Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε ο δήμος Θήρας, με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
«Με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, ο Δήμος Θήρας κηρύσσει κατάσταση έκτακτης ανάγκης, για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών και την διαχείριση των συνεπειών που προέκυψαν από την σεισμική δραστηριότητα που εκδηλώνεται το τελευταίο διάστημα στην παραπάνω περιοχή. Η εν λόγω κήρυξη θα ισχύει από την 1η Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει για έναν μήνα δηλαδή έως την 1η Μαρτίου», αναφέρει η ανακοίνωση.
Τα προληπτικά μέτρα
Ο Δήμος Θήρας εξέδωσε ανακοίνωση υπενθυμίζοντας τα προληπτικά μέτρα πολιτικής προστασίας που είναι σε ισχύ σήμερα.
«Υπενθυμίζουμε τα προληπτικά μέτρα πολιτικής προστασίας που είναι σε ισχύ σήμερα:
Α. Αναστολή λειτουργίας όλων των μονάδων εκπαίδευσης στον Δήμο Θήρας έως και την Παρασκευή 07/2/2025.
Β. Ακύρωση των προγραμματισμένων εκδηλώσεων και συγκεντρώσεων σε κλειστούς χώρους του Δήμου Θήρας, έως και την Παρασκευή 07/2/2025,
Γ. Αποφυγή πρόσβασης και παραμονής στο Αμμούδι, την Αρμένη, τον Κόρφο Θηρασίας και τον Παλαιό Λιμένα Φηρών,
Δ. Ενημέρωση των πολιτών:
να αποφεύγουν την προσέγγιση σε εγκαταλελειμμένα κτίρια,
να επιλέγουν ασφαλείς διαδρομές κατά τη μετακίνησή τους μέσα στον αστικό ιστό και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα στα σημεία που υπάρχουν έντονες μορφολογικές κλίσεις και είναι πιθανόν να εκδηλωθούν κατολισθητικά φαινόμενα,
να απομακρύνονται άμεσα από τις παράκτιες περιοχές, σε περίπτωση ισχυρής σεισμικής δόνησης,
να προχωρήσουν σε άρση επικίνδυνων στοιχείων μη δομικής τρωτότητας στα κτίριά τους (βαριά επικρεμάμενα αντικείμενα, ψευδοροφές κλπ),
Ε. Άμεση κένωση των υδάτων στις κολυμβητικές δεξαμενές (πισίνες),
ΣΤ. Αποφυγή πρόσβασης και παραμονής στο λιμένα του Αθηνιού, με εξαίρεση τις ώρες πρόσδεσης πλοίων,
Ζ. Απαγόρευση των οικοδομικών εργασιών σε όλο τον Δήμο Θήρας και των πάσης φύσης εργασιών σε επικίνδυνα σημεία σε όλο τον Δήμο Θήρας έως και την Παρασκευή 7/2/2025.
Αναμένεται επικαιροποίηση της Απόφασης τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με την εξέλιξη του φαινομένου», αναφέρει η ανακοίνωση.
Μικρές πιθανότητες για το ακραίο σενάριο των 6 Ρίχτερ
«Η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη συνεχίζεται με ιδιαίτερα έντονο ρυθμό», τόνισε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ο καθηγητής Σεισμολογίας και Φυσικών Καταστροφών Ευθύμιος Λέκκας.
Σημείωσε ότι οι αρμόδιοι φορείς είναι προετοιμασμένοι για όλα τα σενάρια, ακόμα και για το ακραίο που μιλά για σεισμό της τάξης των 6 Ρίχτερ.
«Το ακραίο σενάριο έχει πολύ μικρές πιθανότητες και ίσως προκαλέσει ζημιές σε παλιά ασυντήρητα σπίτια και ενδεχομένως κατολισθήσεις στην περιοχή της Καλντέρας», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λέκκας, ενημερώνοντας πως οι Επιτροπές των επιστημόνων θα συνεδριάσουν το Σάββατο το πρωί, προκειμένου να προτείνουν στην κυβέρνηση τα μέτρα που θα ισχύσουν από την επόμενη εβδομάδα.
«Υπάρχουν 3 σενάρια αυτήν τη στιγμή. Το ένα είναι να παραμείνουμε σε αυτά τα μεγέθη για μερικές ημέρες ή εβδομάδες ακόμα. Το δεύτερο είναι να πάμε σε ένα μεγαλύτερο σεισμό περίπου 5,5 Ρίχτερ, που θα εκτονώσει την κατάσταση και δεν θα προκαλέσει πρόβλημα στο νησί. Το τρίτο και ακραίο σενάριο είναι να έχουμε σεισμό κοντά στα 6 Ρίχτερ. Εκεί ίσως να προκληθούν ζημιές σε παλιά ασυντήρητα σπίτια και ενδεχομένως κατολισθήσεις στην περιοχή της Καλντέρας».
Υπενθυμίζεται ότι η πρόσφατη σεισμική δραστηριότητα στις Κυκλάδες έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον, ανησυχία, αλλά και κινητοποίηση των τοπικών και κρατικών αρχών. Με επίκεντρο τον θαλάσσιο χώρο κοντά στην Αμοργό, οι σεισμοί έχουν γίνει αισθητοί σε αρκετά νησιά, δημιουργώντας ένα κλίμα επαγρύπνησης και ψυχολογικής επιβάρυνσης στους κατοίκους.
Ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας της Αμοργού, Σταμάτης Σίμος, δήλωσε ότι οι κάτοικοι παραμένουν ψύχραιμοι, ενώ έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων. Δυνάμεις της Πυροσβεστικής, γεννήτριες και εξοπλισμός αποκατάστασης έχουν ήδη σταλεί στο νησί, ενώ η παρουσία του ΕΚΑΒ έχει ενισχυθεί.
