Ο Έλον Μασκ άναψε νέο φυτίλι στις σχέσεις του με την Ευρωπαϊκή Ένωση, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση ότι η Κομισιόν επιβάλλει πρόστιμο 120 εκατομμυρίων ευρώ στην πλατφόρμα X για παραβίαση του Digital Services Act. Ο δισεκατομμυριούχος αντέδρασε με προσωπικές επιθέσεις και απειλές, δηλώνοντας ότι η «απάντηση» δεν θα περιοριστεί στην εταιρεία του.
«Στοχοποιούν κι εμένα προσωπικά» – Οι οργισμένες αναρτήσεις του Μασκ
Σε μια σειρά από οργιστικά posts, ο Μασκ υποστήριξε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση «δεν τιμώρησε μόνο το X αλλά και τον ίδιο», αφήνοντας να εννοηθεί πως θα στραφεί εναντίον συγκεκριμένων ευρωπαίων αξιωματούχων. Μάλιστα χαρακτήρισε τους ρυθμιστές «EU woke Stasi commissars», προειδοποιώντας ότι η ΕΕ «θα βιώσει το πραγματικό Streisand Effect».
The “EU” imposed this crazy fine not just on @X, but also on me personally, which is even more insane!
Therefore, it would seem appropriate to apply our response not just to the EU, but also to the individuals who took this action against me. https://t.co/n2LE0eZiI7
— Elon Musk (@elonmusk) December 5, 2025
Γιατί επιβλήθηκε το πρόστιμο – Τι απαντά η Κομισιόν
Η Κομισιόν κατηγορεί το X για παραπλανητικές πρακτικές και παραβίαση κανόνων διαφάνειας:
• Τη μετατροπή του μπλε σήματος σε επί πληρωμή υπηρεσία
• Την ελλιπή διαφάνεια στη διαφημιστική βιβλιοθήκη
• Τη μη παροχή δεδομένων σε ερευνητές
Οι ευρωπαίοι αξιωματούχοι επιμένουν πως «δεν υπάρχει θέμα λογοκρισίας», αλλά υποχρέωση της πλατφόρμας να λειτουργεί με διαφάνεια.
Αντίδραση και από τις ΗΠΑ – Ρούμπιο: «Επίθεση στον αμερικανικό λαό»
Η υπόθεση έχει ήδη μεταφερθεί στο πολιτικό πεδίο της Ουάσινγκτον.
Ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο χαρακτήρισε την απόφαση «επίθεση κατά όλων των αμερικανικών πλατφορμών», ενώ ο αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς μίλησε για «χτύπημα στην ελευθερία του λόγου». Ακόμη και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ παρενέβη, κατηγορώντας την ΕΕ για «υπερβολική και αντιπαραγωγική ρύθμιση».
Ένα μέτωπο που απειλεί να εξελιχθεί σε κρίση
Το πρόστιμο θεωρείται μόνο η αρχή μιας ευρύτερης έρευνας για τον τρόπο λειτουργίας του X. Η ένταση μεταξύ κυβέρνησης Τραμπ και Βρυξελλών κορυφώνεται, ενώ ο Μασκ δείχνει αποφασισμένος να τραβήξει τη σύγκρουση στα άκρα.
Οι επόμενες κινήσεις και από τις δύο πλευρές αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς η υπόθεση μπορεί να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο εκρηκτικά γεωπολιτικά μέτωπα της εποχής.
