Το φθινόπωρο του 2025, η Ελλάδα αναμένεται να εισέλθει σε μια νέα εποχή στον τομέα της Δικαιοσύνης, με την εισαγωγή ενός νομοσχεδίου που θα θεσπίζει εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης υποθέσεων εκτός δικαστηρίων.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, ανακοίνωσε ότι το νομοσχέδιο αυτό θα επιτρέπει την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μέσα σε έξι μήνες, μέσω διαδικασιών όπως η διαμεσολάβηση και η διαιτησία, με τη συμμετοχή δικηγόρων ή καθηγητών νομικής.
Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην αποσυμφόρηση των δικαστηρίων και στην επιτάχυνση της απονομής της Δικαιοσύνης. Ήδη, το 10% των υποθέσεων επιλύονται μέσω διαμεσολάβησης, με ενθαρρυντικά αποτελέσματα, ιδιαίτερα σε οικογενειακές διαφορές, όπου το ποσοστό επιτυχίας φτάνει το 80%.
Παράλληλα, έχει συσταθεί η Ειδική Γραμματεία Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών στο υπουργείο Δικαιοσύνης, με στόχο την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για τις εξωδικαστικές διαδικασίες επίλυσης διαφορών.
Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να προσφέρει στους πολίτες μια πιο γρήγορη, οικονομική και ειρηνική λύση στις διαφορές τους, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση του δικαστικού συστήματος και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στη Δικαιοσύνη.
