Σε πεδίο μάχης μετατράπηκε το λιμάνι της Μυτιλήνης, καθώς η επιβεβαίωση και δεύτερου κρούσματος αφθώδους πυρετού στο νησί πυροδότησε μαζικές κινητοποιήσεις. Το πρωί της Κυριακής, το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ» αναχώρησε για Χίο και Πειραιά υπό πρωτοφανείς συνθήκες: οι καταπέλτες έκλεισαν χωρίς να επιβιβαστεί ούτε ένα φορτηγό ή ΙΧ, καθώς οι διαδηλωτές κτηνοτρόφοι επέτρεψαν την είσοδο μόνο σε επιβάτες.
«Εγκλωβισμένα» 30 φορτηγά και 20 ΙΧ
Η ένταση ξεκίνησε από νωρίς, όταν μέλη της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου απέκλεισαν όλες τις πύλες του λιμανιού. Παρά τις διαπραγματεύσεις, η απόφαση των κτηνοτρόφων ήταν αμετακίνητη ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τα «εξοντωτικά», όπως τα χαρακτηρίζουν, μέτρα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Αποτέλεσμα ήταν να παραμείνουν στην αποβάθρα 30 φορτηγά και περίπου 20 ΙΧ αυτοκίνητα, οι οδηγοί των οποίων παρακολουθούσαν το πλοίο να αποπλέει στις 06:15 με άδεια γκαράζ.
Δεύτερο κρούσμα και «λουκέτο» στα τυροκομεία
Η κατάσταση στη Λέσβο είναι οριακή μετά τον εντοπισμό εστίας της ζωονόσου σε κτηνοτροφική μονάδα στην Πελόπη. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε:
-
Καθολική απαγόρευση μετακίνησης ζώων και προϊόντων.
-
Αναστολή λειτουργίας των τυροκομείων του νησιού, αφήνοντας χιλιάδες τόνους γάλακτος αδιάθετους.
-
Κήρυξη της Π.Ε. Λέσβου σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας.
Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων
Οι κτηνοτρόφοι δηλώνουν ότι η καραντίνα αποτελεί «ταφόπλακα» για το εισόδημά τους και απαιτούν άμεσες αποζημιώσεις και αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος. Σε ένδειξη συμπαράστασης, αύριο Δευτέρα 23 Μαρτίου, το Επιμελητήριο Λέσβου και οι υπηρεσίες του Δήμου και της Περιφέρειας θα παραμείνουν κλειστά.
«Η βία δεν είναι μόνο στις πράξεις, είναι και στην αδιαφορία της πολιτείας που μας αφήνει να καταστραφούμε», δήλωσε εκπρόσωπος των αγροτών, προειδοποιώντας ότι ο αποκλεισμός του λιμανιού θα συνεχιστεί μέχρι να υπάρξουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις από την Αθήνα.
