Διώρυγα Κορίνθου: Ολική επαναλειτουργία και ψηφιακός μετασχηματισμός για το στρατηγικό πέρασμα της Μεσογείου

28
Ιούνιος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Σε μια νέα σελίδα της μακράς ιστορίας της εισέρχεται η Διώρυγα της Κορίνθου, καθώς από τις 17 Ιουνίου παραδόθηκε και πάλι σε πλήρη λειτουργία για τη διεθνή ναυσιπλοΐα. Μετά την ολοκλήρωση του κυρίως μέρους των απαιτητικών εργασιών αποκατάστασης και σταθεροποίησης των πρανών –που είχαν πληγεί από εκτε metaphysics κατολισθήσεις τα προηγούμενα έτη– το εμβληματικό ελληνικό τοπόσημο επιστρέφει στην κανονικότητα υπό συνθήκες αυξημένης ασφάλειας, ακριβώς στην καρδιά της θερινής περιόδου του 2026.

Η Διώρυγα, η οποία τελεί υπό τη διαχείριση της Ανώνυμης Εταιρείας Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ) με μοναδικό μέτοχο το ΥπερΤαμείο (Growthfund), αποτελεί μια μοναδική περίπτωση δημόσιας υποδομής, λειτουργώντας ταυτόχρονα ως ναυτιλιακό πέρασμα, ιστορικό μνημείο και διεθνής τουριστικός προορισμός.

Ψηφιακό άλμα και πράσινη διαχείριση

Η νέα εποχή του Ισθμού χαρακτηρίζεται από τη στροφή στις νέες τεχνολογίες και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποδίδει ήδη καρπούς:

  • Ηλεκτρονικές Διευκολύνσεις: Το 78\% των διελεύσεων σκαφών αναψυχής πραγματοποιείται πλέον μέσω των νέων ψηφιακών εφαρμογών ηλεκτρονικής αναγγελίας και πληρωμής.

  • B2B & Ιδιώτες: Αναπτύσσονται συνεχώς νέες e-υπηρεσίες με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση, την επιχειρησιακή ευελιξία και τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών.

  • Περιβαλλοντική Μέριμνα: Εφαρμόζονται σύγχρονες πρακτικές περιβαλλοντικής διαχείρισης, οι οποίες περιλαμβάνουν τη συλλογή και επεξεργασία αποβλήτων λιπαντικών ελαίων και πετρελαϊκών καταλοίπων, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις προδιαγραφές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).

Το όραμα για την επόμενη δεκαετία

Πέραν του στενού ναυτιλιακού της ρόλου, η ΑΕΔΙΚ έχει αναλάβει τη διαχείριση των λιμενικών εγκαταστάσεων στις δύο εισόδους, των βυθιζόμενων γεφυρών σε Ποσειδωνία και Ίσθμια, καθώς και σημαντικών εκτάσεων γης στην ευρύτερη περιοχή.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την Κυριακή 28 Ιουνίου 2026, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΕΔΙΚ, Νάσος Μπίκας, περιέγραψε το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης με ορίζοντα την επόμενη δεκαετία:

«Στόχος μας είναι να οδηγήσουμε τη Διώρυγα στην επόμενη φάση της ιστορίας της, μετατρέποντάς την σε έναν διεθνή πόλο επισκεψιμότητας που θα συνδυάζει τουρισμό, πολιτισμό και επιχειρηματικότητα. Θέλουμε να λειτουργεί ως μοχλός περιφερειακής ανάπτυξης για την Κορινθία, δημιουργώντας νέα οικονομική δραστηριότητα και προσελκύοντας επενδύσεις».

133 χρόνια ιστορίας: Από τον Περίανδρο στον 21ο αιώνα

Η ανάγκη για τη γεφύρωση των δύο θαλασσών μετρά χιλιάδες χρόνια:

  • 7ος αιώνας π.Χ.: Ο τύραννος Περίανδρος συλλαμβάνει την ιδέα της διάνοιξης, αλλά λόγω τεχνικών αδυναμιών κατασκευάζει τον Δίολκο, τον περίφημο λιθόστρωτο δρόμο στεριάς.

  • 67 μ.Χ.: Ο αυτοκράτορας Νέρων δίνει το πρώτο συμβολικό χτύπημα των εργασιών, οι οποίες εγκαταλείπονται μετά τον θάνατό του.

  • 1882 – 1893: Μετά την επιτυχία της Διώρυγας του Σουέζ, το ελληνικό κράτος ξεκινά τις εργασίες. Το 1893 το έργο παραδίδεται στην κυκλοφορία, αποτελώντας τεχνολογικό θαύμα της εποχής με μήκος 6,3 χιλιόμετρα, πλάτος 24 μέτρα και ύψος πρανών που αγγίζει τα 80 μέτρα.

Σήμερα, συμπληρώνοντας 133 χρόνια ζωής, ο Ισθμός παραμένει ένα από τα πιο ζωντανά, αναγνωρίσιμα και στρατηγικά περάσματα του κόσμου, υποδεχόμενος ετησίως περισσότερα από 11.000 πλοία και σκάφη αναψυχής από 70 διαφορετικές εθνικότητες.

Συγκίνηση on air για την Όλγα Κεφαλογιάννη: «Λύγισε» μιλώντας για τη μητέρα της, Ελένη Βαρδινογιάννη

Σε μια εκ βαθέων και άκρως ανθρώπινη εξομολόγηση προχώρησε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ