Μια άγνωστη παρασκηνιακή κόντρα ανάμεσα στο αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας (Πεντάγωνο) και την εταιρεία SpaceX του Έλον Μασκ φέρνει στο φως της δημοσιότητας το πρακτορείο Reuters. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, οι δύο πλευρές ήρθαν σε σφοδρή αντιπαράθεση με αφορμή την απόφαση της SpaceX να πενταπλασιάσει το κόστος σύνδεσης των δορυφορικών τερματικών Starlink, τα οποία χρησιμοποιούνται για την καθοδήγηση των αμερικανικών drones αυτοκτονίας (kamikaze drones) στο πολεμικό μέτωπο του Ιράν.
Όπως αποκαλύπτουν έγγραφα του Πενταγώνου και πηγές που επικαλείται το Reuters, η SpaceX αξίωσε την αύξηση της μηνιαίας συνδρομής ανά τερματικό από τα 5.000 δολάρια στα 25.000 δολάρια, επιχειρηματολογώντας ότι ο στρατός χρησιμοποιούσε ένα εξαιρετικά αναβαθμισμένο επίπεδο υπηρεσιών χωρίς να το πληρώνει. Παρά τις αρχικές τριβές, το Πεντάγωνο αναγκάστηκε τελικά να υποκύψει και να αποδεχθεί τις νέες, υπέρογκες χρεώσεις, καθώς το δίκτυο του Μασκ έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για τις στρατιωτικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ.
Η διαμάχη επεκτείνεται και στη χρήση της τεχνολογίας Direct-to-Cell (απευθείας σύνδεση κινητών με δορυφόρους) για τους Ιρανούς πολίτες, οι οποίοι προσπαθούν να παρακάμψουν το γενικό «μπλακάουτ» στο διαδίκτυο που έχει επιβληθεί στη χώρα.
Αυξάνεται η Επιρροή του Έλον Μασκ στην Αμερικανική Άμυνα
Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τη διαρκώς αυξανόμενη γεωπολιτική και στρατιωτική ισχύ που συγκεντρώνει στα χέρια του ο Έλον Μασκ. Καθώς το Starlink αποδεικνύεται το πιο αποτελεσματικό και ανθεκτικό δίκτυο τηλεπικοινωνιών σε εμπόλεμες ζώνες, η SpaceX αποκτά ένα πανίσχυρο διαπραγματευτικό χαρτί απέναντι στην Ουάσιγκτον, επηρεάζοντας άμεσα τόσο το κόστος όσο και τη στρατηγική των σύγχρονων πολεμικών επιχειρήσεων.
