντ στο Κατάρ. Ο Τραμπ ήταν επίσης εκεί το Σαββατοκύριακο, διατάζοντας τις αμερικανικές επιθέσεις στο Ιράν, οι οποίες οδήγησαν σε αυτή την απάντηση.
