Διονύσης Σαββόπουλος: Η Καλομοίρα, η Πάολα και τα συγκινητικά “αντίο” του καλλιτεχνικού κόσμου

22
Οκτώβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Ο Διονύσης Σαββόπουλος υπήρξε ένας καλλιτέχνης που πίστευε βαθιά στους νέους. Ενθάρρυνε, στήριζε και έδινε βήμα σε όσους έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο τραγούδι, χωρίς ποτέ να τους κρίνει ή να τους μειώνει.

Με τη γενναιοδωρία και τη σεμνότητά του, ενέπνευσε γενιές δημιουργών και άφησε πίσω του ένα τεράστιο κενό όχι μόνο στη μουσική, αλλά και στις ψυχές όσων τον γνώρισαν ή μεγάλωσαν με τα τραγούδια του.

Η είδηση του θανάτου του σπουδαίου δημιουργού σκόρπισε συγκίνηση και θλίψη σε όλη τη χώρα. Ο καλλιτεχνικός κόσμος, συγκλονισμένος, αποχαιρέτησε τον “Νιόνιο” με λόγια αγάπης και ευγνωμοσύνης, τιμώντας τη μεγάλη του πορεία και το ήθος του.

Μια από τις πιο χαρακτηριστικές  και πιο τρυφερές στιγμές του Διονύση Σαββόπουλου που ανέδειξαν τον ανοιχτό και υποστηρικτικό χαρακτήρα του ήταν η συνεργασία του με τη νεαρή τότε Καλομοίρα η αξέχαστη εμφάνιση του 2004 που έμεινε στην ιστορία , όταν εκείνη, μόλις 19 ετών, βγήκε μέσα από μια τεράστια τούρτα τραγουδώντας το «Happy Birthday, Mr. President» με στυλ Μέριλιν Μονρόε για τα γενέθλιά του.

Ο Νιόνιος, πάντα ανοιχτός και χωρίς κόμπλεξ, αγαπούσε τους νέους καλλιτέχνες και τους στήριζε απλόχερα. Χθες, η Καλομοίρα αποχαιρέτησε συγκινημένη τον σπουδαίο τραγουδοποιό, γράφοντας:
«Πάντα με στήριζε με καλοσύνη και αγάπη. Έχω τεράστιο σεβασμό για εκείνον και τη γυναίκα του, την κυρία Άσπα. Αιώνια του η μνήμη».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Kalomira (@itskalomira)

Ο “μέντορας” και ο άνθρωπος που πίστευε στο ταλέντο των άλλων

Η Πάολα υπήρξε μία από τις φωνές που ο Διονύσης Σαββόπουλος ξεχώρισε ανοιχτά, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά πως δεν είχε “σύνορα” στη μουσική του ματιά. «Η Πάολα είναι θηρίο στη σκηνή. Κατά τα άλλα, το ρεπερτόριό της δεν μου λέει τίποτα, αλλά είναι θαυμάσια», είχε δηλώσει με τον χαρακτηριστικό του τρόπο, αναγνωρίζοντας το ταλέντο και τη δύναμη της ερμηνείας της.πέρα από τα είδη μουσικής.

Λίγα χρόνια αργότερα, το 2019, στην αφιερωματική εκπομπή Vinylio, η Πάολα εμφανίστηκε αιφνιδιαστικά για να τον τιμήσει. Η συγκίνηση ήταν αμοιβαία. Ο Σαββόπουλος την καλωσόρισε με λόγια γεμάτα θαυμασμό:
«Είσαι θαυμάσια, φωνάρα. Μου αρέσεις πάρα πολύ. Υπάρχουν είδη στη μουσική, αλλά η αξία δεν έχει είδος. Και εσύ έχεις μεγάλη αξία».
Η Πάολα, από την πλευρά της, δεν έκρυψε τη συγκίνησή της, μιλώντας με σεβασμό για τον άνθρωπο που, όπως είπε, “δίδαξε ελευθερία με τη μουσική του”.
Στο βίντεο της συνάντησής τους, φαίνεται καθαρά η εκτίμηση που τους συνέδεε — δυο καλλιτέχνες από διαφορετικούς κόσμους, που όμως συναντήθηκαν στο ίδιο κοινό σημείο: την αλήθεια της τέχνης.

Συγκινητικά “αντίο” από τον καλλιτεχνικό κόσμο

Η είδηση του θανάτου του σπουδαίου δημιουργού σκόρπισε θλίψη. Καλλιτέχνες όλων των γενεών αποχαιρέτησαν τον Νιόνιο με λόγια αγάπης και σεβασμού, από την Ελευθερία Αρβανιτάκη μέχρι τον Γιώργο Νταλάρα, δεκάδες καλλιτέχνες μίλησαν με συγκίνηση για τον Νιόνιο  τον ποιητή, τον μέντορα, τον άνθρωπο που άνοιγε δρόμους με τη μουσική και τη σκέψη του.

  • Η Ελευθερία Αρβανιτάκη στάθηκε με ιδιαίτερη συγκίνηση απέναντι στην απώλεια του ανθρώπου που, όπως είπε, υπήρξε μέντοράς της.
    «Όσο λαϊκός ήταν ο Διονύσης, τόσο διανοούμενος ήταν. Και ποιητής, μουσικός, συνθέτης και τραγουδοποιός. Ήταν ο πρώτος έθνικ καλλιτέχνης που είχαμε στην Ελλάδα, μια μεγάλη προσωπικότητα. Ο Διονύσης μας έδωσε βήμα με την Οπισθοδρομική Κομπανία, μας άνοιξε δρόμους», ανέφερε συγκινημένη.
    Η ίδια εξομολογήθηκε πως το να τραγουδήσει στο πλευρό του ήταν «η δυνατότερη στιγμή της ζωής της». Και όπως είπε, η απουσία του δεν είναι μόνο προσωπική απώλεια, αλλά μια “σχισμή” στην ίδια τη μουσική παράδοση της χώρας.

  • Γλυκερία: «Από κάποιους νομίζεις ότι δεν θα φύγουν ποτέ. Μια τρομερή απώλεια για τα μουσικά πράγματα της Ελλάδας».

  • Θοδωρής Αθερίδης: «Ήταν φάρος στη ζωή μου. Μου άλλαξε τη ματιά μου για την ποίηση και τη ζωή».

  • Λάκης Παπαδόπουλος: «Ογκόλιθος, ο μεγαλύτερος καλλιτέχνης του ελληνικού ροκ τα τελευταία 50 χρόνια».

  • Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, που συνδέθηκε στενά μαζί του μέσα από συνεργασίες και βαθιά φιλία, αποχαιρέτησε τον Διονύση Σαββόπουλο με λόγια που έσταζαν αγάπη.
    «Διονύση μου, καλλιτέχνη μου! Τι βόμβα έσκασε στην ψυχή μου, μόλις προσγειώθηκα στον Καναδά… Απίστευτο. Τι να πρωτοθυμηθώ; Τις παραστάσεις μας στη “Ρεζέρβα”, τις πρόβες, τις συζητήσεις, το “Μυστικό Τοπίο” στο Μέγαρο, την πρώτη εθελοντική συναυλία για το 2004 και τη τελετή λήξης, το δημόσιο “ευχαριστώ” σου για τη συναυλία του φορτηγού στην καραντίνα».
    Με αυτά τα λόγια περιέγραψε όχι μόνο τη συνεργασία τους, αλλά και τη βαθιά ανθρώπινη σχέση που τους ένωνε. «Δεν θα ξεχάσω τη φωνή σου, τις συμβουλές, το τεράστιο χιούμορ σου, το πηγαίο ταλέντο σου, τα μοναδικά σου τραγούδια που στολίζουν τις συναυλίες μας… Άφησες τεράστια παρακαταθήκη», κατέληξε συγκινημένη.

  • Klavdia: «Ένας άνθρωπος που πίστεψε σε μένα όταν λίγοι το έκαναν».

  • Μιχάλης Χατζηγιάννης: «Ο Σαββόπουλος δεν ακολούθησε την εποχή του — τη διαμόρφωσε».

  • Γιάννης Ζουγανέλης: «Έφυγε ένας θεμέλιος λίθος, ένα κομμάτι από την ψυχή μου».

  • Γιώργος Νταλάρας: «Θλίψη βαθιά… τώρα μόνο σιωπή».

Ο Διονύσης Σαββόπουλος υπήρξε ένας άνθρωπος που σφράγισε τη σύγχρονη ελληνική μουσική και έζησε με αλήθεια, χιούμορ και ελευθερία. Ο “Νιόνιος” όλων μας θα παραμείνει φως που δεν σβήνει.

Έκλεισε το βιβλίο του, αλλά άφησε μέσα του όλους εμάς.
Γιατί κάθε στίχος του ήταν μια μικρή εξομολόγηση, κάθε τραγούδι του μια αγκαλιά.
Ο Νιόνιος δεν “έφυγε”. Θα ζει πάντα όπου ακούγεται μια κιθάρα κι ένα “καλημέρα ήλιε μου”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ