Η Ελλάδα έδειξε άμεση αλληλεγγύη προς τη Βόρεια Μακεδονία μετά τη φονική πυρκαγιά που ξέσπασε στο νυχτερινό κέντρο “Pulse”, κοστίζοντας τη ζωή σε 59 ανθρώπους και τραυματίζοντας περισσότερους από 150.
Μετά την τραγωδία, η ελληνική κυβέρνηση αντέδρασε άμεσα, προσφέροντας ιατρική και νοσηλευτική υποστήριξη στα θύματα. Ένα C-27 της Πολεμικής Αεροπορίας, συνοδευόμενο από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό του ΕΚΑΒ, απογειώθηκε από την 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα και μετέφερε τρεις πολυεγκαυματίες στην Ελλάδα.
Οι τραυματίες διακομίστηκαν σε στρατιωτικά νοσοκομεία, όπου λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή φροντίδα.
Η Ελλάδα ανέλαβε συνολικά 18 εγκαυματίες από το δυστύχημα, κατόπιν αιτήματος μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας. Οι τραυματίες νοσηλεύονται:
- Στη ΜΕΘ του νοσοκομείου “Παπανικολάου” στη Θεσσαλονίκη, όπου ήδη νοσηλεύονται ένας 19χρονος και δύο 25χρονοι.
- Στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, όπου παρακολουθούνται άλλοι δύο νέοι με σοβαρά εγκαύματα και αναπνευστικά προβλήματα λόγω εισπνοής καπνού.
- Σε στρατιωτικά νοσοκομεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, όπου κατανέμονται οι υπόλοιποι τραυματίες για εξειδικευμένη φροντίδα.
Διεθνής συντονισμός και συνεργασία
Η αποστολή ιατρικής βοήθειας πραγματοποιήθηκε μετά από συντονισμένες ενέργειες των ελληνικών Υπουργείων Εξωτερικών, Υγείας, Πολιτικής Προστασίας και του ΕΚΑΒ. Είχε προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία του Έλληνα Υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη με τον ομόλογό του στη Βόρεια Μακεδονία, όπου εκφράστηκε η δέσμευση της Ελλάδας να στηρίξει τους πληγέντες.
Η Ελλάδα απέδειξε για ακόμα μία φορά ότι η αλληλεγγύη δεν γνωρίζει σύνορα. Σε μια τόσο δύσκολη στιγμή για τη Βόρεια Μακεδονία, η ελληνική ιατρική κοινότητα, οι Ένοπλες Δυνάμεις και η Πολιτική Προστασία κινητοποιήθηκαν άμεσα για να σώσουν ζωές.
Οι σχέσεις καλής γειτονίας και η ανθρωπιά υπερισχύουν κάθε διαφοράς, και η Ελλάδα στέκεται στο πλευρό των πληγέντων, προσφέροντας ελπίδα και υποστήριξη σε μια τόσο τραγική στιγμή.
