Σε σοβαρή κατάσταση νοσηλεύεται, ο 18χρονος μαθητής του ΕΠΑΛ, ο οποίος νοσηλεύεται σε Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ) για το περιστατικό εγκεφαλίτιδας ή μηνιγγοεγκεφαλίτιδας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΟΔΥ, η αιτιολογία της νόσου πιθανολογείται ιογενής αλλά προς το παρόν παραμένει άγνωστη και το περιστατικό διερευνάται. Παράλληλα, έχουν δοθεί οδηγίες προκειμένου να σταλούν δείγματα στο Κέντρο Αναφοράς Μηνιγγίτιδας του ΕΟΔΥ.
Επισημαίνεται ότι δεν έχει δοθεί από τον ΕΟΔΥ καμία οδηγία για κλείσιμο σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ. Μέχρι την ύπαρξη σαφούς διάγνωσης του περιστατικού, δεν συνιστάται η λήψη κανενός άλλου ειδικού μέτρου (πχ χορήγηση χημειοπροφύλαξης) πέραν των γενικών μέτρων για ενίσχυση της ατομικής υγιεινής και το πλύσιμο των χεριών.
Διευκρινίζεται ότι το κρούσμα αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα κρούσματα μηνιγγιτιδοκοκκικής μηνιγγίτιδας που παρατηρήθηκαν στην Πάτρα και άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ
«O Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ενημερώθηκε από νοσοκομείο της Αττικής για περιστατικό εγκεφαλίτιδας ή μηνιγγοεγκεφαλίτιδας σε μαθητή ΕΠΑΛ της Αττικής. Η κατάσταση του παιδιού κρίνεται σοβαρή και νοσηλεύεται σε Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ). Η αιτιολογία της νόσου πιθανολογείται ιογενής αλλά προς το παρόν παραμένει άγνωστη και το περιστατικό διερευνάται. Έχουν δοθεί οδηγίες προκειμένου να σταλούν δείγματα στο Κέντρο Αναφοράς Μηνιγγίτιδας του ΕΟΔΥ.
Επισημαίνεται ότι δεν έχει δοθεί από τον ΕΟΔΥ καμία οδηγία για κλείσιμο σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ. Μέχρι την ύπαρξη σαφούς διάγνωσης του περιστατικού, δεν συνιστάται η λήψη κανενός άλλου ειδικού μέτρου (πχ χορήγηση χημειοπροφύλαξης) πέραν των γενικών μέτρων για ενίσχυση της ατομικής υγιεινής και το πλύσιμο των χεριών. Διευκρινίζεται ότι το κρούσμα αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα κρούσματα μηνιγγιτιδοκοκκικής μηνιγγίτιδας που παρατηρήθηκαν στην Πάτρα και άλλες περιοχές της Ελλάδας».
Σημειώνεται ότι νωρίτερα – καθώς υπήρχε υποψία μηνιγγίτιδας – εκκενώθηκαν τόσο στο ΕΠΑΛ όσο και ακόμη 4 σχολεία που συστεγάζονται στο ίδιο κτίριο (7ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Α’ ΑΘΗΝΑΣ, το ΙΕΚ Αμπελοκήπων, το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο και το ΕΕΕΚ Κωφών και Βαρήκοων).
Η εκκένωση και αναστολή λειτουργίας αποφασίστηκε για λόγους απολύμανσης.
