Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) πρόκειται να αλλάξει με μια σημαντική τροποποίηση που αφορά τη διήθηση των δικύκλων ανάμεσα στα οχήματα, όπως ανακοίνωσε το πρωί ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Βασίλης Οικονόμου.
Επιπλέον, ο κ. Οικονόμου γνωστοποίησε ότι ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα τοποθέτησης καμερών σε λεωφορεία, με στόχο την καταγραφή των οχημάτων που παραβιάζουν τις λεωφορειολωρίδες.
Όσον αφορά τη διήθηση των μηχανών, στη νέα διάταξη που θα κατατεθεί στη Βουλή προβλέπεται ότι αυτή θα επιτρέπεται μόνο όταν τα υπόλοιπα οχήματα είναι ακινητοποιημένα στο φανάρι, ενώ δεν θα επιτρέπεται κατά την κανονική ροή της κυκλοφορίας.
«Σταματημένα τα αυτοκίνητα μπορεί να κάνει σφήνα, όχι εν κινήσει, το αλλάξαμε με βάση την αρχική διατύπωση» είπε στην ΕΡΤ ο υφυπουργός Μεταφορών.
Όσον αφορά άλλες σημαντικές διατάξεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο κ. Οικονόμου επανέλαβε ότι «θα έχουμε όριο ταχύτητας 30χλμ. στην πόλη», «θα είναι υποχρεωτική η στάση των οχημάτων στις διαβάσεις για να περάσουν οι πεζοί», «θα γίνεται άμεση απομάκρυνση οχήματος που θα σταθμεύει σε ράμπα αναπήρων».
Ο Βασίλης Οικονόμου στην GovNews: Οι 5 άξονες που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής
Επανερχόμενος στο θέμα των λεωφορειολωρίδων είπε ότι «έχουμε ξεκινήσει νέα οριοθέτηση, θα δείτε και αυστηρή επιτήρηση από την τροχαία, θα δείτε και τις νέες κάμερες, θα έχουμε πιλοτικά κάμερες και σε λεωφορεία που θα καταγράφουν τους παραβάτες».
Προανήγγειλε, δε, ότι την Παρασκευή θα γίνει το πρώτο δρομολόγιο λεωφορείου στο οποίο θα επιβαίνουν αστυνομικοί. «Θα ξεκινήσουμε από το αμαξοστάσιο στα Άνω Λιόσια και στο λεωφορείο θα επιβαίνουν τρεις αστυνομικοί, οι δύο με στολή και ο ένας με πολιτικά. Οι αστυνομικοί αυτοί θα είναι αποσπασμένοι μέχρι να κάνουμε ειδικό σώμα με ειδικούς φρουρούς που θα πληρώνονται από το υπουργείο Μεταφορών».
Όσον αφορά, τέλος, το ενδεχόμενο εφαρμογής ενός «πράσινου» δακτυλίου, είπε ότι εξετάζεται καθώς κρίνεται ότι «θα μπορούσε να συνεισφέρει μιας και σήμερα στον δακτύλιο κινούνται 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και στο λεκανοπέδιο κινούνται 3 εκατ. ενώ έχουμε ένα οδικό δίκτυο που μπορεί να αντέξει 1-1,5 εκατ. οχήματα», δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι «δεν εξετάζουμε το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων».
