Στη Σαντορίνη, όπου συνεχίζεται η καταιγίδα των δονήσεων σπεύδει σήμερα το πρωί με ειδικά ναυλωμένη πτήση, η οποία αναχωρεί σύμφωνα με πληροφορίες στις 9:00 το πρωί ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Θα συνοδεύεται από τον Βασίλη Κικίλια αλλά και τον ακαδημαϊκό και καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, Κώστα Συνολάκη. Ο Πρωθυπουργός βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τους επιστήμονες οι οποίοι μετά την ενημέρωση που παρείχαν για όλα τα γεωλογικά δεδομένα έχουν επιστρέψει στο νησί το οποίο βρίσκεται πλέον σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αλλά και με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργο Χατζημάρκο. Αναμένεται να επισκεφθεί τα σημεία στα οποία έχουν στρατοπεδεύσει τα στελέχη της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Κρίσεων (ΕΜΑΚ) αλλά και της ΕΜΟΔΕ (στη Θήρα έχουν μεταβεί 16 διασώστες της ΕΜΟΔΕ και 10 της ΕΜΑΚ, με τη συνδρομή διασωστικού σκύλου και βρίσκονται σε ετοιμότητα) για να συνομιλήσει μαζί τους και να δει από κοντά το επίπεδο ετοιμότητας στο νησί ενώ δεν αποκλείεται να επισκεφθεί και το κινητό συντονιστικό στρατηγείο της Πυροσβεστικής το λεγόμενο “Όλυμπος”, το οποίο έχει μεταφερθεί προληπτικά στη Σαντορίνη.
Χθες οι δυνάμεις στο νησί ενισχύθηκαν με οχήματα του Στρατού, του Πυροσβεστικού Σώματος (στην περιοχή έχει φτάσει από τον Πειραιά το ειδικό διασωστικό όχημα σεισμών “3434”, το οποίο είναι εξοπλισμένο για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης σε καταστροφές) και της Αστυνομίας (μία ομάδα ΟΠΚΕ με 10 άτομα) ενώ αποβιβάστηκαν και 2 φορτηγά του ΔΕΔΔΗΕ με γεννήτριες. Ο Πρωθυπουργός δεν αποκλείεται να επισκεφθεί και το νοσοκομείο της Σαντορίνης. Σύμφωνα με πληροφορίες τις τελευταίες ώρες το νοσοκομείο έχει ενισχυθεί με ορθοπαιδικό, παιδίατρο και αγροτικό γιατρό, ενώ δύο νοσηλεύτριες έχουν ήδη πάει στο νησί από την Τρίτη. Στην περίπτωση που συμβεί μεγάλος σεισμός υπάρχει σχέδιο να μεταβούν με ελικόπτερο μέσα σε μία ώρα 4 γιατροί επειγοντολόγοι από τα ΤΕΠ του Αττικόν και ακόμη 3 γιατροί από τη Νάξο. Στην Αμοργό έχει ήδη πάει και ένα επιπλέον ασθενοφόρο με δύο διασώστες.
Στη Σαντορίνη μεταβαίνει μαζί με τον Πρωθυπουργό και ο Κώστας Συνολάκης με στόχο να εντοπίσει τα σημεία όπου θα τοποθετηθούν παλιρροιογράφοι καθώς δεν υπήρχαν στην περιοχή, επιστημονικά όργανα δηλαδή τα οποία μετρούν τη στάθμη της θάλασσας. Όπως δήλωσε χθες ο κ. Συνολάκης υπάρχουν 10 τέτοια όργανα σε όλο το Αιγαίο, «αλλά θέλουμε τέσσερις στην περιοχή για να μπορέσουμε να κοιτάξουμε τις αλλαγές της στάθμης σε περίπτωση που γίνει ένα τσουνάμι». Οι επιστήμονες Συνολάκης και Καλογέρης έκαναν έναν αγώνα δρόμου για να βρουν παλιρροιογράφους και το πρώτο όργανο θα είναι έτοιμο σήμερα για να τοποθετηθεί με τον κ. Συνολάκη να μην αποκλείει το ενδεχόμενο να βρισκόμαστε μπροστά στη «γένεση ενός καινούργιου ηφαιστείου». «Δεν σημαίνει αυτό ότι θα γίνει έκρηξη, ούτε τίποτε τέτοιο. Αυτό σημαίνει ότι το ηφαιστειακό σύμπλεγμα της Σαντορίνης μπορεί να μεγαλώνει και ξαφνικά να έχουμε εκεί όπου είχαμε τη Σαντορίνη, το Κολούμπο, μερικούς άλλους κρατήρες» σημείωσε ο καθηγητής.
Σημειώνεται ότι κλειστά θα είναι και σήμερα τα σχολεία σε Σαντορίνη, Ανάφη, Ίο, Αμοργό, Σύρο, Τήνο, Άνδρο, Μύκονο, Νάξο και Μικρές Κυκλάδες, Σίφνο, Σίκινο, Κίμωλο, Φολέγανδρο, Πάτμο, Λέρο, Πάρο και Αντίπαρο. Χθες δύο φορτηγά του ΔΕΔΔΗΕ με γεννήτριες καθώς και οχήματα με κεραίες κινητής τηλεφωνίας αποβιβάστηκαν επίσης από το καράβι που έδεσε στο λιμάνι του νησιού. Υπενθυμίζεται ότι ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοινώνοντας την Τετάρτη τη λειτουργία του ψηφιακού χάρτη mysafetyplan, όπου αποτυπώνονται οι ασφαλείς χώροι-καταφύγια σε ολόκληρη τη χώρα σε περιπτώσεις ανάγκης, είχε κάνει ιδιαίτερη αναφορά στα προληπτικά μέτρα που έχουν ληφθεί για την ευρύτερη περιοχή της Σαντορίνης ώστε να μη «σιωπήσουν» τα κινητά τηλέφωνα. «Έχουμε ζητήσει να μετακινηθούν κινητές μονάδες και γεννήτριες στην περιοχή για να είναι αδιάλειπτες οι τηλεπικοινωνίες», είχε τονίσει χαρακτηριστικά.
